schwartzes

Polish translation: czarnuchy

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:schwartzes
Polish translation:czarnuchy
Entered by: Agnieszka Hamann

09:14 Sep 25, 2008
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Cinema, Film, TV, Drama
English term or phrase: schwartzes
Dwóch Rosjan rozmawia po angielsku na Brooklynie. Jeden pyta, czy drugi ma kumpli, a ten odpowiada: "They're all schwartzes."
Agnieszka Hamann
Poland
czarnuchy
Explanation:
To określenie nie ma nic wspólnego z poprawnością polityczną. Odpowiednik "niggers".

http://multiracial.com/site/content/view/117/27/
Selected response from:

Arrakis
Poland
Grading comment
Dzięki :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1czarnuchy
Arrakis
4czarni, Murzyni
Polangmar
4asfalty / negatywy
JZoidberg
2czarnoskórzy
Radek Roliński


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
czarnoskórzy


Explanation:
z niem. bądź jakaś inna wersja, mniej poprawna politycznie.
Niestety jest wiele innych możliwosci, wg urban dict. może to byc po prostu dobry kumpel

Radek Roliński
Poland
Native speaker of: Polish
Notes to answerer
Asker: "Czarni" to oczywiście pierwsza myśl, ale coś mnie tknęło i stąd pytanie :-) Dzięki za podpowiedź z urban dict - zaraz sobie popatrzę.


42 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
czarnuchy


Explanation:
To określenie nie ma nic wspólnego z poprawnością polityczną. Odpowiednik "niggers".

http://multiracial.com/site/content/view/117/27/


Arrakis
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dzięki :-)
Notes to answerer
Asker: Czyżby moi amerykańscy Rosjanie byli żydami? Sprawy się komplikują :-)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Piotr Rypalski: zdecydowanie, nie musi być pejoratywne
16 mins
  -> Dziękuję :)

agree  Darius Saczuk
15 hrs
  -> Dziękuję :)

disagree  Polangmar: Nie sądzę, aby ktokolwiek tak mówił o kumplach.
16 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
asfalty / negatywy


Explanation:
kolejna niemiła i obraźliwa propozycja :(

JZoidberg
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
czarni, Murzyni


Explanation:
Nie sądzę, aby ktoś używał obraźliwych określeń, mówiąc o kumplach. A "schwartzes" to słowo o wydźwięku neutralnym.

Po dotarciu do Izraela staliśmy się "schwartzes" (słowo w jidysz określające czarnych) wśród Euro-Izraelczyków. Nasza azjatyckość w Izraelu została zdefiniowana biurokratycznie. W tym mocno scentralizowanym państwie każdy aspekt naszego życia, zarówno w szkole, pracy, jak i szpitalu, był określony za pomocą tego fatalnego zaznaczenia odpowiedniego kwadraciku w dokumencie: "pochodzenie azjatyckie/afrykańskie".
http://tinyurl.com/4kxfao

Polangmar
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 109




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search