timeshare

Latvian translation: periodiskas īpašumtiesības

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:timeshare
Latvian translation:periodiskas īpašumtiesības
Entered by: Ieva Englund

14:15 Aug 18, 2008
English to Latvian translations [PRO]
Bus/Financial - Tourism & Travel
English term or phrase: timeshare
Tūrisma pakalpojumu saraksts un viens no pakalpojumiem ir
timeshare and package holidays.

Vai sim latviski ir attiecīgs termins? Citur tulkojumos atrodu tikai "nekustama ipasuma ire uz laiku.." Arī šeit jau vienreiz tas termins tika apspriests, bet ta ka tas ir marketinga teksts, mekleju skanigu apzimejumu... varbut kādam kāda laba ideja.
Ieva Englund
Sweden
periodiskas īpašumtiesības
Explanation:
Timeshare nav tikai īre, tās ir arī tiesības kuras var arī pirkt un pārdot. Es nevaru pārdot īri, bet varu pārdot šīs tiesības.
Tās ir dalītas tiesības starp vairākiem īpašniekiem, un parasti tās dalīšanas galvenais akcents ir nevis dalītas īpašumtiesības, (puse man un puse tev), bet gan laika griezumā, (nedēļa tev, nedēļa man). Latviski lieto jēdzienu dalītas īpašumtiesības, bet timeshare, ja ir svarīgs laiks, tad tās varētu saukt par periodiskām īpašumtiesībām.

--------------------------------------------------
Note added at 15 hrs (2008-08-19 06:12:15 GMT)
--------------------------------------------------

Tuvāk padomājot pat pareizāk būtu teikt *periodiskas īres tiesības* jo šā kā tā arī šis lperiodiskais īpašnieks ir atkarīgs no īstā īpašuma menedžera un tā kompānijas noteikumiem.
Selected response from:

ievastro
United States
Grading comment
Paldies! Sis iederejas vislabak!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4tiesības uz laiku izmantot īpašumu
Inese Poga-Smith
4periodiskas īpašumtiesības
ievastro
3periodiskā īre
Freimanis


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
periodiskā īre


Explanation:
nezinu oficiāli akceptētu terminu, bet jūsu tekstā piedāvātais īsti neatspoguļo termina jēgu, jo visas īres ir uz laiku, ja ne citādi, tad ne ilgāku par cilvēka mūža garumu, kas arī tāds laicīgs pasākums vien ir. timeshare pērk cilvēki, kas vēlas kādu periodu baudīt īpašuma labumus, piemēram, Barbadosā. visu gadu viņi tur neuzturas. savu periodu nodzīvo, tad nāk citi baudītāji, kas iegādājušies savu sezonas gabaliņu šajā īpašumā. periodiska darbība.

Freimanis
Specializes in field
Native speaker of: Latvian
PRO pts in category: 12

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
periodiskas īpašumtiesības


Explanation:
Timeshare nav tikai īre, tās ir arī tiesības kuras var arī pirkt un pārdot. Es nevaru pārdot īri, bet varu pārdot šīs tiesības.
Tās ir dalītas tiesības starp vairākiem īpašniekiem, un parasti tās dalīšanas galvenais akcents ir nevis dalītas īpašumtiesības, (puse man un puse tev), bet gan laika griezumā, (nedēļa tev, nedēļa man). Latviski lieto jēdzienu dalītas īpašumtiesības, bet timeshare, ja ir svarīgs laiks, tad tās varētu saukt par periodiskām īpašumtiesībām.

--------------------------------------------------
Note added at 15 hrs (2008-08-19 06:12:15 GMT)
--------------------------------------------------

Tuvāk padomājot pat pareizāk būtu teikt *periodiskas īres tiesības* jo šā kā tā arī šis lperiodiskais īpašnieks ir atkarīgs no īstā īpašuma menedžera un tā kompānijas noteikumiem.

ievastro
United States
Native speaker of: Native in LatvianLatvian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Paldies! Sis iederejas vislabak!

1 day 5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tiesības uz laiku izmantot īpašumu


Explanation:
Tā nav īre, "timeshare" dod tiesības tam, kas iegādājies īpašumu izmantošanai noteiktā laika posmā, lietot to pilnībā.
Skatīt arī direktīvu.

Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīva 94/47/EK

(1994. gada 26. oktobris)

par pircēju aizsardzību attiecībā uz dažiem aspektiem līgumos, saskaņā ar kuriem pērk tiesības uz laiku izmantot nekustamo īpašumu

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:...

"2007.gada 7. jūnijā Eiropas Komisija publicēja direktīvas projektu par patērētāju aizsardzību attiecībā uz dažiem aspektiem līgumos, saskaņā ar kuriem pērk tiesības uz laiku izmantot īpašumu, ilgtermiņa brīvdienu pakalpojumiem, tālākpārdošanu un apmaiņu (t.s. „timeshare” direktīva)."

"Lai arī mums ir svarīgi biznesa vidē izmantot latviešu valodu, tai pat laikā mēs apzināmies, ka nepieciešams atrast līdzsvaru starp daudzvalodību, biznesa iespējām un patērētāju vajadzībām. Tāpēc K. Gerhards vērsa uzmanību uz direktīvas projektā (direktīva par patērētāju aizsardzību attiecībā uz dažiem aspektiem līgumos, saskaņā ar kuriem pērk tiesības uz laiku izmantot īpašumu ...)"


    Reference: http://72.14.205.104/search?q=cache:mlJdCKUlngsJ:www.am.gov....
    Reference: http://www.em.gov.lv/em/2nd/?id=20298&cat=621
Inese Poga-Smith
Canada
Works in field
Native speaker of: Latvian
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search