flavour taint

Polish translation: niepożądana zmiana smaku / (niepożądane) zanieczyszczenie smaku

17:00 Apr 29, 2019
English to Polish translations [PRO]
Food & Drink
English term or phrase: flavour taint
Zmiana smaku kawy, prawdopodobnie negatywna. Jak to można nazwać?
bourriquet
Poland
Polish translation:niepożądana zmiana smaku / (niepożądane) zanieczyszczenie smaku
Explanation:
Dzięki temu, iż ocet został rozcieńczony, jego zapach nie jest tak intensywny, jednak pozostawienie nawet niewielkiej ilości w przewodach ekspresu będzie skutkowało zmianą smaku kawy, co jest oczywiście niedopuszczalne.

https://www.zakumaj.pl/artykuly/jak-wyczyscic-ekspres-do-kaw...

Najtańsze kawiarki są wykonane z metalu dużo niższego sortu, w którym nie wiadomo, jakie domieszki mogą się znajdować, a to może powodować zanieczyszczenie smaku kawy metaliczną nutą. Drugą kwestią są uszczelki. W tanich kawiarkach najczęściej używa się takich, które szybko parcieją, a ich gumowy zapach skutecznie dominuje nad aromatem kawy.

http://gentlemanschoice.pl/kawiarka-klasyka-w-dobrej-formie/
Selected response from:

Jacek Kloskowski
United States
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1skażenie smaku
Frank Szmulowicz, Ph. D.
3niepożądana zmiana smaku / (niepożądane) zanieczyszczenie smaku
Jacek Kloskowski


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
niepożądana zmiana smaku / (niepożądane) zanieczyszczenie smaku


Explanation:
Dzięki temu, iż ocet został rozcieńczony, jego zapach nie jest tak intensywny, jednak pozostawienie nawet niewielkiej ilości w przewodach ekspresu będzie skutkowało zmianą smaku kawy, co jest oczywiście niedopuszczalne.

https://www.zakumaj.pl/artykuly/jak-wyczyscic-ekspres-do-kaw...

Najtańsze kawiarki są wykonane z metalu dużo niższego sortu, w którym nie wiadomo, jakie domieszki mogą się znajdować, a to może powodować zanieczyszczenie smaku kawy metaliczną nutą. Drugą kwestią są uszczelki. W tanich kawiarkach najczęściej używa się takich, które szybko parcieją, a ich gumowy zapach skutecznie dominuje nad aromatem kawy.

http://gentlemanschoice.pl/kawiarka-klasyka-w-dobrej-formie/

Jacek Kloskowski
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 11

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
skażenie smaku


Explanation:
Słowniczek
Niżej podany słowniczek ułatwi Wam określenie smaku kawy oraz rozszyfrowanie opisów na opakowania.


Skażona (ang. taint) – zmiany chemiczne wewnętrzne i zewnętrzne, zachodzące w ziarnie z różnych przyczyn, zmieniające jego smak i zapach. Również pozostałości chemicznych środków ochrony roślin.
http://pijalniakawy.pl/index.php/o_kawie/slowniczek/

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 92

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  riverman: Prosto i w punkt!
4 days
  -> Dziękuję riverman. Miłego weekendu.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search