Responsive service

Norwegian translation: responsiv service

06:12 Oct 17, 2018
English to Norwegian translations [PRO]
Marketing - Management
English term or phrase: Responsive service
Hei,

jeg sliter med å finne en god (kort) oversettelse på responsive.

Har tenkt på ting som proaktiv, handlekraftig eller forutseende, men ingen av disse treffer helt.

Noen forslag?
Enrique Bjarne Strand Ferrer
Norway
Norwegian translation:responsiv service
Explanation:
"Responsiv" er OK å bruke ifølge Språkrådet i betydningen "å svare" og "å tilpasse".
https://www.sprakradet.no/Vi-og-vart/hva-skjer/Aktuelt-ord/r...
Selected response from:

Vedis Bjørndal
Norway
Grading comment
Gikk for denne, takk til alle
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4effektiv service
Per Bergvall
4responsiv service
Vedis Bjørndal
4imøtekommende og rask service
Eli Knutsen


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
responsive service
imøtekommende og rask service


Explanation:
En service som møter forespørsel og behov raskt og tjenestevennlig

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2018-10-17 08:29:18 GMT)
--------------------------------------------------

Ordet effektiv, vil kanskje være mer egnet da

Eli Knutsen
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
Notes to answerer
Asker: Takk - jeg tenkte først og fremst på rask respons, men imøtekommende kan fungere....

Asker: Men egentlig så leter jeg etter noe som gir utrykk for at man er proaktiv.....


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
responsive service
responsiv service


Explanation:
"Responsiv" er OK å bruke ifølge Språkrådet i betydningen "å svare" og "å tilpasse".
https://www.sprakradet.no/Vi-og-vart/hva-skjer/Aktuelt-ord/r...


Example sentence(s):
  • Dra fordel av responsiv service, omfattende konsultasjoner og erfarne kontakter.

    Reference: http://www.wago.com/no/kontakter
Vedis Bjørndal
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Gikk for denne, takk til alle
Notes to answerer
Asker: Ok, takk. Frykter det blir tatt som en form for anglisert norsk.....


4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
responsive service
effektiv service


Explanation:
Spørs litt hva som er responsivt - svaret, eller utførelsen.

Per Bergvall
Norway
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 6




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search