SNP-based sequencing

Polish translation: sekwencjonowanie polimorfizmów pojedynczego nukleotydu

13:14 Nov 20, 2016
English to Polish translations [PRO]
Medical - Genetics
English term or phrase: SNP-based sequencing
Kontekst:

X® is the only non-invasive prenatal screening test that distinguishes between fetal and maternal cell-free DNA thanks to SNP-based sequencing and Natera's proprietary algorithm. Using advanced bioinformatics techniques, X screens for a broad panel of chromosomal conditions, including:
Chromosome Abnormalities:
• Trisomy 21 (Down syndrome)
• Trisomy 18 (Edwards syndrome)
• Trisomy 13 (Patau syndrome)
• Triploidy
...

Dziekuje za wszelka pomoc!
Danuta Michelsen
Polish translation:sekwencjonowanie polimorfizmów pojedynczego nukleotydu
Explanation:
Według źródła. Niestety dostępny jest tylko abstrakt, żeby zobaczyć cały artykuł, trzeba utworzyć konto.
Selected response from:

Marcin Pustkowski
Poland
Grading comment
Dziekuje bardzo za pomoc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1sekwencjonowanie polimorfizmów pojedynczego nukleotydu
Marcin Pustkowski
2 +1sekwencjonowanie oparte na analizie polimorfizmu pojedynczych nukleotydych
Frank Szmulowicz, Ph. D.
1 +1ekwencjonowanie metodą SNP
geopiet


Discussion entries: 2





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
snp-based sequencing
sekwencjonowanie polimorfizmów pojedynczego nukleotydu


Explanation:
Według źródła. Niestety dostępny jest tylko abstrakt, żeby zobaczyć cały artykuł, trzeba utworzyć konto.

Example sentence(s):
  • Przykładowo, sekwencjonowanie polimorfizmów pojedynczego nukleotydu (SNP) wokół i w obrębie markerów STR może zwiększyć siłę dowodową przy ustalaniu pokrewieństwa [5].

    Reference: http://www.termedia.pl/Czasopismo/Archiwum_Medycyny_Sadowej_...
Marcin Pustkowski
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Dziekuje bardzo za pomoc!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Frank Szmulowicz, Ph. D.
27 mins
  -> Dziękuję Frank, miłej niedzieli :)

6 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
snp-based sequencing
ekwencjonowanie metodą SNP


Explanation:
.

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marcin Pustkowski: I tutaj też racja!
16 mins

9 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
snp-based sequencing
sekwencjonowanie oparte na analizie polimorfizmu pojedynczych nukleotydych


Explanation:
My interpretation.

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2016-11-20 13:27:07 GMT)
--------------------------------------------------

MALDI-TOF jest jedną z technik spektrofotometrii masowej, która wykorzystywana jest również w detekcji zmian w obrębie badanego fragmentu DNA. Najczęściej stosuje się ją do analizy polimorfizmów pojedynczych nukleotydów (SNP). Analizę poprzedzają etapy oparte o reakcje PCR. Pierwszy prowadzący do namnożenia wybranego bądź wybranych fragmentów (w wersji multipleksowej) zawierających badane SNP-y.
http://www.czytelniamedyczna.pl/2998,analizy-molekularne-dna...
cccccccccccccccccccc

Aktualnie prym wiodą metody oparte na PCR w czasie rzeczywi- stym oraz metody ..... do analizy polimorfizmów pojedynczych nukleotydów (SNP)
http://genetyka.com/images/stories/food/2a.pdf

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marcin Pustkowski: Też racja!
13 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search