environmental footprint

Polish translation: ślad pozostawiony na środowisku

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:environmental footprint
Polish translation:ślad pozostawiony na środowisku
Entered by: Elizabeth Joana

07:21 Jul 21, 2009
English to Polish translations [PRO]
Science - Business/Commerce (general)
English term or phrase: environmental footprint
minimize the environmental footprint of our operations through efforts to prevent illness, injury and pollution

Oddziaływanie na środowisko? Będę wdzięczna za podpowiedzi.
Elizabeth Joana
ślad pozostawiony na środowisku
Explanation:
.
Selected response from:

legato
United States
Grading comment
Dziękuję za odpowiedź.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +8wpływ/oddziaływanie an środowisko
Maciek Drobka
4 +3ślad pozostawiony na środowisku
legato
4 +2ekologiczny ślad
Jerzy Matwiejczuk
3 -1odcisk na środowisku
Michal Kozlowski
Summary of reference entries provided
Ekologiczny odcisk stopy
Jerzy Matwiejczuk

Discussion entries: 11





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +8
wpływ/oddziaływanie an środowisko


Explanation:
Też tak rozumiem.

Ew. niekorzystny/negatywny...

Maciek Drobka
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 683

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Wojciech Sztukowski: Też tak chciałem napisać.
16 mins
  -> dziękuję :o)

agree  Marcin Rogóż: Dokładnie tak
23 mins
  -> dziękuję

agree  Piotr Rypalski
30 mins
  -> dziękuję

agree  Krzysztof Kempkowski
1 hr
  -> dziękuję

agree  bartek: ależ tu dziwa chodziły :)
31 days
  -> dziękuję :o)

agree  armadillome
376 days
  -> dziękuję

agree  cquest: ogólnie jestem za, ale czasami wersja legawy może być dokładniejsza
860 days
  -> dziękuję :)

agree  Jolanta Kasprzak-Sliwinska
2795 days
  -> dziękuję

55 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
ślad pozostawiony na środowisku


Explanation:
.

legato
United States
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 54
Grading comment
Dziękuję za odpowiedź.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Polangmar
9 hrs

agree  armadillome
376 days

agree  cquest
860 days

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
ekologiczny ślad


Explanation:
A niech tam! Nie będę się ukrywał za parawanem dyskusji ani pod parasolem referencji:)))

Jerzy Matwiejczuk
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 303

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  R.S.: to jest 100% synonim "ecological footprint", a ten ma ustalone tłumaczenie : here : http://pl.wikipedia.org/wiki/Ślad_ekologiczny ; http://www.froggi.pl/forum/czy-znasz-swoj-ekologiczny-slad-t... ( and many other links :-))
5 hrs
  -> Dziękuję!

neutral  Polangmar: A czy, na wzór "ekol. odzież", "ekol. produkty", "ekol. ślad" nie byłby śladem spełniającym wymogi ekologii?
9 hrs
  -> Rozważ przymiotnik "zdrowotny" w różnych konotacjach (również znaczący "chorobowy")

agree  Marcel Malorny
3551 days

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
odcisk na środowisku


Explanation:
Wprawdzie 'wpływ na środowisko' bardziej mi się podoba, to może i taka odpowiedź się przyda...

Example sentence(s):
  • ograniczamy odcisk, jaki nasza działalność pozostawia na środowisku, starając się zapobiegać zachorowaniom, urazom i zanieczyszczeniom.
Michal Kozlowski
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  cquest: nie wiem skąd ten przykład, ale wiem czego ;-)
860 days




Reference comments


32 mins
Reference: Ekologiczny odcisk stopy

Reference information:
Nawet tak:
http://tinyurl.com/l7e7zm
I "ekologiczny ślad":
http://tinyurl.com/mrlcta

--------------------------------------------------
Note added at   34 min (2009-07-21 07:56:03 GMT)
--------------------------------------------------

A tu jeszcze naukowo o tej stopie:
http://www.npt.up-poznan.net/pub/art_3_56.pdf

--------------------------------------------------
Note added at   1 godz. (2009-07-21 08:30:28 GMT)
--------------------------------------------------

Użyć "ecological" zamiast "environmental" to tak jakby "stomatological" zamiast "dental"

Jerzy Matwiejczuk
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 303
Note to reference poster
Asker: Zadałam pytanie, bo też natrafiłam na takie tłumaczenia, ale u mnie nie ma "ecological footprint" tylko "environmental footprint", chyba, że dla autora to były synonimy...





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search