patient compliance

Polish translation: przestrzeganie zaleceń np. lekarskich przez pacjentów (współpraca pacjenta z lekarzem)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:patient compliance
Polish translation:przestrzeganie zaleceń np. lekarskich przez pacjentów (współpraca pacjenta z lekarzem)
Entered by: anula

15:59 Feb 15, 2004
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: patient compliance
W zdaniu: These benefits, plus proven performance, all add up to help PROMOTE PATIENT COMPLIANCE.

Kiedys byla juz o tym mowa w kontekscie: „wzajemne relacje pacjent - lekarz (zaufanie), co określamy mianem „compliance” (współpraca). Prosze o propozycje w tym "duchu".
anula
Poland
przestrzeganie zaleceń lekarskich przez pacjentów
Explanation:
współpra­cy ze strony pacjenta
współpraca pacjenta (z lekarzem)
Ot, propozycje
Selected response from:

bartek
Grading comment
Ciężki wybór między tymi dwiema propozycjami. Dziękuję.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4stosowanie się do/przestrzeganie
WaldekP
3kooperatywne zachowanie (się) pacjenta
rjz
3przestrzeganie zaleceń lekarskich przez pacjentów
bartek


  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
przestrzeganie zaleceń lekarskich przez pacjentów


Explanation:
współpra­cy ze strony pacjenta
współpraca pacjenta (z lekarzem)
Ot, propozycje

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 393
Grading comment
Ciężki wybór między tymi dwiema propozycjami. Dziękuję.

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
stosowanie się do/przestrzeganie


Explanation:
Zależy od kontekstu - „compliance” w kontekście badań klinicznych, sposobu leczenia, dawkowania, zaleceń lekarskich itd. będzie to stosowanie się do/przestrzeganie wymagań badania klinicznego, stosowanie się do/przestrzeganie zasad leczenia, stosowanie się do/przestrzeganie zasad dawkowania, stosowanie się do/przestrzeganie zaleceń lekarskich.
Przydałoby się więcej kontekstu. Zakładając, że chodzi o leczenie, spróbowałbym:
„przestrzeganie przez pacjenta zaleceń dotyczących leczenia”


--------------------------------------------------
Note added at 2004-02-15 23:50:34 (GMT)
--------------------------------------------------

A – nie dodałem – biorąc pod uwagę definicję: „2. The consistency and accuracy with which a patient follows the regimen prescribed by a physician or other health professional” (http://216.251.241.163/semdweb/InternetSOMD/ASP/1504631.asp)
Nie pisałbym o zaleceniach „lekarskich” bo może chodzić np. o zalecenia dietetyka, mgr rehabilitacji itp. (chyba, że z kontekstu wyraźnie wynika, że chodzi o zalecenia lekarskie).


WaldekP
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 64

2340 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kooperatywne zachowanie (się) pacjenta


Explanation:
w relacji pacjent-lekarz

rjz
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search