ego trips

Polish translation: poskromię zapędy swego ego

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:ego trips
Polish translation:poskromię zapędy swego ego
Entered by: PanPeter80

15:05 Jul 26, 2006
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: ego trips
W kontekscie : "I will avoid ego trips. I will hold my temper."
PanPeter80
poskromię zapędy swego ego
Explanation:
moim zdaniem
Selected response from:

Piotr Jańczuk
Poland
Grading comment
dziękuję za interpretację
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3poskromię zapędy swego ego
Piotr Jańczuk
4wymądrzanie się
literary
4poskromie swoje "ja"
legato
3 +1"podaruję sobie wycieczki osobiste"
Michal Labedzki
4zachowanie narcystyczne
Agata Piskorska


Discussion entries: 2





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
"podaruję sobie wycieczki osobiste"


Explanation:
to tylko propozycja.

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2006-07-26 15:14:41 GMT)
--------------------------------------------------

'będę unikał wycieczek osobistych'

to kolejna...

Michal Labedzki
Meets criteria
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  marzena l: też tak słyszałam
2 mins

19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zachowanie narcystyczne


Explanation:
Kościuszko, m.in.: postępowanie będące źródłem narcystycznej satysfakcji.
PWN-Oxford: to be on an ego trip - puszyć się jak paw.
Jak rodzaj tekstu pozwoli: "nie będę nadętym dupkiem":) (wrażliwych przepraszam)

Agata Piskorska
Poland
Meets criteria
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Dzieki, do wrazliwych nie naleze, ale w tym miejscu nie mozna z tym nadeciem, bo to jest prawie formalny kodeks postepowania

Asker: Michal zrozumial to inaczej, "wycieczki w stosunku do innych osob", natomiast ja rozumiem to podobnie jak Ty oraz Piotr


22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
poskromię zapędy swego ego


Explanation:
moim zdaniem


    Reference: http://www.answers.com/topic/ego-trip
Piotr Jańczuk
Poland
Meets criteria
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Grading comment
dziękuję za interpretację

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  *eva*: albo: własnego
7 mins

agree  bajbus: masz słuszność http://www.thefreedictionary.com/ego trips
1 hr

agree  Mariusz Kuklinski
3 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
poskromie swoje "ja"


Explanation:
?

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-07-26 16:34:06 GMT)
--------------------------------------------------

Bede trzymal na wodzy ....

legato
United States
Meets criteria
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 54

21 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wymądrzanie się


Explanation:
wg słownika slangu Widawskiego:
ego-tripper = ktoś zarozumiały, przemądrzały i chwalący się (ważniak, ważniacha, zarozumialec)
albo: ktoś, kto lubi się przechwalać (szpaner, blagier, samochwała, przemądrzalec)

literary
Meets criteria
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search