PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

interference pipe

Polish translation: rura interferencyjna / tłumik interferencyjny

08:20 Jan 28, 2020
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: interference pipe
Interference pipe to rura, która w kolektorze wydechowym łączy ze sobą rury z pary cylindrów zanim zejdą się razem. Czterocylindrowy silnik motocyklowy, kolektor typu 4-w-2-w-1, ale owe interference pipe są umieszczone tuż przy bloku cylindrów i łączą wydechy z cylindrów 1 i 4 oraz (osobno) 2 i 3.
Adrian Liszewski
Poland
Polish translation:rura interferencyjna / tłumik interferencyjny
Explanation:
"Rura interferencyjna służy m.in. temu aby zmniejszać ciśnienie w danym kolektorze. Na takim systemie każdy cylinder korzysta z dwóch układów wydechowych, tak jakby. Moment w niskich zakresach i praca na wolnych obr. szczególnie na zimno. Poza tym wydechy współpracują wzajemnie i "wyciągają" spaliny z przeciwnego cylindra na zmianę. Układ 2w1 ma takie same działanie pomimo innej konstrukcji, a jak wiadomo- 2w1 to pierwszy krok jeśli chodzi o "performance". Usunięcie crossover`a często nie powoduje wyraźnych, odczuwalnych zmian ale może wpłynąć na bilans cieplny silnika, szczególnie tylnego garnka i drobny wzrost zużycia paliwa. Zauważ że sportowe motocykle nigdy nie mają takich cudów jak "crossover", wszystko jest łączone w jedność lub 4w2 czyli odpowiednik 2w1."
Selected response from:

Mateusz Skok
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4puszka/rura rezonansowa
Crannmer
3rura interferencyjna / tłumik interferencyjny
Mateusz Skok


  

Answers


47 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
rura interferencyjna / tłumik interferencyjny


Explanation:
"Rura interferencyjna służy m.in. temu aby zmniejszać ciśnienie w danym kolektorze. Na takim systemie każdy cylinder korzysta z dwóch układów wydechowych, tak jakby. Moment w niskich zakresach i praca na wolnych obr. szczególnie na zimno. Poza tym wydechy współpracują wzajemnie i "wyciągają" spaliny z przeciwnego cylindra na zmianę. Układ 2w1 ma takie same działanie pomimo innej konstrukcji, a jak wiadomo- 2w1 to pierwszy krok jeśli chodzi o "performance". Usunięcie crossover`a często nie powoduje wyraźnych, odczuwalnych zmian ale może wpłynąć na bilans cieplny silnika, szczególnie tylnego garnka i drobny wzrost zużycia paliwa. Zauważ że sportowe motocykle nigdy nie mają takich cudów jak "crossover", wszystko jest łączone w jedność lub 4w2 czyli odpowiednik 2w1."


    https://www.shadow.org.pl/forum/viewtopic.php?t=24647
    https://intercars.com.pl/pl/aktualnosci/poradniki/Konstrukcja--ukladu--wylotowego--cz--1/
Mateusz Skok
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
puszka/rura rezonansowa


Explanation:
j.w.

Crannmer
Specializes in field
PRO pts in category: 918




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search