statistically significant

Latvian translation: statistiski ticams

13:35 Apr 13, 2015
English to Latvian translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals
English term or phrase: statistically significant
In many scientific communications, we are confronted with data showing "no statistically significant difference" between two groups (populations) with respect to a certain variable. The authors often conclude that the two groups are not different regarding that variable. Such a conclusion is not warranted without an indication of the power of the statistical test to detect a clinically important difference.
Jorgen Andersen
Denmark
Latvian translation:statistiski ticams
Explanation:
Statistiskā ticamība – iespējamība neņemt vērā neesošas izmaiņas.

Vidējo rādītāju starpība ir statistiski ticama. Tas ir gadījums, kad salīdzināmās paraugkopas ir veidotas no dažādām ģenerālkopām.
Piemēram, vidējo rādītāju starpība nav statistiski ticama. Tas nozīmē, ka tai ir gadījuma jeb nejaušības raksturs, tās cēlonis ir pazīmes variēšana, un praksē jāpieņem, ka šīs starpības vērtība ir nulle.
Selected response from:

Doroteja
Latvia
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4statistiski nozīmīgs
Austra Muizniece
2statistiski ticams
Doroteja


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
statistiski ticams


Explanation:
Statistiskā ticamība – iespējamība neņemt vērā neesošas izmaiņas.

Vidējo rādītāju starpība ir statistiski ticama. Tas ir gadījums, kad salīdzināmās paraugkopas ir veidotas no dažādām ģenerālkopām.
Piemēram, vidējo rādītāju starpība nav statistiski ticama. Tas nozīmē, ka tai ir gadījuma jeb nejaušības raksturs, tās cēlonis ir pazīmes variēšana, un praksē jāpieņem, ka šīs starpības vērtība ir nulle.



    Reference: http://priede.bf.lu.lv
    Reference: http://runcis.lspa.lv
Doroteja
Latvia
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in LatvianLatvian
PRO pts in category: 216

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  mjbjosh: Significant nekad neko tādu nav nozīmējis.
1 day 8 hrs

agree  Heino Saluste
72 days

10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
statistiski nozīmīgs


Explanation:
Standard term in statistics and research.

www.datuapstrade.lv/lat/statistika/
Tā ir parastā robeža, no kuras mēs sākam runāt par statistiski nozīmīgām atšķirībām. ... pētījumos – ka atšķirības starp pētāmajām grupām ir statistiski nozīmīgas.

http://www.doctus.lv/2013/6/eiropa-mazinajusies-mirstiba-no-...

Tupretim Ungārijā, Latvijā, Lietuvā un Polijā bijis viszemākais mirstības samazinājums un tas nav statistiski nozīmīgs. Savukārt Rumānijas vīriešu vidū bijis neliels, taču statistiski nozīmīgs 29% mirstības samazinājums.


    Reference: http://www.doctus.lv/2013/6/eiropa-mazinajusies-mirstiba-no-...
Austra Muizniece
Latvia
Works in field
Native speaker of: Native in LatvianLatvian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andris Dinaburgskis
27 mins

agree  Linda Kikuste
5 hrs

agree  Inese Poga-Smith: Man vispār šķiet, šis ir elementārs jautājums.
7 hrs

agree  mjbjosh
1 day 8 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search