to roll over

Polish translation: zawrzeć umowy (handlowe o wartości 17 mld) na podobnych / analogicznych zasadach

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:to roll over
Polish translation:zawrzeć umowy (handlowe o wartości 17 mld) na podobnych / analogicznych zasadach
Entered by: Jacek Kloskowski

16:49 May 1, 2019
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / finanse
English term or phrase: to roll over
Prosiłbym o podpowiedzi dotyczące zwrotu 'to roll over'


"Brexit: UK has rolled over just £16bn out of £117bn trade deals
This article is more than 2 months old
Liam Fox has agreed deals with only seven of 69 countries covered by EU arrangements
The government’s push to roll over EU trade deals from which the UK currently benefits has yielded agreements covering only £16bn of the near-£117bn of British trade with the countries involved.
The government’s struggles to roll over existing EU trade deals emerged as the European parliament voted in favour of a new one, with Singapore."

https://www.theguardian.com/business/2019/feb/13/brexit-uk-t...
Piotr Łazorko
Poland
zawrzeć umowy (handlowe o wartości 17 Bn) na podobnych / analogicznych zasadach
Explanation:
Brexit: UK has rolled over just £16bn out of £117bn trade deals

Liam Fox has agreed deals with only seven of 69 countries covered by EU arrangements.

The government’s push to roll over EU trade deals from which the UK currently benefits has yielded agreements covering only £16bn of the near-£117bn of British trade with the countries involved.

Despite frenetic efforts by ministers to ensure the continuity of international trade after the UK leaves the EU on 29 March, the international trade secretary, Liam Fox, has so far only managed to secure deals with seven of the 69 countries that the UK currently trades with under preferential EU free trade agreements, which will end after Brexit

https://www.theguardian.com/business/2019/feb/13/brexit-uk-t...

Brytyjczycy stawiają na możliwie swobodny handel z krajami UE, uniknięcie ścisłej granicy między Irlandią a Irlandią Północną i ustanowienie niezależnej międzynarodowej polityki handlowej. Będą dążyć do zawarcia umów analogicznych do obecnie obowiązujących. Liczą na porozumienie podobne do unii celnej UE. Ma w tym pomóc m.in. zmiana funkcjonowania własnych granic celnych.

Państwa unijne koncentrują się na procedurach dotyczących towarów, które w okresie występowania UK z UE znajdą się w obrocie pomiędzy firmami unijnymi i brytyjskimi. Skupiają się na technicznych aspektach związanych z towarami. UE chce uzgodnić traktowanie celne konkretnych towarów w momencie brexitu. Aspekty celne wskazane przez Unię dotyczą długu celnego, kontroli wywozu i procedur postepowania z produktami podwójnego zastosowania, pochodzenia i preferencji taryfowych, tranzytu oraz wymiany informacji.

Jeśli wejdą w życie założenia Brytyjczyków, to prawdopodobnie będą one bazowały na istniejących rozwiązaniach.

http://kmsadvisory.pl/import-eksport-po-brexicie/
Selected response from:

Jacek Kloskowski
United States
Grading comment
Dziękuję za świetne przykłady i pomoc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1refinansować kredyt przypadający do spłaty,, prolongować/przedłużać
Agnieszka Kubicka
2 +1zawrzeć umowy (handlowe o wartości 17 Bn) na podobnych / analogicznych zasadach
Jacek Kloskowski
3przenieść warunki
Tomasz Poplawski
2 +1przedłużyć/odnowić
mike23


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
refinansować kredyt przypadający do spłaty,, prolongować/przedłużać


Explanation:
Prolongata kredytu typu roll-over polega na zamianie starej pożyczki na nową;
Kredyt typu roll-over to średnio- lub długoterminowy kredyt eurowalutowy, finansowany środkami krótkoterminowymi.

Example sentence(s):
  • Wzięte ze słownikaEnglish-Polish Business Dictionaty, PWE
Agnieszka Kubicka
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Frank Szmulowicz, Ph. D.
36 mins

neutral  Tomasz Poplawski: Słuszne w wielu kontekstach - ale przecież w tym fragmencie nie ma mowy o kredycie tylko o umowach handlowych!
2 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
przenieść warunki


Explanation:
W tym fragmencie chodzi o przeniesienie warunków umów handlowych zawartych z rozmaitymi krajami przez Unię, również w imieniu Wielkiej Brytanii, na umowy dwustronne pomiędzy Wielką Brytanią po Brexicie i poszczególnymi krajami

Tomasz Poplawski
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 148

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
przedłużyć/odnowić


Explanation:
przedłużyć/odnowić (umowę)

Chyba o to chodzi

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2019-05-01 18:19:16 GMT)
--------------------------------------------------

Roll over
Contrive or extend a particular financial arrangement.
‘this is not a good time for rolling over corporate debt’
https://en.oxforddictionaries.com/definition/roll_something_...
https://en.oxforddictionaries.com/definition/rollover

https://www.proz.com/kudoz/english-to-polish/bus-financial/3...
https://www.proz.com/kudoz/english-to-polish/finance-general...
https://www.proz.com/kudoz/english-to-polish/finance-general...

--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs (2019-05-02 06:00:12 GMT)
--------------------------------------------------

Opcja 3: tu: renegocjować ([dotychczas obowiązujące] umowy handlowe)

Brexit: Wielka Brytania nie zdąży z renegocjacją umów handlowych

Przedstawiciele brytyjskiego rządu po raz pierwszy przyznali, że nie będą w stanie renegocjować wszystkich umów handlowych z państwami trzecimi, których stroną jest Wielka Brytania jako członek UE, do planowanego na 29 marca brexitu - informuje Sky News.

Każda z tych umów musi być teraz zmieniona - i albo podpisana przez Wielką Brytanię na nowych warunkach, albo przepisana z uwzględnieniem faktu, że Wielka Brytania nie jest już członkiem UE.

Dwa lata temu minister ds. handlu międzynarodowego Wielkiej Brytanii Liam Fox zapewniał, że wszystkie te umowy będą gotowe do podpisania w momencie, gdy Wielka Brytania opuści UE.

Teraz - jak podaje Sky News - rząd skupia się na tym, aby umowy najważniejsze dla brytyjskiej gospodarki mogły zostać zawarte 29 marca, jeśli Wielka Brytania opuści UE w tym terminie. Chodzi o umowy pokrywające 90 proc. handlu Wielkiej Brytanii wynikające z umów, których jest stroną jako członek UE.
https://www.rp.pl/Brexit/190219891-Brexit-Wielka-Brytania-ni...

Kraje należące do UE oddały Komisji Europejskiej pełne kompetencje do negocjowania w ich wspólnym imieniu kwestii dotyczących handlu.
https://tvn24bis.pl/ze-swiata,75/premier-theresa-may-o-umowa...

Opcja 4: zawrzeć/podpisać (nowe umowy handlowe)
Po raz pierwszy od ponad 40 lat będziemy mogli się uwolnić i podpisać nowe umowy handlowe ze starymi znajomymi i nowymi sojusznikami na całym świecie
https://kancelaria-skarbiec.pl/raje-podatkowe/anglia/spolki-...

BREXIT konsekwencje dla przedsiębiorców
...
UK planuje zawrzeć nowe umowy dwustronne lub renegocjować stare, aby zapewnić możliwość przewozów drogowych
https://www.gov.pl/documents/910151/911704/DSE_brexit_Spotka...

--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs (2019-05-02 06:09:41 GMT)
--------------------------------------------------

David Zahn zwrócił tez uwagę na jego zdaniem najbardziej niedoceniane przez rynki i komentatorów konsekwencje wyniku referendum

- Sądzę, że większość osób nie zdaje sobie w pełni sprawy ze złożoności procesu wyjścia Wielkiej Brytanii z UE. Liczba porozumień, jakie trzeba będzie renegocjować lub zawrzeć ponownie, jest ogromna i — w mojej ocenie — ogromnie niedoszacowana. Wielka Brytania nie musiała negocjować żadnych dwustronnych umów handlowych od 1976 r., zatem powstaje pytanie, jak szybko da się to zrobić teraz. Z doświadczenia wiemy, jak długo potrafi to trwać.
http://www.gu.com.pl/index.php?option=com_content&view=artic...

UK traktowana dla celów handlowych jako państwo trzecie (do czasu zawarcia nowej umowy)
https://www.gov.pl/documents/910151/911704/DSE_brexit_Spotka...

mike23
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 555
Notes to answerer
Asker: Dziękuję!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Frank Szmulowicz, Ph. D.
46 mins
  -> Dziękuję Frank. Pozdrawiam.

1 day 19 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
zawrzeć umowy (handlowe o wartości 17 Bn) na podobnych / analogicznych zasadach


Explanation:
Brexit: UK has rolled over just £16bn out of £117bn trade deals

Liam Fox has agreed deals with only seven of 69 countries covered by EU arrangements.

The government’s push to roll over EU trade deals from which the UK currently benefits has yielded agreements covering only £16bn of the near-£117bn of British trade with the countries involved.

Despite frenetic efforts by ministers to ensure the continuity of international trade after the UK leaves the EU on 29 March, the international trade secretary, Liam Fox, has so far only managed to secure deals with seven of the 69 countries that the UK currently trades with under preferential EU free trade agreements, which will end after Brexit

https://www.theguardian.com/business/2019/feb/13/brexit-uk-t...

Brytyjczycy stawiają na możliwie swobodny handel z krajami UE, uniknięcie ścisłej granicy między Irlandią a Irlandią Północną i ustanowienie niezależnej międzynarodowej polityki handlowej. Będą dążyć do zawarcia umów analogicznych do obecnie obowiązujących. Liczą na porozumienie podobne do unii celnej UE. Ma w tym pomóc m.in. zmiana funkcjonowania własnych granic celnych.

Państwa unijne koncentrują się na procedurach dotyczących towarów, które w okresie występowania UK z UE znajdą się w obrocie pomiędzy firmami unijnymi i brytyjskimi. Skupiają się na technicznych aspektach związanych z towarami. UE chce uzgodnić traktowanie celne konkretnych towarów w momencie brexitu. Aspekty celne wskazane przez Unię dotyczą długu celnego, kontroli wywozu i procedur postepowania z produktami podwójnego zastosowania, pochodzenia i preferencji taryfowych, tranzytu oraz wymiany informacji.

Jeśli wejdą w życie założenia Brytyjczyków, to prawdopodobnie będą one bazowały na istniejących rozwiązaniach.

http://kmsadvisory.pl/import-eksport-po-brexicie/

Jacek Kloskowski
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 170
Grading comment
Dziękuję za świetne przykłady i pomoc!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mike23: Tak, o to chodzi.
2 hrs
  -> Dziękuję.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search