discoverable

Polish translation: łatwiejszy do samodzielnego odkrywania

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:more discoverable
Polish translation:łatwiejszy do samodzielnego odkrywania
Entered by: Polangmar

05:53 Jun 6, 2008
English to Polish translations [PRO]
Marketing - IT (Information Technology)
English term or phrase: discoverable
Windows XP. More discoverable.

Czy system operacyjny może być "odkrywczy"?
misiu_mietowy
większe możliwości samodzielnego odkrywania, (łatwiejszy) do samodzielnego odkrywania
Explanation:
Proponuję tak, gdyż to powinno być hasło reklamowe.
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
Wybrałem tę opcję, bo bardziej pasuje do kontekstu. "Windows XP. Bardziej intuicyjny. Łatwiejszy do samodzielnego odkrywania."
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2wyposażony w możliwości/funkcje (łatwiej) rozpoznawalne/wykrywalne
Jerzy Matwiejczuk
4większe możliwości samodzielnego odkrywania, (łatwiejszy) do samodzielnego odkrywania
Polangmar
3bardziej odkrywczy
Monika Kasińska
3możliwy do wykrycia
Maciek Drobka


Discussion entries: 2





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
możliwy do wykrycia


Explanation:
dający się wykryć, „wykrywalny”

A w tym kontekście napisałbym: Większe możliwości wykrywania/wykrycia, ew. Większa możliwość...

Ale wg mnie to nie system Windows XP, tylko jakieś urządzenie w nim działające.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-06-06 07:45:37 GMT)
--------------------------------------------------

MaciejB najwyraźniej rację z tym, do czego odnosi się 'discoverable'...

Maciek Drobka
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1217

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
bardziej odkrywczy


Explanation:
imho oprogramowanie może być "bardziej odkrywcze" gdy proponuje jakieś nowatorskie rozwiązania, itd.

Monika Kasińska
Poland
Native speaker of: Polish

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
wyposażony w możliwości/funkcje (łatwiej) rozpoznawalne/wykrywalne


Explanation:
Tzn. funkcje są bardziej wyeksponowane, łatwiejsze do identyfikacji i stosowania. "Discoverable" to nie cecha "aktywna" (odkrywczy), ale "pasywna" (możliwy do wykrycia).

--------------------------------------------------
Note added at   4 godz. (2008-06-06 10:16:33 GMT)
--------------------------------------------------

Np. (choć dotyczy to innego produktu):
" Commands are organized in an easy-to-use tab structure, designed to make features more discoverable with just a few clicks. "


Jerzy Matwiejczuk
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1140

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  clairee: yes, si, ja, da ;-) discoverable odnosi się też do "perceived", zatem w kierunku, jak sądzę: bardziej wyrazisty, bardziej czytelny w eksploracji (?)
2 hrs
  -> Dziękuję!

agree  grzzpo
657 days
  -> Dziękuję!

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
większe możliwości samodzielnego odkrywania, (łatwiejszy) do samodzielnego odkrywania


Explanation:
Proponuję tak, gdyż to powinno być hasło reklamowe.

Polangmar
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 718
Grading comment
Wybrałem tę opcję, bo bardziej pasuje do kontekstu. "Windows XP. Bardziej intuicyjny. Łatwiejszy do samodzielnego odkrywania."

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Maciek Drobka: Ładnie :o)||Spoko, to był prawdziwy 'neutral', nie 'neutral/disagree'; gdyby to było przed oceną, dałbym 'agree', bo Twoja wersja podobała mi się najbardziej.
16 hrs
  -> Gdybyś napisał "Większe możliwości odkrywania", to bym dorzucił "samodzielnego" pod "agree".:) Jednak wykrywanie i odkrywanie to nie to samo.:) || Tom się uspokoił:)) - jednak rozróżnienia na "pozytyw przedwyborczy" i "neutral powyborczy" nie rozumiem.:)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search