tax saving plan

Polish translation: zaświadczenie o zwolnieniu od podatków

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:tax saving plan
Polish translation:zaświadczenie o zwolnieniu od podatków
Entered by: Frank Szmulowicz, Ph. D.

21:52 Jan 26, 2020
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: tax saving plan
submit to the company proof of tax saving plan by 10 October of each accounting year to avail of any taxes benefits failing which same will not be considered and resultant tax will be deduced.

Tekst dotyczy Indii.
Barbara S21
Poland
zaświadczenie o zwolnieniu od podatków
Explanation:
zaświadczenie o zwolnieniu z obowiązku podatkowego
cccccc
In the USA, this would be "a tax exemption form."

tax exemption zwolnienie od podatków
https://www.proz.com/personal-glossaries/entry/9777076-tax-e...

cccccccc
Zwolnienie z podatku
Różne systemy podatkowe przyznają zwolnienie od podatku niektórym organizacjom, osobom, dochodom, mieniu lub innym przedmiotom podlegającym opodatkowaniu w systemie. Zwolnienie od podatku może odnosić się także do indywidualnego zasiłku lub specjalnego zwolnienia pieniężnego, które może żądać osoba fizyczna w celu zmniejszenia dochodów podlegających opodatkowaniu w niektórych systemach. Status zwolniony z podatku może stanowić potencjalny podatnik całkowite zwolnienie z opodatkowania, opodatkowania w obniżonej stawce lub opodatkowania tylko części przedmiotów podlegających opodatkowaniu. Przykłady obejmują zwolnienie organizacji charytatywnych z podatków od nieruchomości i podatków dochodowych, zwolnień dla weteranów i wyłączeń na zasadach transgranicznych lub wielonarodowych. Zwolnienie od podatku odnosi się zasadniczo do wyjątku od zasady ogólnej, a nie tylko z powodu braku opodatkowania w szczególnych okolicznościach. Zwolnienie podatkowe odnosi się ogólnie do odejścia od opodatkowania określonej pozycji lub klasy, a nie obniżenia pozycji podlegających opodatkowaniu w drodze potrącenia innych pozycji. Zwolnienia podatkowe mogą teoretycznie zostać przyznane na każdym szczeblu rządowym, który nakłada opodatkowanie, chociaż w niektórych szerszych systemach nałożone są takie zwolnienia przez niższe jednostki rządowe.

https://educalingo.com/pl/dic-en/tax-exemption
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
Dziękuję :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3plan oszczędnościowy zapewniający zwolnienie podatkowe
Katarzyna Kucharska
3zaświadczenie o zwolnieniu od podatków
Frank Szmulowicz, Ph. D.


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zaświadczenie o zwolnieniu od podatków


Explanation:
zaświadczenie o zwolnieniu z obowiązku podatkowego
cccccc
In the USA, this would be "a tax exemption form."

tax exemption zwolnienie od podatków
https://www.proz.com/personal-glossaries/entry/9777076-tax-e...

cccccccc
Zwolnienie z podatku
Różne systemy podatkowe przyznają zwolnienie od podatku niektórym organizacjom, osobom, dochodom, mieniu lub innym przedmiotom podlegającym opodatkowaniu w systemie. Zwolnienie od podatku może odnosić się także do indywidualnego zasiłku lub specjalnego zwolnienia pieniężnego, które może żądać osoba fizyczna w celu zmniejszenia dochodów podlegających opodatkowaniu w niektórych systemach. Status zwolniony z podatku może stanowić potencjalny podatnik całkowite zwolnienie z opodatkowania, opodatkowania w obniżonej stawce lub opodatkowania tylko części przedmiotów podlegających opodatkowaniu. Przykłady obejmują zwolnienie organizacji charytatywnych z podatków od nieruchomości i podatków dochodowych, zwolnień dla weteranów i wyłączeń na zasadach transgranicznych lub wielonarodowych. Zwolnienie od podatku odnosi się zasadniczo do wyjątku od zasady ogólnej, a nie tylko z powodu braku opodatkowania w szczególnych okolicznościach. Zwolnienie podatkowe odnosi się ogólnie do odejścia od opodatkowania określonej pozycji lub klasy, a nie obniżenia pozycji podlegających opodatkowaniu w drodze potrącenia innych pozycji. Zwolnienia podatkowe mogą teoretycznie zostać przyznane na każdym szczeblu rządowym, który nakłada opodatkowanie, chociaż w niektórych szerszych systemach nałożone są takie zwolnienia przez niższe jednostki rządowe.

https://educalingo.com/pl/dic-en/tax-exemption

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 955
Grading comment
Dziękuję :-)

17 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
plan oszczędnościowy zapewniający zwolnienie podatkowe


Explanation:
Z kontekstu nie wynika, kto komu ma taki plan przedstawić. Czy pracownik pracodawcy? Jak wynika ze źródeł, chodzi o plan oszczędzania np. w funduszach inwestycyjnych lub ubezpieczenie umożliwiające odliczenie od podatku wpłacanych kwot.

"A good tax saving plan helps to take advantage of numerous tax exemptions and deductions allowed under the Income Tax Act, 1961. It is recommended to have an efficient tax-saving plan at the beginning of the financial year. This way, you are well-prepared to make investments in appropriate tax-saving instruments. You do not have to frantically make investments at the last moment to minimize your tax liability."
https://www.hdfclife.com/insurance-knowledge-centre/tax-savi...

Example sentence(s):
  • By making an investment in the savings plan, an individual can create a financial cushion for future and can also avail the benefit of tax saving.
  • Planning your taxes properly can help you save more for meeting your life dreams. V Insure will assists you in choosing the right tax investment solution and tax saving Investment plan for you suited to your needs.

    https://www.policybazaar.com/life-insurance/savings-plan/
    https://www.vinsure.co.in/tax-saving-plan/
Katarzyna Kucharska
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search