public listing

Polish translation: dopuszczanie akcji małych i średnich przedsiębiorstw do publicznego obrotu na rynku giełdowy

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:public listing
Polish translation:dopuszczanie akcji małych i średnich przedsiębiorstw do publicznego obrotu na rynku giełdowy
Entered by: Frank Szmulowicz, Ph. D.

15:10 Sep 10, 2018
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: public listing
Specialised platforms for public listing of SMEs
Barbara S21
Poland
dopuszczanie akcji małych i średnich przedsiębiorstw do publicznego obrotu na rynku giełdowy
Explanation:
Propozycja.
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
Dziękuję bardzo:-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3publiczne oferowanie akcji
geopiet
3dopuszczanie akcji małych i średnich przedsiębiorstw do publicznego obrotu na rynku giełdowy
Frank Szmulowicz, Ph. D.


  

Answers


29 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
dopuszczanie akcji małych i średnich przedsiębiorstw do publicznego obrotu na rynku giełdowy


Explanation:
Propozycja.


Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1716
Grading comment
Dziękuję bardzo:-)

19 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
publiczne oferowanie akcji


Explanation:
Publiczne oferowanie akcji wymaga zatwierdzenia prospektu emisyjnego przez Komisję Nadzoru Finansowego. Dokument ten (jednolity lub zestaw dokumentów: rejestracyjny, ofertowy, podsumowujący) pełni taką samą rolę, jak memorandum informacyjne, czyli powinien zawierać rzetelne i prawdziwe informacje o podmiocie i emitowanych przez niego akcjach, a tym samym pozwalać potencjalnym inwestorom zadecydować o ich zakupie. - http://www.prometeia.pl/gielda-zrodlem-kapitalu-dla-przedsie...

--------

Jednym ze sposobów emisji akcji jest emisja publiczna. Dokładne przepisy dotyczące zasad takiego sposobu emisji, oraz precyzyjne określenie, kto i kiedy może takie akcje emitować zostało zawarte w ustawie o ofercie publicznej. Publiczne oferowanie akcji spółki to oferowanie nabycia akcji spółki w nieokreślonej formie i niesprecyzowanym sposobie skierowanym, do co najmniej stu osób, lub też taka propozycja może zostać skierowana do bliżej nieokreślonego adresata. Publiczne nabycie akcji może zostać przeprowadzone tylko jedną drogą, którą jest droga oferty publicznej. W myśl przepisów wymienionej powyżej ustawy, ofertą publiczną jest dopuszczanie do wiadomości o papierach wartościowych i sposobach ich nabycia, co najmniej stu osobom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. - http://demotywery.pl/emisja-publiczna-akcji.html

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 648




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search