put out light at around 100–120 Hz

Polish translation: emituje błyski światła o częstotliwości 100 albo 120 Hz

18:11 Aug 26, 2017
English to Polish translations [PRO]
Science - Energy / Power Generation
English term or phrase: put out light at around 100–120 Hz
"While certain fluorescent bulbs that put out light at around 100–120 Hz are not usually perceived to be flickering, to me, and to many others, school classrooms and supermarkets in particular become low-budget discos whose only purpose seems to be to cause headaches."

Fragment odnosi się właściwie do psychologii i tego, jak żarówki fluorescencyjne są postrzegane przez osoby z autyzmem, ale samo zapytanie jest raczej związane z działaniem takiej żarówki. Poniewaz jestem w tym temacie zielona, bardzo prosze o pomoc. Czy ta żarówka "miga" z częstotliwością 100-120 Hz? Co ona właściwie robi i czy tu chodzi o częstotliwość? Z góry dziękuję!
rzezucha
Polish translation:emituje błyski światła o częstotliwości 100 albo 120 Hz
Explanation:
Tak bym to ujął. Świetlówki wytwarzają dwa błyski światła w każdym okresie napięcia zasilającego. Dla częstotliwości napięcia 50 Hz jest to 100 błysków na sekundę. Dla 60 Hz jest 120 błysków na sekundę. Można mówić odpowiednio o błyskaniu z częstotliwością 100 Hz albo 120 Hz.

Sformułowanie "around 100–120 hz" nie jest ścisłe.

Tutaj nie użyłbym wyrazu "migotanie", ponieważ to są błyski. Nie istnieje coś takiego jak "migi światła". O migotaniu można mówić, gdy lampa przygasa z powodu uszkodzenia albo wahań napięcia.

--------------------------------------------------
Note added at   3 godz. (2017-08-26 21:58:33 GMT)
--------------------------------------------------

...gdy lampa przygasa i świeci przerywanie z powodu uszkodzenia albo wahań napięcia.
Selected response from:

Andrzej Mierzejewski
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4emituje błyski światła o częstotliwości 100 albo 120 Hz
Andrzej Mierzejewski
3wytwarza/emituje światło o częstotliwości migotania około 100-120 Hz
Frank Szmulowicz, Ph. D.


  

Answers


48 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
put out light at around 100–120 hz
wytwarza/emituje światło o częstotliwości migotania około 100-120 Hz


Explanation:
IMO. It is the flicker frequency

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 423

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
put out light at around 100–120 hz
emituje błyski światła o częstotliwości 100 albo 120 Hz


Explanation:
Tak bym to ujął. Świetlówki wytwarzają dwa błyski światła w każdym okresie napięcia zasilającego. Dla częstotliwości napięcia 50 Hz jest to 100 błysków na sekundę. Dla 60 Hz jest 120 błysków na sekundę. Można mówić odpowiednio o błyskaniu z częstotliwością 100 Hz albo 120 Hz.

Sformułowanie "around 100–120 hz" nie jest ścisłe.

Tutaj nie użyłbym wyrazu "migotanie", ponieważ to są błyski. Nie istnieje coś takiego jak "migi światła". O migotaniu można mówić, gdy lampa przygasa z powodu uszkodzenia albo wahań napięcia.

--------------------------------------------------
Note added at   3 godz. (2017-08-26 21:58:33 GMT)
--------------------------------------------------

...gdy lampa przygasa i świeci przerywanie z powodu uszkodzenia albo wahań napięcia.

Andrzej Mierzejewski
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 133




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search