PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

business excellence model

Norwegian translation: EFQM-modellen

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:business excellence model
Norwegian translation:EFQM-modellen
Entered by: ECCommunication

09:38 Mar 10, 2009
English to Norwegian translations [PRO]
Bus/Financial - Management / CSR - standard uttrykk
English term or phrase: business excellence model
Det er snakk om sosialt samfunnsansvar. Setningen er som følger: "We use the business excellence model to gain a holistic view of these needs... "

På forhånd tusen takk:o)
ECCommunication
Norway
EFQM-modellen
Explanation:
Se følgende ordlisteoppføring: http://www.nettopp.biz/nettopp/login?marketplaceId=1&languag...

"Business excellence-modellen" ble utviklet av European Foundation for Quality Management, og er derfor kjent under navnet EFQM-modellen i Norge.

EFQM-modellen for "Excellence" beskriver prinsipper og arbeidsmetoder som er sentrale for en organisasjon som vil være i fremste rekke blant sine ...
www.bedriftsraad.no/efqm-modellen.htm

ISO 9001), egenvurdering og EFQM-modellen. EJC arbeider med kvalitet, internkontroll-HMS, prosjekter, kontrakter og revisjoner.
www.ejc.no/default.asp?Valgt=Ja&Mode=Meny&Undermeny=EFQM-mo...
Selected response from:

Bjørnar Magnussen
Grading comment
Takk alle sammen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4EFQM-modellen
Bjørnar Magnussen
4"forbilledlig forretningsmodell" / "modell for ideell virksomhet"
Kristian Svanes (X)
3kvalitetsprismodell
Marie Helen Sunde


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
EFQM-modellen


Explanation:
Se følgende ordlisteoppføring: http://www.nettopp.biz/nettopp/login?marketplaceId=1&languag...

"Business excellence-modellen" ble utviklet av European Foundation for Quality Management, og er derfor kjent under navnet EFQM-modellen i Norge.

EFQM-modellen for "Excellence" beskriver prinsipper og arbeidsmetoder som er sentrale for en organisasjon som vil være i fremste rekke blant sine ...
www.bedriftsraad.no/efqm-modellen.htm

ISO 9001), egenvurdering og EFQM-modellen. EJC arbeider med kvalitet, internkontroll-HMS, prosjekter, kontrakter og revisjoner.
www.ejc.no/default.asp?Valgt=Ja&Mode=Meny&Undermeny=EFQM-mo...

Bjørnar Magnussen
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 64
Grading comment
Takk alle sammen!

15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
"forbilledlig forretningsmodell" / "modell for ideell virksomhet"


Explanation:
Båe døme er henta frå engelsk-russisk kudoz.

I referanse finn du også meir informasjon om termen.

Forslår å nytta "forbilledlig forretningsmodell" eller svaret spørjaren har valt ut "modell for ideell/ideelle virksomhet/forretninger"





    Reference: http://www.proz.com/kudoz/english_to_russian/bus_financial/2...
Kristian Svanes (X)
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian

20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kvalitetsprismodell


Explanation:
Det ser ut som dette brukes for f.eks. EQFM-modellen, du finner mange treff på det på Google.

--------------------------------------------------
Note added at 36 mins (2009-03-10 10:14:56 GMT)
--------------------------------------------------

Altså: "Vi bruker (ev. den europeiske) kvalitetsprismodellen/EFQM-modellen for å få et helhetlig bilde av disse behovene..."

--------------------------------------------------
Note added at 37 mins (2009-03-10 10:16:39 GMT)
--------------------------------------------------

Og det skal være EFQM, forresten ;)

Marie Helen Sunde
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search