all other things being equal

Polish translation: przy zachowaniu pozostałych warunków

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:all other things being equal
Polish translation:przy zachowaniu pozostałych warunków
Entered by: KORNELIA ZWIÓR-HOŁENKO

08:51 Mar 20, 2003
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents / general terms and conditions of sale
English term or phrase: all other things being equal
Na wypadek odsprzedawania towarów przez nabywcę, uzgadnia się jednoznacznie, że w odniesieniu do towarów znajdujących się w składzie nabywcy obowiązuje zasada “first in, first out”, zgodnie z którą - ???...............??? - na składzie będą się znajdować te towary, które jako ostatnie zostały dostarczone przez firmę.

= (…) so that the goods in storage shall, all other things being equal, be those most recently delivered by the company.
KORNELIA ZWIÓR-HOŁENKO
przy zachowaniu pozostałych warunków
Explanation:
tak mi po prostu brzmi :)
Selected response from:

Agnieszka Socha
Grading comment
bardzo ładne, dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5ceteris paribus
Wit
4 +1przy zachowaniu pozostałych warunków
Agnieszka Socha
4przyjmujac, ze nie zmienia sie pozostale warunki
Jacek Krankowski (X)


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
przyjmujac, ze nie zmienia sie pozostale warunki


Explanation:
cos w tym stylu

Jacek Krankowski (X)
PRO pts in pair: 2960

22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
przy zachowaniu pozostałych warunków


Explanation:
tak mi po prostu brzmi :)

Agnieszka Socha
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 36
Grading comment
bardzo ładne, dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Piotr Kurek
1 hr

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
ceteris paribus


Explanation:
nie iestnieje dokładny polski odpowiednik tego zwrotu (w przeciwieństwie do np. rosyjskiego);

w terminologii prawniczej jest to używane

1. Co to jest popyt? Popyt to zainteresowanie danym dobrem (ilość
nabywana) przy danej jego cenie ceteris paribus iw danym czasie. ...
www.econom.pl/nauka/mikro6.php3

KATEDRA MIKROEKONOMII Uniwersytet Szczeciński, Wydział Nauk ...
... 8. Które czynniki naruszają zasadę ceteris paribus dla prawa popytu na dżemy
krajowe: a) spadek cen dżemów, b) spadek cen miodu, c) wzrost cen cukru
szafir.univ.szczecin.pl/mikro/ www/mikro/index.php?a=128




--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-20 12:09:33 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

sorry, coś mnie poniosło z tą \"prawniczą\", miało być ekonomiczną,
ale nie tylko...

Sytuacja ta, ceteris paribus, ulec może zaostrzeniu po przyjęciu Czech, Polski
i Węgier do NATO i rozpoczęciu procesu ich pełnej integracji z Unią ...
biurose.sejm.gov.pl/teksty/kis-14-2.htm

Ceteris paribus, other things being equal dziś udział kolei wyniósłby zaledwie 3 procent! A to oznacza już marginalizację. ...
www.hipermarket.most.org.pl/rail/stat/services.htm



Wit
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 512




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search