area of the (hybridising) band

Polish translation: obszar/powierzchnia prążka hybrydyzacyjnego

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:area of the hybridising band
Polish translation:obszar/powierzchnia prążka hybrydyzacyjnego
Entered by: Polangmar

00:17 May 19, 2013
English to Polish translations [PRO]
Science - Genetics / peptyd o aktywności fitazy
English term or phrase: area of the (hybridising) band
To pytanie powiązane z poprzednim o "hybridising band", które wydaje się oznaczać "pasmo hybrydyzacji". Także, jeżeli w poniższym kontekście jest mowa o "band" to chodzi właśnie o "hybridising band".
Przychodzą mi różne pomysły do głowy typu "pole pasma", oczywiście też "powierzchnia pasma", ale nie rozumiem o co chodzi i nie chcę zgadywać. Mam nadzieję, że ktoś z Państwa mi pomoże.

Kontekst (angielski)
Supernatants from recombinant strains were separated on NuPage BisTris 10% SDS-PAGE gel and stained with Coomassie (FIG. 1). Due to the glycosylation by the host strain the phytase occurred as three bands between 44.2 and 53.2 kDa. All samples were applied with equal phytase activities. The gels were dried and scanned on an Agfa flat bed scanner with the Phoretix ID Advanced software. The areas of the three bands were integrated and the data is summarised in the following table 3. For all four tested strains the sum of the area of all three phytase bands in equal within the scope of the measurement accuracy. This shows that the mutation in Da2 does not result in alterations in the specific activity of the enzyme and thus demonstrates that the mutation is responsible for the increased secretion of the phytase protein.

Kontekst niemiecki

Überstände aus rekombinanten Stämmen wurden auf NuPage BisTris 10% SDS-PAGE-Gel getrennt und mit
Coomassie gefärbt (Fig. 1). In Folge der Glykosilierung durch den Wirtsstamm erschien die Phytase als drei Banden
zwischen 44,2 und 53,2 kDa. Alle Proben wurden mit gleichen Phytaseaktivitäten aufgetragen. Die Gele wurden getrocknet und mit der Phoretix ID Advanced Software auf einem Agfa Flachbettscanner gescannt. Die Flächen der drei Banden wurden integriert und die Daten sind in der nachstehenden Tabelle 3 zusammengefasst. Die Summe der Flächen aller drei Phytase-Banden ist für alle vier getesteten Stämme im Rahmen der Messgenauigkeit der Methode gleich. Dies zeigt, dass die Mutation in Da2 keine Veränderungen in der spezifischen Aktivität des Enzyms verursacht und belegt somit, dass die Mutation für die erhöhte Sekretion des Phytaseproteins verantwortlich ist.
Jan Wais
Poland
obszar pasma hybrydyzacji
Explanation:
Chyba jednak chodzi o pasmo.

Both intensity and area of the hybridizing bands were used to obtain quantitative values which were calibrated against a standard curve generated from a Kodak band of shadows.
http://tinyurl.com/bh96qrv

Nawiasem mówiąc, w powyższym tekście "hybridizing bands" używane są wymiennie z "hybridization bands":

The relative amounts of transcripts were quantified by converting the intensity of the hybridization bands to digital values using a video imager program.
http://tinyurl.com/bh96qrv

...by cutting out the area of the hybridizing bands and subsequent counting be seen (Fig. 7)...
The insert shows the size and percentage of total area of each of the hybridizing bands.
http://tinyurl.com/ag9m43v

Do dwóch powyższych przykładów też pasuje "obszar" i "pasma".

--------------------------------------------------
Note added at   22 godz. (2013-05-19 22:47:52 GMT)
--------------------------------------------------

Słownik niemiecki podaje: "Bande" (l.mn. "Banden") - fiz smuga (w widmie).

Czyli chodzi tu pasma/prążki widoczne w analizie widmowej/spektralnej.

--------------------------------------------------
Note added at   23 godz. (2013-05-19 23:21:30 GMT)
--------------------------------------------------

A więc ostatecznie (por. www.proz.com/kudoz/5209714 ):
obszar/powierzchnia prążka hybrydyzacyjnego

--------------------------------------------------
Note added at   23 godz. (2013-05-19 23:26:01 GMT)
--------------------------------------------------

Jest potwierdzenie na "obszar" w kontekście prążków.

Jak wspomniano, w obszarze odpowiadającym pojedynczemu prążkowi na chromosomach metafazowych jest zlokalizowanych ok. 5-10 mln par zasad. Ponieważ wielkość pojedynczego genu wynosi od 1000 par zasad do ponad 2 mln par zasad, zatem każdy prążek...
http://www.rejestrwad.pl/str.php?9

--------------------------------------------------
Note added at   23 godz. (2013-05-19 23:35:24 GMT)
--------------------------------------------------

Trochę się zapędziłem: nie jestem pewien, czy chodzi tu o analizę widmową/spektralną - ale o o "obszar/powierzchnię prążka" raczej na pewno.

Intensywność produktów reakcji PCR oceniano na podstawie ilości prążka (zajmowanej powierzchni na żelu w jednostkach względnych) za pomocą...
http://tinyurl.com/a2tp2k7
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
Wielkie dzięki!!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3obszar pasma hybrydyzacji
Polangmar
3wielkość grupy hybrydyzacyjnej
Izydor --


  

Answers


9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
wielkość grupy hybrydyzacyjnej


Explanation:
w tekście występuje liczba mnoga od 'Bande' (Banden), więc chyba to jednak grupa, nie pasmo (Band - Bände)?

Izydor --
Native speaker of: Native in PolishPolish
Notes to answerer
Asker: Tak, raczej grupa, dziękuję bardzo za pomoc, zaraz pozmieniam w tekście. Pozdrowienia!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: "Banden" to tutaj l.mn. od terminu fizycznego "Bande": smuga, pasmo, prążek - "Bande" w znaczeniu grupa/zespół nie ma tu sensu ("Band" to grupa ludzi, nie par kilozasad). Jest w sieci "hybridisierung Bänder/Banden", czyli pasma/prążki hybrydyzacji.
13 hrs

21 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
obszar pasma hybrydyzacji


Explanation:
Chyba jednak chodzi o pasmo.

Both intensity and area of the hybridizing bands were used to obtain quantitative values which were calibrated against a standard curve generated from a Kodak band of shadows.
http://tinyurl.com/bh96qrv

Nawiasem mówiąc, w powyższym tekście "hybridizing bands" używane są wymiennie z "hybridization bands":

The relative amounts of transcripts were quantified by converting the intensity of the hybridization bands to digital values using a video imager program.
http://tinyurl.com/bh96qrv

...by cutting out the area of the hybridizing bands and subsequent counting be seen (Fig. 7)...
The insert shows the size and percentage of total area of each of the hybridizing bands.
http://tinyurl.com/ag9m43v

Do dwóch powyższych przykładów też pasuje "obszar" i "pasma".

--------------------------------------------------
Note added at   22 godz. (2013-05-19 22:47:52 GMT)
--------------------------------------------------

Słownik niemiecki podaje: "Bande" (l.mn. "Banden") - fiz smuga (w widmie).

Czyli chodzi tu pasma/prążki widoczne w analizie widmowej/spektralnej.

--------------------------------------------------
Note added at   23 godz. (2013-05-19 23:21:30 GMT)
--------------------------------------------------

A więc ostatecznie (por. www.proz.com/kudoz/5209714 ):
obszar/powierzchnia prążka hybrydyzacyjnego

--------------------------------------------------
Note added at   23 godz. (2013-05-19 23:26:01 GMT)
--------------------------------------------------

Jest potwierdzenie na "obszar" w kontekście prążków.

Jak wspomniano, w obszarze odpowiadającym pojedynczemu prążkowi na chromosomach metafazowych jest zlokalizowanych ok. 5-10 mln par zasad. Ponieważ wielkość pojedynczego genu wynosi od 1000 par zasad do ponad 2 mln par zasad, zatem każdy prążek...
http://www.rejestrwad.pl/str.php?9

--------------------------------------------------
Note added at   23 godz. (2013-05-19 23:35:24 GMT)
--------------------------------------------------

Trochę się zapędziłem: nie jestem pewien, czy chodzi tu o analizę widmową/spektralną - ale o o "obszar/powierzchnię prążka" raczej na pewno.

Intensywność produktów reakcji PCR oceniano na podstawie ilości prążka (zajmowanej powierzchni na żelu w jednostkach względnych) za pomocą...
http://tinyurl.com/a2tp2k7

Polangmar
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 76
Grading comment
Wielkie dzięki!!!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search