Back Tax Mos

Polish translation: licba mięsięcy zwłoki od daty powstania zaległości podatkowej

18:32 May 11, 2019
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / Florida Vehicle Registrat
English term or phrase: Back Tax Mos
Czy to jest jakiś zwrot podatku?
Dziękuję
mikolajkoz
Polish translation:licba mięsięcy zwłoki od daty powstania zaległości podatkowej
Explanation:
Schemat wyliczeń
Podatnik, wpłacając zaległość podatkową ujawnioną w wyniku korekty rozliczenia, musi pamiętać o naliczeniu odsetek za zwłokę.


Wyliczenia odsetek za zwłokę dokonuje się według następującego schematu: kwotę zaległości podatkowej mnoży się przez liczbę dni zwłoki oraz obowiązującą w tym czasie stawkę odsetek, a uzyskany wynik dzieli przez 365.

https://biznes.interia.pl/podatki/news/zasady-wyliczania-ods...

Odsetki należy wyliczyć według specjalnego wzoru zawartego w rozporządzeniu ministra finansów z 22 sierpnia 2005 r., które reguluje szczegółowe zasady naliczania odsetek. Do prawidłowego wyliczenia odsetek należy sprawdzić kwotę zaległości, ustalić liczbę dni zwłoki oraz sprawdzić obowiązującą w tym okresie stawkę odsetek. Podatnicy regulujący zaległości podatkowe muszą pamiętać, że w przypadku zaległości podatkowej istniejącej w okresach, w których obowiązywały różne stawki odsetek za zwłokę od zaległości podatkowych, odsetki te należy naliczać według wzoru odrębnie za każdy z tych okresów.

Odsetki za zwłokę należy wpłacać bez wezwania organu podatkowego. W praktyce często zdarza się, że dokonana wpłata nie pokrywa całości kwoty zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę. W takim przypadku wpłata naliczana jest proporcjonalnie na poczet kwoty zaległości podatkowej oraz kwoty odsetek za zwłokę w stosunku, w jakim w dniu wpłaty pozostaje kwota zaległości podatkowej do kwoty odsetek za zwłokę.

https://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/5131,jak-prawidlowo...
Selected response from:

Jacek Kloskowski
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3liczba miesięcy opóźnienia w płatności podatkowej
Frank Szmulowicz, Ph. D.
2licba mięsięcy zwłoki od daty powstania zaległości podatkowej
Jacek Kloskowski


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
back tax mos
liczba miesięcy opóźnienia w płatności podatkowej


Explanation:
English term or phrase: Back Tax Mos
Spanish translation: Meses pendientes de pago
Entered by: marcom4
https://www.proz.com/kudoz/english-to-spanish/law-taxation-c...

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1324
Notes to answerer
Asker: Dziękuję


6 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
back tax mos
licba mięsięcy zwłoki od daty powstania zaległości podatkowej


Explanation:
Schemat wyliczeń
Podatnik, wpłacając zaległość podatkową ujawnioną w wyniku korekty rozliczenia, musi pamiętać o naliczeniu odsetek za zwłokę.


Wyliczenia odsetek za zwłokę dokonuje się według następującego schematu: kwotę zaległości podatkowej mnoży się przez liczbę dni zwłoki oraz obowiązującą w tym czasie stawkę odsetek, a uzyskany wynik dzieli przez 365.

https://biznes.interia.pl/podatki/news/zasady-wyliczania-ods...

Odsetki należy wyliczyć według specjalnego wzoru zawartego w rozporządzeniu ministra finansów z 22 sierpnia 2005 r., które reguluje szczegółowe zasady naliczania odsetek. Do prawidłowego wyliczenia odsetek należy sprawdzić kwotę zaległości, ustalić liczbę dni zwłoki oraz sprawdzić obowiązującą w tym okresie stawkę odsetek. Podatnicy regulujący zaległości podatkowe muszą pamiętać, że w przypadku zaległości podatkowej istniejącej w okresach, w których obowiązywały różne stawki odsetek za zwłokę od zaległości podatkowych, odsetki te należy naliczać według wzoru odrębnie za każdy z tych okresów.

Odsetki za zwłokę należy wpłacać bez wezwania organu podatkowego. W praktyce często zdarza się, że dokonana wpłata nie pokrywa całości kwoty zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę. W takim przypadku wpłata naliczana jest proporcjonalnie na poczet kwoty zaległości podatkowej oraz kwoty odsetek za zwłokę w stosunku, w jakim w dniu wpłaty pozostaje kwota zaległości podatkowej do kwoty odsetek za zwłokę.

https://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/5131,jak-prawidlowo...

Jacek Kloskowski
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 54




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search