door to door use

Polish translation: ciągła eksploatacja na (bardzo) krótkich odcinkach

12:05 Aug 19, 2019
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: door to door use
Z broszury dotyczącej planu serwisowego dla pojazdu. Podana jest definicja trudnych/cięższych warunków eksploatacji:

„Arduous conditions of use
If you meet one or more of the arduous use conditions, special servicing is necessary:
• Permanent door to door use
• Urban use (such as taxi, ambulance, average speed below 12 mph, driving school)
• Repeated short journeys (less than 6 miles) with a cold engine (following a stop of more than 1 hour)”

Z góry dziękuję
Grzegorz Mysiński
Poland
Polish translation:ciągła eksploatacja na (bardzo) krótkich odcinkach
Explanation:


Bardzo negatywnie na kondycję oleju wpływa ciągła eksploatacja pojazdu na krótkich odcinkach. Dzieje się tak ponieważ wtedy auto znacznie dłużej chodzi na wzbogaconej mieszance i po prostu więcej paliwa dostaje się do oleju i go rozrzedza. W takich warunkach eksploatacyjnych olej powinien być wymieniany 2 a nawet 3 razy częściej niż zaleca producent. - http://mij.pl/co-ile-wymieniac-olej-silnikowy/

-----

Jednak żaden silnik spalinowy do tej pory nie został skonstruowany tak, by bez skutków ubocznych znosił eksploatację na bardzo krótkich odcinkach. - https://autokult.pl/25607,negatywne-efekty-eksploatacji-samo...
Selected response from:

geopiet
Grading comment
Dzięki Geopiet.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4przejazdy/eksploatacja "od drzwi do drzwi"
Adrian Liszewski
2ciągła eksploatacja na (bardzo) krótkich odcinkach
geopiet


Discussion entries: 3





  

Answers


11 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
ciągła eksploatacja na (bardzo) krótkich odcinkach


Explanation:


Bardzo negatywnie na kondycję oleju wpływa ciągła eksploatacja pojazdu na krótkich odcinkach. Dzieje się tak ponieważ wtedy auto znacznie dłużej chodzi na wzbogaconej mieszance i po prostu więcej paliwa dostaje się do oleju i go rozrzedza. W takich warunkach eksploatacyjnych olej powinien być wymieniany 2 a nawet 3 razy częściej niż zaleca producent. - http://mij.pl/co-ile-wymieniac-olej-silnikowy/

-----

Jednak żaden silnik spalinowy do tej pory nie został skonstruowany tak, by bez skutków ubocznych znosił eksploatację na bardzo krótkich odcinkach. - https://autokult.pl/25607,negatywne-efekty-eksploatacji-samo...

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 342
Grading comment
Dzięki Geopiet.

22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
przejazdy/eksploatacja "od drzwi do drzwi"


Explanation:
Jest w użyciu polski odpowiednik, moim zdaniem jest on nieco nieformalny, ale znany w branży. Uwaga, ten sam termin dotyczy też gwarancji i usług przewozu osób, więc trzeba umiejętnie zastosować. Myślę, że osoby z branży będą wiedziały, co moja propozycja oznacza.

Adrian Liszewski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 147




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search