flush screen

Norwegian translation: skjerm uten ramme, rammeløs skjerm, Flush Glass

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:flush screen
Norwegian translation:skjerm uten ramme, rammeløs skjerm, Flush Glass
Entered by: ECCommunication

17:39 Oct 22, 2010
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Hardware / laptops/cell phones
English term or phrase: flush screen
Har ikke så mye på dette, men det er en type skjerm som brukes på bærbare datamaskiner og også tydeligvis mobiltelefoner. Det er ikke en touch screen etter det jeg forstår.

Noen som kjenner til dette?

PFT:o)
ECCommunication
Norway
skjerm som ikke er nedsøkt i en ramme
Explanation:
Skal vel godt gjøres å finne et norsk uttrykk for dette.
Hvis det er HP, kan det kalles "Skjerm med Flush Glass" (ettersom HP kaller det Flush Glass).

"Skjerm uten ramme" og "skjerm som går i ett med rammen" kan sikkert også brukes i enkelte tilfeller.
Selected response from:

Egil Presttun
Norway
Grading comment
Tusen takk for hjelpen alle sammen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3rammeløs skjerm
Karin Berling
3skjerm med rammeløst utseende
Tor G Jensen
3skjerm som ikke er nedsøkt i en ramme
Egil Presttun


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
skjerm som ikke er nedsøkt i en ramme


Explanation:
Skal vel godt gjøres å finne et norsk uttrykk for dette.
Hvis det er HP, kan det kalles "Skjerm med Flush Glass" (ettersom HP kaller det Flush Glass).

"Skjerm uten ramme" og "skjerm som går i ett med rammen" kan sikkert også brukes i enkelte tilfeller.


Egil Presttun
Norway
Specializes in field
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in category: 38
Grading comment
Tusen takk for hjelpen alle sammen!
Notes to answerer
Asker: Hei Egil:o) Tusen takk for forslaget. Tror dette blir bra. Ha en riktig god kveld!


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
skjerm med rammeløst utseende


Explanation:
Glasset som dekker den aktive skjermen, dekker også den vanligvis svarte rammen som omkranser den aktive skjermen, slik at skjermen med ramme fremstår som en kontinuerlig glassflate når skjermen ikke lyser. Løsningen brukes for både PC-skjermer og mobiltelefoner.

De fleste "flush glass"-skjermer vil ha en tynn ramme ytterst, først og fremst for at glasset skal bli holdt fast, men også for at glasskanten ikke skal bli ødelagt og få hakk.


    Reference: http://www.digitalhunch.com/1168/hp-mini-210-1040nr-intel-at...
    Reference: http://laptoping.com/hp-pavilion-dv6t.html
Tor G Jensen
Specializes in field
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in category: 80
Notes to answerer
Asker: Hei Tor:o) Tusen takk for svar på en fredagskveld!


7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
rammeløs skjerm


Explanation:
Har sett dette uttrykket brukt - passer det?


    Reference: http://www.autic.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=list&b_kid=55820...
Karin Berling
United States
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search