ready, able and willing to complete

Polish translation: deklarująca/wyrażająca gotowość, zdolność i chęć realizacji (umowy/zobowiązań)

08:23 Jul 26, 2020
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s)
English term or phrase: ready, able and willing to complete
7.1. Either party being ready, able and willing to complete shall be entitled to terminate this Agreement for Sale due to breach or default of the other party in complying with or performing his or her obligations in accordance with this Agreement for Sale other than due to Force Majeure set out in Special Condition 8 below.
makawa
Polish translation:deklarująca/wyrażająca gotowość, zdolność i chęć realizacji (umowy/zobowiązań)
Explanation:
deklarująca/wyrażająca gotowość, zdolność i chęć realizacji (umowy/zobowiązań)
... która deklaruje/wyraża gotowość, zdolność i chęć realizacji (umowy/zobowiązań)

Tłumaczenie dość dosłowne. Nie widziałem jeszcze takiej wersji po polsku tzw. RWA
ready, willing and able - adj. fully prepared to act, as in performing a contract.
https://legal-dictionary.thefreedictionary.com/ready, willin...

Z kolej w wyrokach anglojęzycznych czasem rozbijają znaczenie poszczególnych elementów zwrotu, więc zastąpienie 3 wyrazów jednym może okazać się okrojeniem oryginału. Jest jeszcze kwestia 'complete'. Nie ma wyrazu, który za tym czasownikiem idzie, można tylko zgadywać. Najszerzej będzie chodziło o realizację/wykonywanie umowy/zobowiązań umownych.

https://www.proz.com/kudoz/english-to-polish/finance-general...
https://www.proz.com/kudoz/english-to-spanish/bus-financial/...

http://www.businessdictionary.com/definition/ready-willing-a...

READY WILLING AND ABLE
TheLaw.com Law Dictionary & Black's Law Dictionary 2nd Ed.

Words used to describe a party who is prepared to immediately perform an obligation that is required under a contract.
https://dictionary.thelaw.com/ready-willing-and-able/

ready, willing, and able
Definition from Nolo’s Plain-English Law Dictionary
Fully prepared to act, as in prepared to perform the services required under a contract.
https://www.law.cornell.edu/wex/ready_willing_and_able
https://definitions.uslegal.com/r/ready-willing-and-able/

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2020-07-26 20:23:47 GMT)
--------------------------------------------------

Skarżący podał, że przysługuje mu interes w udzieleniu zamówienia objętego przedmiotem postępowania, wskazując w tym zakresie, iż deklaruje chęć realizacji zamówienia objętego przedmiotem postępowania oraz może ponieść szkodę w wyniku utrzymania się naruszenia przez Izbę przepisów p.z.p. w przetargu.
http://orzeczenia.rzeszow.so.gov.pl/content/$N/154010000003027_VI_Ga_000062_2015_Uz_2015-03-09_001

Niniejszym deklaruję chęć realizacji zamówienia na usługę ekspercką polegającą na czynnym udziale w...
https://bip.cpe.gov.pl/uploaded_files/1549275026_2482-zal-nr...

Inwestor deklaruje chęć realizacji drogi (na rozprawie, jak i w części wcześniejszych wniosków – patrz teczka 1 k. 1, 3, 7 i 32 akt administracyjnych).
http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/A9647D1830

Pozwany wyraził chęć zawarcia umowy
http://orzeczenia.szczecin.so.gov.pl/content/$N/155515000004027_VIII_Ga_000122_2013_Uz_2013-06-28_001

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2020-07-27 04:49:09 GMT)
--------------------------------------------------

Zgodnie z sugestią Crannmera
...gotowość, zdolność i wolę realizacji (umowy/zobowiązań)
Selected response from:

mike23
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3deklarująca/wyrażająca gotowość, zdolność i chęć realizacji (umowy/zobowiązań)
mike23
3będąca gotowa, skora i zdolna do realizacji
Frank Szmulowicz, Ph. D.
3wyrażająca gotowość do dokonania
Kamila Ołtarzewska
2gotowy, kompetentny i skłonny do sfinalizowania
geopiet


  

Answers


51 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
wyrażająca gotowość do dokonania


Explanation:
...dokonania sprzedaży (wg. Słownika Jaślanów, str. 141).


    Reference: http://www.reverso.net
Kamila Ołtarzewska
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 92

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
będąca gotowa, skora i zdolna do realizacji


Explanation:
ready, willing, and able jest poprawnym idiomem

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1106

4 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
gotowy, kompetentny i skłonny do sfinalizowania


Explanation:
transakcji ....

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 256

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
deklarująca/wyrażająca gotowość, zdolność i chęć realizacji (umowy/zobowiązań)


Explanation:
deklarująca/wyrażająca gotowość, zdolność i chęć realizacji (umowy/zobowiązań)
... która deklaruje/wyraża gotowość, zdolność i chęć realizacji (umowy/zobowiązań)

Tłumaczenie dość dosłowne. Nie widziałem jeszcze takiej wersji po polsku tzw. RWA
ready, willing and able - adj. fully prepared to act, as in performing a contract.
https://legal-dictionary.thefreedictionary.com/ready, willin...

Z kolej w wyrokach anglojęzycznych czasem rozbijają znaczenie poszczególnych elementów zwrotu, więc zastąpienie 3 wyrazów jednym może okazać się okrojeniem oryginału. Jest jeszcze kwestia 'complete'. Nie ma wyrazu, który za tym czasownikiem idzie, można tylko zgadywać. Najszerzej będzie chodziło o realizację/wykonywanie umowy/zobowiązań umownych.

https://www.proz.com/kudoz/english-to-polish/finance-general...
https://www.proz.com/kudoz/english-to-spanish/bus-financial/...

http://www.businessdictionary.com/definition/ready-willing-a...

READY WILLING AND ABLE
TheLaw.com Law Dictionary & Black's Law Dictionary 2nd Ed.

Words used to describe a party who is prepared to immediately perform an obligation that is required under a contract.
https://dictionary.thelaw.com/ready-willing-and-able/

ready, willing, and able
Definition from Nolo’s Plain-English Law Dictionary
Fully prepared to act, as in prepared to perform the services required under a contract.
https://www.law.cornell.edu/wex/ready_willing_and_able
https://definitions.uslegal.com/r/ready-willing-and-able/

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2020-07-26 20:23:47 GMT)
--------------------------------------------------

Skarżący podał, że przysługuje mu interes w udzieleniu zamówienia objętego przedmiotem postępowania, wskazując w tym zakresie, iż deklaruje chęć realizacji zamówienia objętego przedmiotem postępowania oraz może ponieść szkodę w wyniku utrzymania się naruszenia przez Izbę przepisów p.z.p. w przetargu.
http://orzeczenia.rzeszow.so.gov.pl/content/$N/154010000003027_VI_Ga_000062_2015_Uz_2015-03-09_001

Niniejszym deklaruję chęć realizacji zamówienia na usługę ekspercką polegającą na czynnym udziale w...
https://bip.cpe.gov.pl/uploaded_files/1549275026_2482-zal-nr...

Inwestor deklaruje chęć realizacji drogi (na rozprawie, jak i w części wcześniejszych wniosków – patrz teczka 1 k. 1, 3, 7 i 32 akt administracyjnych).
http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/A9647D1830

Pozwany wyraził chęć zawarcia umowy
http://orzeczenia.szczecin.so.gov.pl/content/$N/155515000004027_VIII_Ga_000122_2013_Uz_2013-06-28_001

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2020-07-27 04:49:09 GMT)
--------------------------------------------------

Zgodnie z sugestią Crannmera
...gotowość, zdolność i wolę realizacji (umowy/zobowiązań)

mike23
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1123

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Crannmer: ...wolę... IMHO. Chęć nie jest AFIK terminem prawniczym, natomiast wola jak najbardziej.
6 hrs
  -> Dziękuje. Ok, wyraz chęć występuje w różnych dokumentach, więc nie widzę problemu ale przyjmuję krytykę i dziękuję za komentarz.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search