Hexa Triethanolamine Oleate

Polish translation: oleinian heksa(trietanoloaminy)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Hexa Triethanolamine Oleate
Polish translation:oleinian heksa(trietanoloaminy)
Entered by: margomal

09:05 Jul 15, 2020
English to Polish translations [PRO]
Chemistry; Chem Sci/Eng
English term or phrase: Hexa Triethanolamine Oleate
Order for Additive including Hexa Triethanolamine Oleate.
margomal
Poland
oleinian heksa(trietanoloaminy)
Explanation:
Należałoby najpierw rozeznać się, jaka jest struktura związku. Podejrzewam, że chodzi o związki opisane np. w tej publikacji https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S09204... , tj. estry spolimeryzowanej trietanoloaminy.

Jeżeli przed „oleate” nie ma żadnego przedrostka („mono”, „di”, „tri”), to jest to monoester (ester powstały z jednej cząsteczki kwasu oleinowego); nie będzie to więc „heksaoleinian” (byłby to ester powstały z sześciu cząsteczek kwasu oleinowego, co w przypadku nazwy „heksaoleinian trietanoloaminy” jest niemożliwe – trietanoloamina ma tylko trzy grupy hydroksylowe, które mogą zostać zestryfikowane, nie zaś sześć takich grup).

Drugi człon: „heksa” – stopień polimeryzacji trietanoloaminy (cząsteczka zbudowana z sześciu merów trietanoloaminy). Zastosowanie nawiasów zamiast dywizu/spacji z oryginału wydaje się właściwsze ze względów nomenklatury chemicznej i ogólnego zrozumienia (jasne jest, że „heksa” odnosi się do trietanoloaminy, a nie do oleinianu bądź do całej cząsteczki).

W przypadku potrzeby rozpisania nazwy dla diestrów lub triestrów, to najłatwiej odpowiednio: dioleinian heksa(trietanoloaminy) i trioleinian heksa(trietanoloaminy).

Selected response from:

Wojciech
Grading comment
Dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4oleinian heksa(trietanoloaminy)
Wojciech
2heksa oleinian trietanoloaminy
Frank Szmulowicz, Ph. D.
Summary of reference entries provided
see
liz askew

Discussion entries: 1





  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
heksa oleinian trietanoloaminy


Explanation:
3. Mydła mono-, di- i trietanoloaminowe:
- oleinian trietanoloaminy
http://www.aptekarzpolski.pl/wp-content/uploads/2016/02/2015...

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2020-07-15 16:22:33 GMT)
--------------------------------------------------

For example,
Przykłady etoksylowanych heksaestrów sorbitolu obejmują
polioksyetylenowy (40) heksaoleinian sorbitolu (np. ATLAS G-1086 (Croda)).
https://grab.uprp.pl/sites/PatentyEuropejskie/PatentyEuropej...

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 530

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
oleinian heksa(trietanoloaminy)


Explanation:
Należałoby najpierw rozeznać się, jaka jest struktura związku. Podejrzewam, że chodzi o związki opisane np. w tej publikacji https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S09204... , tj. estry spolimeryzowanej trietanoloaminy.

Jeżeli przed „oleate” nie ma żadnego przedrostka („mono”, „di”, „tri”), to jest to monoester (ester powstały z jednej cząsteczki kwasu oleinowego); nie będzie to więc „heksaoleinian” (byłby to ester powstały z sześciu cząsteczek kwasu oleinowego, co w przypadku nazwy „heksaoleinian trietanoloaminy” jest niemożliwe – trietanoloamina ma tylko trzy grupy hydroksylowe, które mogą zostać zestryfikowane, nie zaś sześć takich grup).

Drugi człon: „heksa” – stopień polimeryzacji trietanoloaminy (cząsteczka zbudowana z sześciu merów trietanoloaminy). Zastosowanie nawiasów zamiast dywizu/spacji z oryginału wydaje się właściwsze ze względów nomenklatury chemicznej i ogólnego zrozumienia (jasne jest, że „heksa” odnosi się do trietanoloaminy, a nie do oleinianu bądź do całej cząsteczki).

W przypadku potrzeby rozpisania nazwy dla diestrów lub triestrów, to najłatwiej odpowiednio: dioleinian heksa(trietanoloaminy) i trioleinian heksa(trietanoloaminy).



Wojciech
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 23
Grading comment
Dziękuję




Reference comments


2 hrs
Reference: see

Reference information:
Triethanolamine | C6H15NO3 - PubChem
pubchem.ncbi.nlm.nih.gov › compound › Triethanolamine

Triethanolamine | C6H15NO3 | CID 7618 - structure, chemical names, physical and chemical properties, classification, patents, literature, biological activities, ...
trietanoloamina - Triethanolamine
Trietanoloamina vel trolamina ( w skrócie, jako TEOA aby odróżnić je od TEA , która służy do trietyloaminy ) jest lepka związek organiczny , który jest zarówno trzeciorzędową aminę i triolu . Triolem jest cząsteczka z trzema alkoholu grup . Trietanoloamina jest silna baza . Około 150000 ton wytworzono w 1999 jest bezbarwnym związkiem chociaż próbki mogą pojawić się żółty z powodu zanieczyszczenia.


--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2020-07-15 12:00:35 GMT)
--------------------------------------------------

Hexa- | Definition of Hexa- at Dictionary.comwww.dictionary.com › browse › hexa-
Hexa- definition, a combining form meaning “six,” used in the formation of compound words: hexapartite. See mor

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2020-07-15 12:01:33 GMT)
--------------------------------------------------

Trietyloamina
Synonimy N,N-dietyloetanoamina
Wzór chemiczny
C6H15N

Masa molowa
101,19

Numer CAS 121-44-8
Numer WE O204-469-4
Zastosowanie do produkcji farmaceutyków, środków ochrony roślin, żywic jonowymiennych, pasz dla zwierząt, materiałów wybuchowych i środków powierzchniowo-czynnych;

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2020-07-15 12:04:18 GMT)
--------------------------------------------------

Search Results
Web results

Hepta - Tłumaczenie na polski - niemieckich przykładów ...context.reverso.net › tłumaczenie › niemiecki-polski
Użyte skróty: T = tetra (cztero); Pe = penta (pięcio); Hx = hexa (sześcio); Hp = hepta (siedmio); O = octa (ośmio); CDD = chlorodwubenzodioksyna; CDF ...

liz askew
United Kingdom
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search