underwrite the debt

Polish translation: gwarantować kredyt / zadłużenie

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:underwrite the debt
Polish translation:gwarantować kredyt / zadłużenie
Entered by: madziag

12:51 Mar 8, 2007
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Other
English term or phrase: underwrite the debt
Scotto was financial analyst who headed up the reasearch departament for the large global investment bank Paribas. Scotto aid that Enron was losing money in all its mainstream busiensses and that it was only through offshore finagling that the company was creating the image of profitability. Paribas, which was underwriting a large part of the debt, asked Scotto to recant these words
madziag
gwarantować kredyt
Explanation:
hth

--------------------------------------------------
Note added at 50 mins (2007-03-08 13:41:57 GMT)
--------------------------------------------------

zdecydowanie w oryginale nie ma mowy o przejęciu zadłużenia, szczególnie, że tekst odnosi się do momentu, w którym Enron jeszcze nie padł, więc po co Paribas miałaby przejmować zadłużenie

czas continuous sugeruje ciągłość i regularność działania, co znowu wyklucza przejmowanie zadłużenia i wskazuje, że chodzi o gwarantowanie na podstawie zawartej z Enronem umowy

BNP Paribas była po prostu gwarantem zadłużenia Enron (mogły być to zarówno kredyty (jak napisałem), jak i emisje papierów wartościowych
Selected response from:

Adam Lankamer
Poland
Grading comment
serdecznie dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1gwarantować kredyt
Adam Lankamer
3przejąć zadłużenie
Roman Kozierkiewicz


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
gwarantować kredyt


Explanation:
hth

--------------------------------------------------
Note added at 50 mins (2007-03-08 13:41:57 GMT)
--------------------------------------------------

zdecydowanie w oryginale nie ma mowy o przejęciu zadłużenia, szczególnie, że tekst odnosi się do momentu, w którym Enron jeszcze nie padł, więc po co Paribas miałaby przejmować zadłużenie

czas continuous sugeruje ciągłość i regularność działania, co znowu wyklucza przejmowanie zadłużenia i wskazuje, że chodzi o gwarantowanie na podstawie zawartej z Enronem umowy

BNP Paribas była po prostu gwarantem zadłużenia Enron (mogły być to zarówno kredyty (jak napisałem), jak i emisje papierów wartościowych

Adam Lankamer
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1345
Grading comment
serdecznie dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  inmb: zgadza się mógł być gwarantem kredytu(ów) lub emisji lub jednego i drugiego; może "być gwarantem zadłużenia" odda trochę lepiej sytuację, zeby nie koncentrowac się wyłącznie na kredytach?
1 hr

30 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
przejąć zadłużenie


Explanation:
Propozycja - wydaje się, że jest różnica między przejęciem części zadłużenia, a gwarancją kredytów

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2007-03-08 16:16:12 GMT)
--------------------------------------------------

Skłaniam się do sugestii inmb, że bezpieczeniej byłoby mówić o gwarantowaniu zadłużenia

Roman Kozierkiewicz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 344




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search