heparinized saline

Latvian translation: heparīnu saturošs/kuram pievienots heparīns

10:48 Jan 15, 2007
English to Latvian translations [PRO]
Medical - Medical: Instruments
English term or phrase: heparinized saline
Prior to use, flush the inside of the holder and of the catheter with heparinized and sterilized saline, and confirm that all the surfaces are wet before taking out the product for the insertion procedure.
Austra Muizniece
Latvia
Latvian translation:heparīnu saturošs/kuram pievienots heparīns
Explanation:
Manā uztverē jau tā pārāk daudz vārdu medicīniskajos tiek vienkārši uzrakstīti ar latviešu burtiem, bez tam iepriekšējā atbildē minētā saite pārāk lielu uzticību vis neraisa, jo tajā ir kļūdas un neprecizitātes, tāpēc iesaku divus variantus:

fizioloģiskais šķīdums, kuram pievienots heparīns
heparīnu saturošs fizioloģiskais šķīdums.

Pēc būtības heparinizēts tieši to arī nozīmē. Ir daudz procedūru, kurās ir svarīgi nepieļaut asins (sa)recēšanu, tāpēc arī jāizmanto heparīns.

... heparīns (nepieciešamo antikoagulanta daudzumu nosaka ārsts, tas ir atkarīgs no pacienta stāvokļa un ārsta kritērijiem. Tā klīniskajos pētījumos pacientiem ar čūlaino kolītu ievadīja pastāvīgu fizioloģiskā šķīduma infūzu ar 100 V heparīna mililitrā, ar plūsmas ātrumu 15 ml stundā.)'
Šajā tekstā man būtu iebildumi pret "infūzu", taču pievienoju piemēra dēļ.
Selected response from:

Inese Poga-Smith
Canada
Grading comment
paldies
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4heparīnu saturošs/kuram pievienots heparīns
Inese Poga-Smith
3heparanizēts
Balttext


Discussion entries: 1





  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
heparanizēts


Explanation:
Pārliecināts par pareizību neesmu, bet precedenti atrodami

--------------------------------------------------
Note added at 15 min (2007-01-15 11:04:07 GMT)
--------------------------------------------------

heparinizēts, protams, atvainojos par drukas kļūdu

Example sentence(s):
  • ...maģistrālo asinsvadu heparinizētu kanulu komplektu.

    Reference: http://www.voava.lv/files/Kardiokirurgijas%20iepirkums_VOAVA...
Balttext
Latvia
Native speaker of: Native in LatvianLatvian

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
heparīnu saturošs/kuram pievienots heparīns


Explanation:
Manā uztverē jau tā pārāk daudz vārdu medicīniskajos tiek vienkārši uzrakstīti ar latviešu burtiem, bez tam iepriekšējā atbildē minētā saite pārāk lielu uzticību vis neraisa, jo tajā ir kļūdas un neprecizitātes, tāpēc iesaku divus variantus:

fizioloģiskais šķīdums, kuram pievienots heparīns
heparīnu saturošs fizioloģiskais šķīdums.

Pēc būtības heparinizēts tieši to arī nozīmē. Ir daudz procedūru, kurās ir svarīgi nepieļaut asins (sa)recēšanu, tāpēc arī jāizmanto heparīns.

... heparīns (nepieciešamo antikoagulanta daudzumu nosaka ārsts, tas ir atkarīgs no pacienta stāvokļa un ārsta kritērijiem. Tā klīniskajos pētījumos pacientiem ar čūlaino kolītu ievadīja pastāvīgu fizioloģiskā šķīduma infūzu ar 100 V heparīna mililitrā, ar plūsmas ātrumu 15 ml stundā.)'
Šajā tekstā man būtu iebildumi pret "infūzu", taču pievienoju piemēra dēļ.



    Reference: http://www.vsmta.lv/medtehn/Selek%20leikoc%20afereze%20ar%20...
Inese Poga-Smith
Canada
Specializes in field
Native speaker of: Latvian
PRO pts in category: 102
Grading comment
paldies




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search