PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

poor performer

Norwegian translation: presterer dårlig

08:48 Feb 11, 2016
English to Norwegian translations [PRO]
Bus/Financial - Management / HR
English term or phrase: poor performer
En ansatt som f.eks. ikke leverer i henhold til definerte resultatmål. HR-terminologi. Andre typer er "average performer" og "good performer".

http://www.performance-management-made-easy.com/poor-perform...

Noen som kjenner til dette?
ECCommunication
Norway
Norwegian translation:presterer dårlig
Explanation:
Som tittel i en kolonne e.l. kunne det kanskje funket med en spansk en..?

Presterer godt
Presterer middels
Presterer dårlig
Selected response from:

Joachim Stene
Norway
Grading comment
Tusen takk for hjelpen begge to:o) Ha en fin uke!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3medarbeider som underpresterer
Bjørnar Magnussen
2presterer dårlig
Joachim Stene


  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
medarbeider som underpresterer


Explanation:
Kan du skriva om til verb? «Medarbeider som underpresterer»? «Underprestasjon»?

--------------------------------------------------
Note added at 49 mins (2016-02-11 09:38:34 GMT)
--------------------------------------------------

Kanskje "underpresterende" kan brukes som en tittel/kategori?

Bjørnar Magnussen
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 64
Notes to answerer
Asker: Takk for svar. Det dreier seg selvfølgelig om titler eller kategorier om du vil. Bruke si anledning medarbeidersamtaler o.l. Mener det burde finnes et standarduttrykk for dette ...

Asker: Ikke så dumt i og for seg, men ikke helt sikker på hva man da kan kalle en "good performer" eller "average performer". Tricky, tricky:o)


11 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
presterer dårlig


Explanation:
Som tittel i en kolonne e.l. kunne det kanskje funket med en spansk en..?

Presterer godt
Presterer middels
Presterer dårlig

Joachim Stene
Norway
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Tusen takk for hjelpen begge to:o) Ha en fin uke!
Notes to answerer
Asker: Tusen takk for svar:o) Jeg tok en spansk en og gjorde noe tilsvarende pga. tidsmangel, men det må da finnes noe standard for dette ...





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search