leprechaun

Polish translation: krasnoludek lub goblin (po irlandzku)

08:36 Mar 17, 2003
English to Polish translations [PRO]
English term or phrase: leprechaun
St Patrick's Day ....shamrock and the leprechaun
eliza_xy
Polish translation:krasnoludek lub goblin (po irlandzku)
Explanation:
:)
Selected response from:

Agnieszka Socha
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2krasnoludek lub goblin (po irlandzku)
Agnieszka Socha
4 +1leprokonus
Wit
5krasnal
bartek
5karzeł (o złym temperamencie)
Astro Jaroslaw Rutkowski
4elf?
Himawari
4Leprechaun
leff
3skrzat
Parol


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
krasnal


Explanation:
w folklorze Irlandii
shamrock - koniczynka

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743

6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
krasnoludek lub goblin (po irlandzku)


Explanation:
:)


    Reference: http://stat.is.uw.edu.pl/jhaman/hp/ramki.htm?http://stat.is....
Agnieszka Socha
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 36
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Piotr Kurek
45 mins
  -> dzięki

agree  lim0nka
12 days

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Leprechaun


Explanation:
albo
irlandzki krasnoludek

"Nikt nie wie gdzie leprechaun mieszka"

"leprechaun irlandzki krasnoludek. "


    Reference: http://www.dizzy.gex.pl/encyklop/shamus/shamus.htm
    Reference: http://www.slownik-online.pl/kopalinski/6B8989DD06D7A7C2C125...
leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240

8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
karzeł (o złym temperamencie)


Explanation:
Leprechan - karzeł, szewc feries. Strzeże garńca złota ukrytego na krańcu tęczy. Karły były starożytną rasą Irlandii, wspominana się ję w najstarszych opowieściach. Oryginalnie nazywano je Luchorpan. Czynili wiele szkód śmiertelnikom, takich jak wysuszanie zboża, podpalanie domów, obcinanie włosów kobietom i tak dalej, lecz nie sprowokowane nie były skłonne do złych uczynków.


    Reference: http://www.3miasto.net/~taclem/fianna/ferie.html
Astro Jaroslaw Rutkowski
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 231

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
elf?


Explanation:
Webster's Encyclopedic Unabridged Dictionary of English twierdzi, ze "leprechaun" to sa wystepujace w irlandzkim folklorze duszki "spirits" lub "goblins". Z kolei The American Heritage Dictionary stawia na elfy: "One of a race of elves, who can reveal hidden treasure to someone who catches him" Mysle, ze spolszczyc mozna (jesli koniecznie trzeba) jakos w stylu Tolkienowskim i dlatego proponuje elfa... ale moze ktos ma lepszy pomysl?

Himawari
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 580

25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
leprokonus


Explanation:
nieco humorystyczna wersja mająca budzić skojarzenia w polszczyźnie;
poniekąd "kanoniczna", bo z tłumaczenia cyklu o niejakim H.Potterze :))
(tom4, rozdział 8);

a reszta jest milczeniem ;)

LEPROKONUSY - krasnoludki irlandzkie, które płatały figle zwykłym śmiertelnikom,
a często stały na straży skarbów, jedną z ważniejszych ich ...
www.republika.pl/harry_potter_ron/slownik.html

Złoto Leprokonusów - fałszywe złoto, które znika po godzinie. Zdolnoœć
"produkowania" go majš Irlandzkie Leprokonusy. Zmieniacz ...
sohp.w.interia.pl/przedmioty.html

Leprokonusy - małe skrzaty żyjšce na terenach Irlandii. ...
sohp.w.interia.pl/zwierzeta.html

Wit
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 512

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Joanna Carroll: jestem za!
14 hrs
  -> dzięki -- przynajmniej spore grono czytelników HP wiedziałoby o kogo chodzi :))

1 day 23 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
skrzat


Explanation:
skrzat albo gnom
krasnoludki są za dobre bo lepreczon jest zły , złośliwy , mały i obrzydliwy .

Parol
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 26




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search