capacity market

Polish translation: rynek mocy

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:capacity market
Polish translation:rynek mocy
Entered by: mike23

14:45 May 19, 2015
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Energy / Power Generation / polityka energetyczna UE
English term or phrase: capacity market
"Opinions of French respondents clearly demonstrate a critical assessment of the German Energiewende which is seen as a rushed decision taken with very little regard for the neighboursand having a negative impact on European cooperation in the realm of energy. This is arguably the main reason behind the importance that French respondents ascribe to greater coordination of energy policy choices between member states. The coordination could lead to greater convergence in certain areas, such as subsidies granted to the production of energy from renewable sources and the governance of the capacity market."

Dzięki!!!
Aleksandra Lercher-Szymanska
rynek mocy
Explanation:
rynek mocy
---

Niedawno zakończona została pierwsza aukcja na brytyjskim rynku mocy elektrycznej (capacity market), gdzie operatorzy będą nagradzani za utrzymywanie wytwarzania energii w trybie podtrzymania (stand-by) i dostarczania jej w miarę potrzeb. Brytyjski „rynek mocy” został wprowadzony pod koniec 2013 w ramach reformy brytyjskiego sektora energetycznego...
https://london.trade.gov.pl/pl/aktualnosci/article/a,50332,B...

Rynek mocy (ang. capacity market) został wprowadzony w ramach przyjętej pod koniec zeszłego roku reformy brytyjskiego sektora energetycznego (Electricity Market Reform), której celem jest stworzenie warunków do inwestycji w niskoemisyjne moce wytwórcze.
http://tvn24bis.pl/wiadomosci-gospodarcze,71/brytyjski-rynek...
Rynek mocy jest uważany za jeden ze sposobów na kłopoty europejskiej energetyki, związane z brakiem środków na niezbędne inwestycje z powodu niskich cen energii elektrycznej.
http://www.ure.gov.pl/pl/urzad/informacje-ogolne/aktualnosci...
Mechanizm rynku mocy ma na celu zapewnienie odpowiednich mocy rezerwowych na wypadek wystąpienia zapotrzebowania na energię
https://www.nik.gov.pl/plik/id,8459,v,artykul_11299.pdf

https://www.google.pl/#q=capacity market "rynek mocy"
Selected response from:

mike23
Poland
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2rynek mocy
mike23
3rynek zdolności wytwórczych
Łukasz Zieliński


  

Answers


41 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
rynek zdolności wytwórczych


Explanation:
Lub bardziej ogólnie - rynek mocy.


    Reference: http://www.korporacyjnie.pl/mechanizmy-mocy-echa-dyskusji-do...
Łukasz Zieliński
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
rynek mocy


Explanation:
rynek mocy
---

Niedawno zakończona została pierwsza aukcja na brytyjskim rynku mocy elektrycznej (capacity market), gdzie operatorzy będą nagradzani za utrzymywanie wytwarzania energii w trybie podtrzymania (stand-by) i dostarczania jej w miarę potrzeb. Brytyjski „rynek mocy” został wprowadzony pod koniec 2013 w ramach reformy brytyjskiego sektora energetycznego...
https://london.trade.gov.pl/pl/aktualnosci/article/a,50332,B...

Rynek mocy (ang. capacity market) został wprowadzony w ramach przyjętej pod koniec zeszłego roku reformy brytyjskiego sektora energetycznego (Electricity Market Reform), której celem jest stworzenie warunków do inwestycji w niskoemisyjne moce wytwórcze.
http://tvn24bis.pl/wiadomosci-gospodarcze,71/brytyjski-rynek...
Rynek mocy jest uważany za jeden ze sposobów na kłopoty europejskiej energetyki, związane z brakiem środków na niezbędne inwestycje z powodu niskich cen energii elektrycznej.
http://www.ure.gov.pl/pl/urzad/informacje-ogolne/aktualnosci...
Mechanizm rynku mocy ma na celu zapewnienie odpowiednich mocy rezerwowych na wypadek wystąpienia zapotrzebowania na energię
https://www.nik.gov.pl/plik/id,8459,v,artykul_11299.pdf

https://www.google.pl/#q=capacity market "rynek mocy"

mike23
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 92
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Roman Kozierkiewicz: Dla fachowców z branży energetycznej termin jak najbardziej zrozumiały, choć może "pachnąć" kalką językową - niekiedy tylko kalka językowa jest właściwym rozwiązaniem.
9 hrs
  -> Dziękuję. Raz przyjęta kalka przylgnie i koniec.

agree  Dimitar Dimitrov
25 days
  -> Dzięki




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search