additional firing

Polish translation: dopalanie

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:additional firing
Polish translation:dopalanie
Entered by: Elzbieta Reiner

15:05 May 20, 2015
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Energy / Power Generation / Combined Heat and Power (CHP) - kogeneracja
English term or phrase: additional firing
"Key data for a micro gas turbine with additional firing for steam generation".
Elzbieta Reiner
Poland
dopalanie
Explanation:
dopalanie
Selected response from:

mike23
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1dodatkowe opalanie
Crannmer
2 +1dopalanie
mike23
2dodatkowy układ zapłonowy
Frank Szmulowicz, Ph. D.


Discussion entries: 7





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
dopalanie


Explanation:
dopalanie

mike23
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 92

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Frank Szmulowicz, Ph. D.
5 days
  -> Dziękuję, Frank

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
dodatkowy układ zapłonowy


Explanation:
Możliwa interpretacja.

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 423

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
dodatkowe opalanie


Explanation:
Przedmiotem jest kocioł odzyskowy (odzysknicowy), w którym temperatura gorących spalin od turbiny gazowej (które zawierają jeszcze sporo tlenu) jest dalej podnoszona dodatkowym palnikiem na paliwo ciekłe lub gazowe.

"Systemy HRSG kocioł odzyskowy z dodatkowym układem dopalania:
Dodatkowy układ opalania pozwala na bardziej elastyczne funkcjonowanie elektrowni. Wahania zapotrzebowania na parę czy ciepło może być zrównoważone przez dodatkowe dopalanie, podczas gdy turbina gazowa pracuje przy optymalnych warunkach obciążenia.

Paliwo: gaz lub ropa
Zakres pracy:
- turbina gazowa o mocy od 5 do 100MWe (np. 2x50MWe podłączone do jednego układu HRSG),
- przepływ gazów spalinowych 20 – 260 kg/s,
- temperatura gazów spalinowych dodatkowego opalania do 850 °C,
- parametry pary przegrzanej kotła odzyskowego 150 t/h, 540 °C, 140 bar,"
http://www.enerwis.pl/partnerzy/bertsch

Cykl łączony z dodatkowym opalaniem (HRSG) w trybie CHP

http://ippc.mos.gov.pl/ippc/custom/LCP_PL.pdf

https://www.google.de/search?q=turbina gazowa cykl łączony z...

https://www.google.de/search?q=kocioł odzysknicowy z dodatko...


Crannmer
Specializes in field
PRO pts in category: 286

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Joanna Rączka
2 hrs
  -> thx




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search