rabbi trust

Polish translation: niekwalifikowany fundusz powierniczy na rzecz pracowników i pracodawcy

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:rabbi trust
Polish translation:niekwalifikowany fundusz powierniczy na rzecz pracowników i pracodawcy
Entered by: Frank Szmulowicz, Ph. D.

13:39 Mar 11, 2020
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting / financial statements
English term or phrase: rabbi trust
A rabbi trust is a trust created to support the non-qualified benefit obligations of employers to their employees. A rabbi and his congregation first used this type of trust after an Internal Revenue Service (IRS) private letter ruling approved its use; it has been referred to as a rabbi trust ever since. In essence, it is a non-qualified employee trust created for the benefit of both the employer and employee.
Monika Kasińska
Poland
niekwalifikowany fundusz powierniczy na rzecz pracowników i pracodawcy
Explanation:
non-qualified employee trust created for the benefit of both the employer and employee.


Understanding Qualified Trusts
A trust may "qualified" or "non-qualified" according to the IRS. A qualified plan carries certain tax benefits. To be qualified, a trust must be valid under state law and must have identifiable beneficiaries. In addition, the IRA trustee, custodian or plan administrator must receive a copy of the trust instrument. If a qualified trust is not structured correctly, disbursements are taxable by the IRS. Section 401(a) of the Internal Revenue Code authorizes and sets forth the requirements for what is considered a qualified trust.
https://www.investopedia.com/terms/q/qualifiedtrust.asp

Konta kwalifikowane a konta niekwalifikowane
Rachunki oszczędnościowe lub inwestycyjne można zasadniczo podzielić na konta kwalifikowane i niekwalifikowane. Konta kwalifikowane podlegają specjalnemu traktowaniu zgodnie z przepisami podatkowymi w celu zapewnienia oszczędności lub wzrostu korzystnego dla podatków. Kwalifikowane typy kont obejmują konta 401 (k), SEP IRA oraz tradycyjne i Roth IRA. Każde konto - takie jak bankowy rachunek oszczędnościowy, fundusz powierniczy lub rachunek maklerski - nie jest skonfigurowane jako konto kwalifikowane i jest kontem niekwalifikowanym. Rachunki inwestycyjne mogą być dowolnego typu. Na przykład, możesz mieć niekwalifikowany fundusz powierniczy lub mieć ten sam fundusz powierniczy jako część twojego kwalifikowanego Roth IRA.

https://pl.spazziodecor.com/what-is-difference-between-roth-...

--------------------------------------------------
Note added at 28 mins (2020-03-11 14:08:52 GMT)
--------------------------------------------------

Razem,

niekwalifikowany fundusz powierniczy na rzecz pracowników i pracodawcy (ang. rabii trust)
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3niekwalifikowany fundusz powierniczy na rzecz pracowników i pracodawcy
Frank Szmulowicz, Ph. D.
3fundusz obciążający podatkowo beneficjenta
Jerzy Czaja-Szwajcer
2fundusz powierniczy (tzw. rabiniczny) o niekorzystnej/mniej korzystnej podatkowo strukturze
geopiet


  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
niekwalifikowany fundusz powierniczy na rzecz pracowników i pracodawcy


Explanation:
non-qualified employee trust created for the benefit of both the employer and employee.


Understanding Qualified Trusts
A trust may "qualified" or "non-qualified" according to the IRS. A qualified plan carries certain tax benefits. To be qualified, a trust must be valid under state law and must have identifiable beneficiaries. In addition, the IRA trustee, custodian or plan administrator must receive a copy of the trust instrument. If a qualified trust is not structured correctly, disbursements are taxable by the IRS. Section 401(a) of the Internal Revenue Code authorizes and sets forth the requirements for what is considered a qualified trust.
https://www.investopedia.com/terms/q/qualifiedtrust.asp

Konta kwalifikowane a konta niekwalifikowane
Rachunki oszczędnościowe lub inwestycyjne można zasadniczo podzielić na konta kwalifikowane i niekwalifikowane. Konta kwalifikowane podlegają specjalnemu traktowaniu zgodnie z przepisami podatkowymi w celu zapewnienia oszczędności lub wzrostu korzystnego dla podatków. Kwalifikowane typy kont obejmują konta 401 (k), SEP IRA oraz tradycyjne i Roth IRA. Każde konto - takie jak bankowy rachunek oszczędnościowy, fundusz powierniczy lub rachunek maklerski - nie jest skonfigurowane jako konto kwalifikowane i jest kontem niekwalifikowanym. Rachunki inwestycyjne mogą być dowolnego typu. Na przykład, możesz mieć niekwalifikowany fundusz powierniczy lub mieć ten sam fundusz powierniczy jako część twojego kwalifikowanego Roth IRA.

https://pl.spazziodecor.com/what-is-difference-between-roth-...

--------------------------------------------------
Note added at 28 mins (2020-03-11 14:08:52 GMT)
--------------------------------------------------

Razem,

niekwalifikowany fundusz powierniczy na rzecz pracowników i pracodawcy (ang. rabii trust)

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 149

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
fundusz powierniczy (tzw. rabiniczny) o niekorzystnej/mniej korzystnej podatkowo strukturze


Explanation:
A trust may "qualified" or "non-qualified" according to the IRS. A qualified plan carries certain tax benefits.

------

Jednym z rodzajów funduszy, który był często wykorzystywany w praktyce przez inwestorów w celu stworzenia struktury korzystnej podatkowo w ramach prowadzonej działalności gospodarczej i dokonywanych inwestycji był właśnie fundusz inwestycyjny zamknięty.

- https://kancelaria-skarbiec.pl/doradztwo-prawne/fundusz-inwe...

------

Plan 401 (k) to korzystny pod względem podatkowym rachunek emerytalny o zdefiniowanej składce, nazwany na cześć kodu wewnętrznego podatku dochodowego - https://pl.moneycash4u.com/indirect-rollover

--

82. Takie uregulowanie prowadzi do zniechęcenia podmiotów mających siedzibę w Austrii do inwestowania kapitału w udziały portfelowe w spółkach mających siedzibę w państwach EOG. Dzieje się tak w każdym razie w razie braku odpowiedniej umowy o wzajemnej pomocy urzędowej i egzekucyjnej, co zdaniem Haribo ma miejsce w przypadku Islandii i Liechtensteinu. Jako że dywidendy z tytułu posiadania tych udziałów są traktowane w sposób mniej korzystny pod względem podatkowym aniżeli dywidendy wypłacane przez spółkę krajową, są one dla spółek mających siedzibę w Austrii mniej atrakcyjne, niż krajowe udziały portfelowe - https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX:62...

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 68

1 day 6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
fundusz obciążający podatkowo beneficjenta


Explanation:
To oczywiście twór zagraniczny i nie ma polskiego przełożenia, a na pewno prawo w żaden sposób go nie definiuje.
Jego założeniem jest to, że podatkami zostaje obciążony jego beneficjent. Taka konstrukcja podatkowa, która powoduje, że kupujący/przejmujący nie płaci podatku.

Jerzy Czaja-Szwajcer
Netherlands
Native speaker of: Native in PolishPolish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search