refurbishment

Norwegian translation: overhaling, gjensalg

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:refurbishment
Norwegian translation:overhaling, gjensalg
Entered by: ECCommunication

10:46 Mar 10, 2010
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Hardware
English term or phrase: refurbishment
Se forklaring her: http://en.wikipedia.org/wiki/Refurbishment_(electronics)

Spesielt i relasjon til svitsjer og rutere i mitt tilfelle.

PFT:o)
ECCommunication
Norway
overhaling
Explanation:
overhaling -en, -er
1 grundig ettersyn
http://www.ordnett.no/ordbok.html?search=overhaling&search_t...

Hvis du imidlertid foretar en fullstendig overhaling av datamaskinen, kan det hende du må aktivere produktet på nytt. Hvordan verner produktaktivering om ...
http://support.microsoft.com/kb/293151/no

Vi utfører installasjon av kablet og trådløst nettverk, reparasjon/overhaling av datamaskiner, vi kan tilby alt du måtte trenge for både reparasjon og ...
http://buckingham.dubbeditt.no/
Selected response from:

Bjørnar Magnussen
Grading comment
Begge forslagene er glimrende! Tusen takk for hjelpen alle sammen:o) Riktig god helg!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4gjensalg
Egil Presttun
3 +1overhaling
Bjørnar Magnussen


Discussion entries: 1





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
overhaling


Explanation:
overhaling -en, -er
1 grundig ettersyn
http://www.ordnett.no/ordbok.html?search=overhaling&search_t...

Hvis du imidlertid foretar en fullstendig overhaling av datamaskinen, kan det hende du må aktivere produktet på nytt. Hvordan verner produktaktivering om ...
http://support.microsoft.com/kb/293151/no

Vi utfører installasjon av kablet og trådløst nettverk, reparasjon/overhaling av datamaskiner, vi kan tilby alt du måtte trenge for både reparasjon og ...
http://buckingham.dubbeditt.no/

Bjørnar Magnussen
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 28
Grading comment
Begge forslagene er glimrende! Tusen takk for hjelpen alle sammen:o) Riktig god helg!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Per Bergvall: Har litt tungt for å se hva en overhaling av svitsjer og rutere skulle medføre, men at det er det riktige uttrykket kan det neppe være noen tvil om. Smøring og oljeskift?
9 mins
  -> Først pusser vi med sandpapir, og så gir vi dem et nytt strøk maling:)

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gjensalg


Explanation:
"Vi tar mål av oss til å bli Nord-Europas største aktør på gjensalg av pc-er."
http://www.dagensit.no/bransje/article1263050.ece


Egil Presttun
Norway
Specializes in field
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in category: 38




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search