banding

Polish translation: powstawanie pasm/pasmowanie

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:banding
Polish translation:powstawanie pasm/pasmowanie
Entered by: Frank Szmulowicz, Ph. D.

19:16 Jul 11, 2020
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering / Spoiwo do nawierzchni żywicznej
English term or phrase: banding
Trowel and compact the screed flat, closing the surface and marrying into the previous mix, but avoid overworking the material as this can result in trowel burn and banding. This Decorative Pebble Binder (Resin Bound Surfacing), which is a two component polyurethane system formulated for resin bound aggregate surfacing applications, can be power-floated with a lightweight power-float. The screed should be laid up to a hard edge such as edging strip, blockwork etc. and turned into a tie-chase at the threshold with the pavement or similar edges.

(Please note: Do not use a sledge or screed box. This method of application can lead to banding and poor matrix strength on the resulting edges).
ironsz
powstawanie pasm/pasmowanie
Explanation:
pasmować
malując, rysując itp., pokrywać jakąś powierzchnię w taki sposób, że tworzą się na niej paski; paskować
https://sjp.pl/pasmowanie

Banding (pol. pasmowanie, fałszywe kontury) – zjawisko nienaturalnej prezentacji kolorów w grafice komputerowej. 24-bitowa głębia kolorów (8-bitów przypadających na każdą z 3 podstawowych barw w przestrzeni RGB), która powinna być wystarczająca do renderowania obrazów w pełnym spektrum kolorów, w pewnych przypadkach jest niewystarczająca i powoduje zagrożenie wyświetlenia wyraźnej, nienaturalnej różnicy (fałszywych konturów) między przedstawianymi odcieniami (przejście tonalne) tego samego koloru[1], widocznej przy wyświetlaniu naturalnego gradientu (w szczególności: zachodu słońca, czystego błękitnego nieba, światła latarki w ciemności). Zjawisko bandingu występuje również w fotografii oraz druku cyfrowym.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Banding_koloru
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
Dzięki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1smugi, pasy
geopiet
3powstawanie pasm/pasmowanie
Frank Szmulowicz, Ph. D.


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
powstawanie pasm/pasmowanie


Explanation:
pasmować
malując, rysując itp., pokrywać jakąś powierzchnię w taki sposób, że tworzą się na niej paski; paskować
https://sjp.pl/pasmowanie

Banding (pol. pasmowanie, fałszywe kontury) – zjawisko nienaturalnej prezentacji kolorów w grafice komputerowej. 24-bitowa głębia kolorów (8-bitów przypadających na każdą z 3 podstawowych barw w przestrzeni RGB), która powinna być wystarczająca do renderowania obrazów w pełnym spektrum kolorów, w pewnych przypadkach jest niewystarczająca i powoduje zagrożenie wyświetlenia wyraźnej, nienaturalnej różnicy (fałszywych konturów) między przedstawianymi odcieniami (przejście tonalne) tego samego koloru[1], widocznej przy wyświetlaniu naturalnego gradientu (w szczególności: zachodu słońca, czystego błękitnego nieba, światła latarki w ciemności). Zjawisko bandingu występuje również w fotografii oraz druku cyfrowym.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Banding_koloru

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 966
Grading comment
Dzięki

22 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
smugi, pasy


Explanation:
Over trowelling an area can result in the resin being burnished, this would be visible as a band due to the sweeping motion of the float.
It’s not an issue that we’ve ever had with our product, it’s there more to make you think about how you’re working.
If you are aware that you can over work an area, you’re less likely to do it.

------

Installation
As soon as mixing is completed, discharge the aggregate or flat-edged squeegee, spread the mix uniformly to a depth approximately 25% greater than the specified finished thickness. Trowel and compact the screed flat, closing the surface and marrying into the previous mix, but avoid overworking the material as this can result in trowel burn and banding. TekGrip DPB can be power-floated with a lightweight power-float. The screed should be laid up to a hard edge such as edging strip, blockwork etc. and turned
into a tie-chase at the threshold with the pavement or similar edges.

- http://www.star-uretech.com/docs/Method Statement - TekGrip ... - page 2

--

Aplikację produktu NANOCOAT należy przeprowadzać przy użyciu wysokiej jakości mopa mikrofibrowego tak aby na powierzchni posadzki nie pozostawały smugi gdyż będą one widoczne negatywnie wpłyną estetykę posadzki

- http://www.bautech.pl/images/stories/karty_techniczne/wtw-sy... - page 2

--

Powłoki dwuwarstwowe nie powinny wykazywać smug, prześwitów, plam, śladówpędzla i odprysków

--

1.5.2.6 Tynki gipsowe (sztablatury)
Powinny byc gładkie, bez nierównosci, pofalowan. zadrapan, odbic wgniecen lub rys skurczonych.
Powierzchnia sztablatury powinna byc jednolita, bez widocznych łaczen lub zapiaszczenia.
Ewentualne uszkodzenia powinny byc naprawione w taki sposób, aby połaczenia miejsc naprawionych z powierzchnia sztablatury były gładkie i równe.
Dopuszcza sie smugi od szablonu na profilach ciagnionych, różnice w odcieniach barwy sztablatury i miejsc naprawionych oraz niejednolity połysk.

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 408

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Crannmer
20 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search