interpretative commenting

Polish translation: interpretacja / omówienie i interpretacja

08:44 May 28, 2019
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general) / badania kliniczne
English term or phrase: interpretative commenting
Chodzi o proces formułowania wniosków z badań klinicznych na podstawie uzyskanych wyników. Na interpretative comment składają się (przynajmniej według tego konkretnego tekstu): określenie występowania lub niewystępowania nieprawidłowości oraz jej stopnia ciężkości, implikacje kliniczne takiej nieprawidłowości oraz sugerowane dalsze postępowanie, takie jak badania lub skierowanie do specjalisty.
Martyna Kupska
Poland
Polish translation:interpretacja / omówienie i interpretacja
Explanation:
interpretacji wyników badania
omówienie i interpretacja wyników

Takie zwroty widziałem
Selected response from:

mike23
Poland
Grading comment
Dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4opis [wyników]
Błażej Rychlik
3dołączanie interpretowalnych komentarzy (uwag) do wyników badań
Frank Szmulowicz, Ph. D.
2 +1interpretacja / omówienie i interpretacja
mike23


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
interpretacja / omówienie i interpretacja


Explanation:
interpretacji wyników badania
omówienie i interpretacja wyników

Takie zwroty widziałem

mike23
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 350
Grading comment
Dziękuję!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  legato
11 days
  -> Dziękuję, pozdrawiam.

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
dołączanie interpretowalnych komentarzy (uwag) do wyników badań


Explanation:
PEIRS
Program, którego zadaniem jest dołączanie komentarzy (interpretowalnych
uwag) do raportów (wyników) pochodzących z badań patologii chemicznej
. Program rozróżnia ponad 2300 zasad budowy patologicznej. Coraz nowsze zasady są dodawane do bazy danych programu, a powtarzające się zadania są sprowadzane do rutynowych czynności. PEIRS wytwarza około 100 raportów dziennie.
PEIRS zawiera testy na prawidłowe funkcjonowanie tarczycy, krwi tętniczej, a
także testy na tolerancję glukozy oraz zakresu wytwarzanych przez człowieka
hormonów. PEIRS był stosowany w szpitalach. Teraz nie jest już używany , ponieważ trwają badania nad jego skutecznością .
http://zsi.tech.us.edu.pl/~anowak/files/infer/Medyczne_syste...
ccccccccccccccc
2.6 PEIRS (Pathology Expert Interpretative Reporting System)
Krótki opis: Interpretative reporting of chemical pathology reports

Opis: PEIRS (Pathology Expert Interpretative Reporting System) appends
interpretative comments to pathology reports
.


http://www.cs.put.poznan.pl/kkrawiec/wiki/uploads/Zajecia/ZI...

cccccccc
What is Interpretative commenting?


Interpretative commenting acts in the post-analytical phase when the analytical results (or data) is assessed against other available laboratory and clinical data.

The interpretative comment is formulated as guidance that should maximize beneficial impact on patient management. This transition from analytical data to clinical wisdom is achieved through the intermediate steps of assembling all the information and applying medical knowledge.

Known as the “knowledge pyramid”, the hierarchical transition data – information – knowledge – wisdom (DIKW), is a well-established model of information hierarchy:
https://www.blueberrydx.com/en/interpretative-commenting/
ccccccccccccccccccccccc


Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1807

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
opis [wyników]


Explanation:
Na przykład EKG w wypisach z polskich szpitali występuje często z dopiskiem "z opisem", gdzie znajduje się właśnie komentarz do wyniku.

Example sentence(s):
  • A simple, step-by-step guide to reading an ECG (also known as ECG interpretation), with included ECG examples.
Błażej Rychlik
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 355




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search