communications primer

Norwegian translation: Retningslinjer for internkommunikasjon

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:communications primer
Norwegian translation:Retningslinjer for internkommunikasjon
Entered by: ECCommunication

11:42 Jul 30, 2008
English to Norwegian translations [PRO]
Bus/Financial - Management
English term or phrase: communications primer
Noen som vet hva dette er på norsk? Det er ikke mer info rundt dette. Takk!
ECCommunication
Norway
innføring kommunikasjonsteknikk
Explanation:
"Primer" er vanligvis en artikkel eller bok som gir en kortfattet innføring i noe. "Communications" brukes gjerne om kommunikasjonsteknikk. Ev. bare "innføring i kommunikasjon".

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2008-07-30 11:52:27 GMT)
--------------------------------------------------

Jeg mente "innføring i kommunikasjonsteknikk"
Selected response from:

Bjørnar Magnussen
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2innføring i kommunikasjon
Frode Aleksandersen
3innføring kommunikasjonsteknikk
Bjørnar Magnussen
1innføring om kommunikasjon
Ivan Eikås Skjøstad


Discussion entries: 8





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
innføring kommunikasjonsteknikk


Explanation:
"Primer" er vanligvis en artikkel eller bok som gir en kortfattet innføring i noe. "Communications" brukes gjerne om kommunikasjonsteknikk. Ev. bare "innføring i kommunikasjon".

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2008-07-30 11:52:27 GMT)
--------------------------------------------------

Jeg mente "innføring i kommunikasjonsteknikk"

Bjørnar Magnussen
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 64

11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
innføring i kommunikasjon


Explanation:
En primer er en innføring eller kort bruksanvisning/kurs i noe. Jeg ser ordboka også foreslår ting som elementærbok, begynnerbok, ABC-bok osv., men det passer vel kanskje ikke helt i sammenhengen. Noe slikt som "Kommunikasjons-ABC" kan vel kanskje være et alternativ.

Frode Aleksandersen
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian, Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Egil Presttun
4 mins

agree  Vedis Bjørndal: også mulig "Grunnsprinsipper i kommunikasjon"
35 mins

10 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
innføring om kommunikasjon


Explanation:
Jeg gjetter. Uten kontekst kan jo dette være så mangt.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-07-30 12:48:09 GMT)
--------------------------------------------------

"Communications primer" means guidelines/regulations for internal communications (memos, for example).

Da passer det godt med innføring om kommunikasjon, dvs. innføring om kommunikasjon internt etc.


Ivan Eikås Skjøstad
Norway
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian, Native in Norwegian (Bokmal)Norwegian (Bokmal)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search