purge pump/purge tank

Polish translation: pompa zawiesiny/zbiornik zawiesiny

23:16 Jul 24, 2019
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Energy / Power Generation / IOS
English term or phrase: purge pump/purge tank
Na tapecie mam układ odwadniania gipsu. Mamy hydrocyklony, po których zawiesina ląduje w 'purge tank', a następnie za pomocą 'purge pumps' jest odprowadzana do układu odwadniania drugiego stopnia.
Daję te terminy razem, bo mamy tutaj słówko 'purge', z którym mam lekki kłopot. O ile zbiornik nazwałabym zbiornikiem oczyszczającym, to co z pompą? Pompa raczej niczego nie oczyszcza.
Z góry dziękuję za pomoc.

"The slurry in the purge tank will be sent to secondary HC by purge pumps."
Katarzyna Kucharska
Poland
Polish translation:pompa zawiesiny/zbiornik zawiesiny
Explanation:
Ująłbym to trochę prościej niż Frank. Tekst dla czytelnika z branży, więc nie potrzeba nadmiaru słów. To, że zawiesina jest gipsowa, dla czytelnika będzie oczywiste.
Selected response from:

Andrzej Mierzejewski
Poland
Grading comment
dziękuję - reszta w komentarzach
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3pompa zawiesiny/zbiornik zawiesiny
Andrzej Mierzejewski
3pompa upustowa//zbiornik zawiesiny gipsu
Frank Szmulowicz, Ph. D.


Discussion entries: 16





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pompa upustowa//zbiornik zawiesiny gipsu


Explanation:
Rysunek 1. Schemat układu odwadniania gipsu – stan istniejący
Zawiesina gipsowa pobierana jest przez pompy upustowe ze zbiornika absorbera i tłoczona do rurociągu pierścieniowego, skąd jest wprowadzana do wirówek. Pompy upustowe dostarczają do wirówek zawiesinę pod stałym ciśnieniem. Wydajność pomp regulowana jest obrotami wirnika sterowanymi wartością ciśnienia tłoczonej zawiesiny gipsowej. Maksymalna wydajność istniejącej pompy upustowej podawania zawiesiny gipsowej do pętli zasilania wirówek wynosi 298m3/h, dane techniczne pomp podano poniżej. Maksymalna wydajność odprowadzenia gipsu po odwirowaniu z jednego absorbera wynosi do 6 ton/h. Zawartość wilgoci w odprowadzanym gipsie po wirówkach waha się w przedziale 5-10%.

Rysunek 2. Schemat układu odwadniania gipsu – stan po wprowadzeniu węzłów klasyfikacji zawiesiny ze wspólnym zbiornikiem zawiesiny


W przypadku lokalizacji zbiornika zawiesiny wapiennej po hydrocyklonach na zewnątrz budynku musi on posiadać odpowiednią izolację termiczną oraz ewentualnie instalację grzewczą elektryczną w celu zapewnienia jego poprawnej pracy w warunkach niskich temperatur w okresie zimowym.

https://www.enea.pl/zamowienia/2200000782___czesc ii siwz dl...

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 431

10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pompa zawiesiny/zbiornik zawiesiny


Explanation:
Ująłbym to trochę prościej niż Frank. Tekst dla czytelnika z branży, więc nie potrzeba nadmiaru słów. To, że zawiesina jest gipsowa, dla czytelnika będzie oczywiste.

Andrzej Mierzejewski
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 133
Grading comment
dziękuję - reszta w komentarzach




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search