PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

cross-firing tweeters

Polish translation: całość

11:48 Dec 14, 2019
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / Sound system
English term or phrase: cross-firing tweeters
Jeden z elementów systemu nagłośnienia w samochodzie:
A-pillar tweeters cross-firing

Nie wiem jak oddać to 'cross-firing'
Kasia_Marciniak
Poland
Polish translation:całość
Explanation:
głośniki wysokotonowe w przednich słupkach/słupkach A z osiami krzyżującymi się przed słuchaczami

...umieszczone tak, że ich osie akustyczne krzyżują się przed słuchaczami
Selected response from:

Crannmer
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1całość
Crannmer
3w systemie audio (cross-fire lub krzyżowym)
Jerzy Czaja-Szwajcer
2poziome rozmieszczenie zespołów głośnikowych wysokotonowych typu crossfire
Frank Szmulowicz, Ph. D.
Summary of reference entries provided
crossfiring speakers
geopiet
Fisher 110-S
Andrzej Mierzejewski

  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
poziome rozmieszczenie zespołów głośnikowych wysokotonowych typu crossfire


Explanation:
W zależności od poziomego rozmieszczenia zespołów głośnikowych można wyróżnić kilka typów systemów głośnikowych.


point-source array
najpopularniejsza konfiguracja
tworzone jest poziome źródło punktowe
maksymalne wykorzystanie dodawania się fal akustycznych na niskich częstotliwościach (ang. LF coupling)

split point-source array
tworzone jest poziome źródło punktowe
szeroki kąt pokrycia w płaszczyźnie poziomej
bardzo wyrównany rozkład ciśnienia dźwięku
wykorzystanie dodawania się fal akustycznych na niskich częstotliwościach (ang. LF coupling)
SPL (maks. poziom ciśnienia akustycznego) jak dla pojedynczej kolumny

parallel array
"ściana dźwięku" - pozwala na duże zwiększenie mocy kosztem jakości dźwięku
bardzo silna filtracja grzebieniowa
charakterystyka częstotliwościowa inna w każdym miejscu
możliwość korekcji charakterystyki częstotliwościowej tylko w jednym punkcie

crossfire array
jeszcze głośniejszy niż parallel array
bardzo silna filtracja grzebieniowa
charakterystyka częstotliwościowa inna w każdym miejscu
możliwość korekcji charakterystyki częstotliwościowej tylko w jednym punkcie

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1300

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Crannmer: To są opisy umieszczenia kilku głośników jednej kolumny, a nie orientacji dwóch kolumn/sytemów.
4 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
A-pillar tweeters cross-firing
całość


Explanation:
głośniki wysokotonowe w przednich słupkach/słupkach A z osiami krzyżującymi się przed słuchaczami

...umieszczone tak, że ich osie akustyczne krzyżują się przed słuchaczami

Crannmer
Specializes in field
PRO pts in category: 918

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Mierzejewski
6 hrs
  -> thx

7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
w systemie audio (cross-fire lub krzyżowym)


Explanation:
Można użyć cross-fire lub kryżowy zależnie od tego jak bardzo chcemy to spolszczyć.

Jerzy Czaja-Szwajcer
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Crannmer: Jedno to niezrozumiała kalka, drugie to nic niemówiący neologizm.
4 mins




Reference comments


12 hrs
Reference: crossfiring speakers

Reference information:
To broaden the zone where stereo effect is best, you can often cross-fire your speakers, aiming the right speaker at the leftmost listener's ear, and vice versa. This makes the farther speaker's sound the louder, but the near one's sound will be the first to arrive. Some speakers, notably most Bose and Now Hear This models, do this automatically. - https://www.nytimes.com/1991/01/05/news/coping-with-placing-...

--------

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 342

13 hrs
Reference: Fisher 110-S

Reference information:
https://www.radiomuseum.org/r/fisher_110_s.html

Rysunek nie pokazuje wyraźnie, ale układ najmniejszych głośników, czyli wysokotonowych (tweeterów), w każdym zespole odpowiada znaczeniu "cross-firing": są umieszczone we wnęce na dwóch ściankach tworzących kąt około 160 - 170 stopni. Oś górnego głośnika jest skierowana do dołu, oś dolnego - do góry. Osie przecinają sie w odległości (szacunkowo) kilkunastu centymetrów od membran.

Osie obydwu głośników średniotonowych są poziome.

Andrzej Mierzejewski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 471




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search