PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

farebox

Latvian translation: biļešu [pārdošanas] aparāts

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:farebox
Latvian translation:biļešu [pārdošanas] aparāts
Entered by: Jānis Greivuls

18:27 Feb 22, 2010
English to Latvian translations [PRO]
Transport / Transportation / Shipping / Buses
English term or phrase: farebox
The first practical mechanical registering farebox, developed around 1905 by the Johnson Farebox Company of Chicago....
Zane Jacobs
United States
biļešu [pārdošanas] aparāts
Explanation:
Wiki saka: "A device used to collect fares and tickets on street cars, trains and buses upon entry, replacing the need for a separate conductor."

Pirmais radies 1880. gadā.
Domāju 1905. gadam vislabāk atbilstu piedāvātais termins, gana latvisks un mazliet ar senatnīguma piedevu

Arī mūsdienās šo terminu izmanto: http://www.seifi.lv/wpic/PDF/SADALA_INFO_NEPAROLE_PDF/EWQ_8T...
Selected response from:

Jānis Greivuls
Latvia
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3kases automāts
sologirl
3biļešu [pārdošanas] aparāts
Jānis Greivuls


  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
biļešu [pārdošanas] aparāts


Explanation:
Wiki saka: "A device used to collect fares and tickets on street cars, trains and buses upon entry, replacing the need for a separate conductor."

Pirmais radies 1880. gadā.
Domāju 1905. gadam vislabāk atbilstu piedāvātais termins, gana latvisks un mazliet ar senatnīguma piedevu

Arī mūsdienās šo terminu izmanto: http://www.seifi.lv/wpic/PDF/SADALA_INFO_NEPAROLE_PDF/EWQ_8T...

Jānis Greivuls
Latvia
Works in field
Native speaker of: Native in LatvianLatvian, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 12

1 day 19 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kases automāts


Explanation:
"Tātad tramvaju nevajag vis likvidēt, bet gan panākt, lai tas kārtīgi darbotos. Taču pastā at­rodam arvien jaunus signālus par dažādiem trūkumiem. N. P1KŠE min gadījumu, kad vago­nā Nr. 149 kases automāts nav bijis kārtībā un nav izsniedzis biļetes. " - Laikraksts „Komunists”, 1974.gada 31. janvāris http://asxander.e-liepaja.net/publ/kv_lat/kv_lat_1974.html

Te gan min tikai pusautomātu vai mehānisku skaitītāju : "Līdz 1975. gadam gan tramvajos, gan trolejbusos Rīgā pasažierus apkalpoja konduktori. Pēc tam braukšanas biļetes varēja iegādāties satiksmes līdzekļos ierīkotajos pusautomātos. Arī autobusos tika ieviesti mehāniskie skaitītāji, kuros varēja izmantot tikai viena nomināla monētas – 5 kapeikas."http://lv.wikipedia.org/wiki/Sabiedriskais_transports_Rīgā


    Reference: http://www.bis.lv/index.php?p=3&l=lv&l1=u&pp=autopaystation_...
sologirl
Latvia
Native speaker of: Native in LatvianLatvian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search