Governance committee

Norwegian translation: styringskomité

16:22 Aug 6, 2010
English to Norwegian translations [PRO]
Bus/Financial - Management
English term or phrase: Governance committee
Hei igjen:o)

Disse sitter ett hakk høyere enn general councel/executive committee (som jeg la inn i forrige spørsmål) og driver med evaluering og godkjenning av retningslinjene.

Noen forslag?

PFT og riktig god fredag!
ECCommunication
Norway
Norwegian translation:styringskomité
Explanation:
Ikke helt enig i "kongress", det gir oftest assosiasjoner til politikk, ikke næringsliv.
Selected response from:

Robert Sommerfelt
Norway
Grading comment
Tusen takk for innspill begge to. Lener nok også mot at kongress har et mer politisk eller forbundsmessig preg, men lar glossen være i fred inntil det kommer noen flere innspill. Nok en gang tusen takk for hjelpen:o) Ha en riktig god helg (etterhvert)!
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4styringskomité
Robert Sommerfelt
3kongress
Erik Matson


Discussion entries: 1





  

Answers


1 day 10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
governance committee
kongress


Explanation:
I mange virksomheter og organisasjoner brukes "kongress" som navnet på den høyeste myndigheten eller organet.

Se eksemplene/lenkene:

--------------------------------------------------
Note added at 1 day10 hrs (2010-08-08 02:42:45 GMT)
--------------------------------------------------

2. Myndighet
Kongressen er FFOs høyeste myndighet. Kongressens oppgave er å trekke opp
linjene for virksomheten, kontrollere resultatene og velge FFOs hovedstyre.

Example sentence(s):
  • Kongressen er NITOs høyeste organ og tar opp overordnede politiske saker
  • Kongressen er FFOs høyeste myndighet. Kongressens oppgave er å trekke opp

    Reference: http://www.nito.no/organisasjon/Styre-og-ledelse/Om-NITOs-3-...
    Reference: http://www.ffo.no/upload/Dokumenter/vedtekter_sentrale.pdf
Erik Matson
Thailand
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian, Native in EnglishEnglish

4 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
governance committee
styringskomité


Explanation:
Ikke helt enig i "kongress", det gir oftest assosiasjoner til politikk, ikke næringsliv.

Example sentence(s):
  • Samarbeidet kanaliseres gjennom en Styringskomité hvor NHH er ...
  • Man må ha en styringskomité og et styringsdokument som fungerer på et så ...

    Reference: http://www.finansanalytiker.no/.../Studier_etterutdannelse_2...
    Reference: http://www.tu.no/bygg/article222656.ece
Robert Sommerfelt
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian, Native in Norwegian (Bokmal)Norwegian (Bokmal)
PRO pts in category: 2
Grading comment
Tusen takk for innspill begge to. Lener nok også mot at kongress har et mer politisk eller forbundsmessig preg, men lar glossen være i fred inntil det kommer noen flere innspill. Nok en gang tusen takk for hjelpen:o) Ha en riktig god helg (etterhvert)!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search