ProZ.com Training Information Session

Join ProZ.com & MCIS Training Team's to learn more about MCIS Online Translator Training Program, ProZ.com's Remote Interpreter Bootcamp, Spotlight Training and more. Discounts & Giveaways for attendees!

Click for Full Participation

ball point pen

Latvian translation: ir gan

10:36 Feb 8, 2005
English to Latvian translations [Non-PRO]
Tech/Engineering - Paper / Paper Manufacturing / poligrāfija
English term or phrase: ball point pen
lodiishu pildspalva taa nav noteikti:)
Austra Muizniece
Latvia
Latvian translation:ir gan
Explanation:
Nezinu, kāpēc jums šķiet, ka tā nav lodīšu pildspalva. Esmu 100% pārliecināta, ka ir, turklāt Multitran saka to pašu tikai krieviski: sharikovaja ruchka.

--------------------------------------------------
Note added at 31 mins (2005-02-08 11:07:29 GMT)
--------------------------------------------------

Arī angļu-latviešu vārdnīcas ceturtais izdevums saka to pāsu - lodīšu pildspalva.

--------------------------------------------------
Note added at 42 mins (2005-02-08 11:18:51 GMT)
--------------------------------------------------

Tad varbūt ir lodīšu drukas elements
Selected response from:

Ines Burrell
United Kingdom
Grading comment
paldies
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1ir gan
Ines Burrell
4spalva
Inga Baranova


Discussion entries: 2





  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
ir gan


Explanation:
Nezinu, kāpēc jums šķiet, ka tā nav lodīšu pildspalva. Esmu 100% pārliecināta, ka ir, turklāt Multitran saka to pašu tikai krieviski: sharikovaja ruchka.

--------------------------------------------------
Note added at 31 mins (2005-02-08 11:07:29 GMT)
--------------------------------------------------

Arī angļu-latviešu vārdnīcas ceturtais izdevums saka to pāsu - lodīšu pildspalva.

--------------------------------------------------
Note added at 42 mins (2005-02-08 11:18:51 GMT)
--------------------------------------------------

Tad varbūt ir lodīšu drukas elements

Ines Burrell
United Kingdom
Native speaker of: Native in LatvianLatvian, Native in RussianRussian
Grading comment
paldies

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Inga Baranova: Absolutely
1 min
  -> Paldies!

50 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
spalva


Explanation:
drukas iekārtai jeb ploterim es teiktu vienkārši "spalva".

www.svemari.com/Par kompja uzbūvi/ Par%20kompja%20uzbūvi/KompFiles/StartsOl.htm:
"Zīmētājs jeb ploteris
Iz ploteru vēstures

Ploteru pielietošanas sfēras

Zīmētāju tipi

Jetexpress tehnoloģija

Zīmētāju ražotājfirmas

HP-GL/2


Saistītā tēma: Printeri

Iz ploteru vēstures
Ierīci CAD zīmējumu pārnešanai uz papīra sauc par zīmētāju (plotter). Tā attīstība vienmēr noritējusi līdz ar datoru CAD sistēmu attīstību. Iesākumā vairāk vai mazāk iecerēts un izpildīts kā "mehāniskā roka", kurā satverta tušas spalva, flomasters vai zīmulis, zīmētājs mūsdienās kļuvis par liela un sevišķi liela formāta tintes printeri. Ir arī attiecīga formāta lāzerprintera analogi ar gaismas diožu matricu.

Vecākajos - tā sauktajos floatbed jeb galda zīmētājos, kuros papīru nostiprināja uz plakana galda, paralēli vienai galda asij pārvietojas pār galdu novietota kustīga ferma (X ass). Kustību gar otru asi nodrošina spalvas turētāja kustība gar fermu (Y ass). Uz zīmēšanas galda parasti var novietot jebkura izmēra papīra lapu - no vajadzīgā modeļa maksimālā izmēra līdz pastkartei. Turētājā iemontēts elektromagnēts nodrošina spalvas nolaišanu un pacelšanu. Tā kā precīzai mehānikai ir sena vēsture, izgatavot šādu ierīci nav īpaši sarežģīti. Pirmo profesionālo zīmētāju piedziņā izmantoja jaudīgus augstas precizitātes soļa elektrodzinējus. Grūtāk bija izstrādāt spalvas, kas ļautu iegūt perfekti izpildītu resējumu, šim zīmētājam bija nepieciešams ideāli gluds galds.

Kad izdomāja, ka papīru var slidināt turp un šurp pa vienu asi, bet pa otru pārvietot rakstāmo, tika radīti ruļla (roll) ploteri. Vadotne, pa kuru pārvietojas spalvas turētājs (X ass), ir nekustīgi nospitrināta virs šauras, gludas zīmējamās virsmas. To precīzi izgatavot ir daudz vieglāk. Papīrs balstās uz neliela ruļla visā platumā. Lai rullis papīru pārvietotu, to no virspuses piespiež mazi gumijoti rullīši. Papīrs tiek stingri turēts un precīzi pārrullēts uz priekšu un atpakaļ, imitējot spalvas kustību pa otru asi (Y ass). Ja papīra maksimālais platums šeit ir ierobežots atkarībā no zīmētāja platuma, tad garums var būt lielāks nekā standartformātiem (8-20 m). Galvenā priekšrocība ir paša zīmētāja nelielie izmēri.



Abu zīmētāju lielākais trūkums ir lielu, tonētu laukumu aizpildīšanā. Ja laukuma aizpildījums satāv no dažādām punktu un svītru kombinācijām, zīmētāja darbs atgādina dzeņa kalšanu, tuklāt spalvas gals tiek intensīvi deldēts. Atrisinājums radās, pievienojot veiksmīgu risinājumu no printeru sfēras, jo tikko bija nostiprinājusies ruļla tehnoloģija, pienācīgi attīstījās arī InkJet tehnoloģija."




Inga Baranova
Native speaker of: Native in LatvianLatvian, Native in RussianRussian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search