site line

Latvian translation: skata līnija

09:02 Nov 16, 2006
English to Latvian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: site line
Aprakstā par pašizgāzēja kabīni ir teikts: site lines have been improved to allow a better view to the front and sides.

Ir aizdomas par drukas kļūdu, bet pilnīgi pārliecināta neesmu.
Austra Muizniece
Latvia
Latvian translation:skata līnija
Explanation:
Var tulkot ar vārdu "redzamība" vai kādā citā frazeoloģiskā veidā, bet šajā gadījumā nekas slikts nebūs arī tad, ja pieminēs "skata līnijas", piem., "kabīne ir izveidota tā, lai vadītājam būtu labākas, ērtākas skata līnijas nekā līdz šim", t.i., nav jāveic liekas kustības, jāsasprindzinās pārāk mazu logu dēļ. Skata līnija - taisne no acīm līdz aplūkojamajam priekšmetam, vēlams, lai to nekas neaizšķērsotu.

Varētu pat teikt, ka, runājot par kabīnes uzbūvi, tieši šo līniju ērtums ir svarīgs, turpretī "line of sight" plašākā, metonīmiskā nozīmē ('redzamība') attiecas arī uz to, vai nav kādi šķēršļi ārpus spēkrata, migla, ceļa līkumi, "tonēti" logu stikli utt. Teiksim, kā šajā rakstā - "Line of Sight /
How do you drive when you can’t see? [..] As the BLOWING DUST became THICKER and thicker, drivers could see less and less."
http://www.thecarconnection.com/Enthusiasts/Enthusiast_Car_N...


Skata līnijas
http://ieeexplore.ieee.org/xpl/freeabs_all.jsp?tp=&arnumber=...
http://www.ctre.iastate.edu/pubs/tech_news/2005/jan-feb/line...
Selected response from:

Valters Feists
Latvia
Grading comment
Paldies!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4skata līnija
Valters Feists
4pārredzamība
Uldis Liepkalns
3vizuālais rādītājs
Ines Burrell
3uzlabots redzeslauks vai pārredzamība (uzlabotas kabīnes profila līnijas labākai pārredzamībai)
Freimanis


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
vizuālais rādītājs


Explanation:
Tā nav kļūda. Vislabāk to var izsakaidrot, ņemot par piemēru fotokameru - kameras objektīvā bieži ir ar līniju palīdzību nosprausts centrs. Vai arī lidmašīnas nolaišanās josla kurai gar malām ir gaismiņas - tas arī ir site lines.
Varbūt var izdomāt kaur ko labāku par vizuālo rādītāju, bet man nekas cits patlaban prātā nenāk.

Ines Burrell
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in LatvianLatvian, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 64

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pārredzamība


Explanation:
piemērs- vecām vieglajām mašīnām (piem. Mersedesam) priekšējā "stoika" (priekšējais jumta balsts) bija tik plata, ka aiz tās, taisot pagriezienu, diezgan viegli varēja nepamanīt gājēju.

Uldis Liepkalns
Latvia
Works in field
Native speaker of: Native in LatvianLatvian, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 145

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
uzlabots redzeslauks vai pārredzamība (uzlabotas kabīnes profila līnijas labākai pārredzamībai)


Explanation:

Tēmeklis tas nebūs.
Domāju, tas attiecas uz kabīnes konstrukciju un tās līnijas tur latviski tā īsti neder. Kaut gan var jau runāt par slaiduma līniju.

kabīnes profila līnijas labākai pārredzamībai


Freimanis
Specializes in field
Native speaker of: Latvian
PRO pts in category: 156

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
line of sight, sight line
skata līnija


Explanation:
Var tulkot ar vārdu "redzamība" vai kādā citā frazeoloģiskā veidā, bet šajā gadījumā nekas slikts nebūs arī tad, ja pieminēs "skata līnijas", piem., "kabīne ir izveidota tā, lai vadītājam būtu labākas, ērtākas skata līnijas nekā līdz šim", t.i., nav jāveic liekas kustības, jāsasprindzinās pārāk mazu logu dēļ. Skata līnija - taisne no acīm līdz aplūkojamajam priekšmetam, vēlams, lai to nekas neaizšķērsotu.

Varētu pat teikt, ka, runājot par kabīnes uzbūvi, tieši šo līniju ērtums ir svarīgs, turpretī "line of sight" plašākā, metonīmiskā nozīmē ('redzamība') attiecas arī uz to, vai nav kādi šķēršļi ārpus spēkrata, migla, ceļa līkumi, "tonēti" logu stikli utt. Teiksim, kā šajā rakstā - "Line of Sight /
How do you drive when you can’t see? [..] As the BLOWING DUST became THICKER and thicker, drivers could see less and less."
http://www.thecarconnection.com/Enthusiasts/Enthusiast_Car_N...


Skata līnijas
http://ieeexplore.ieee.org/xpl/freeabs_all.jsp?tp=&arnumber=...
http://www.ctre.iastate.edu/pubs/tech_news/2005/jan-feb/line...


Example sentence(s):
  • Kabīne ir izveidota tā, lai vadītājam būtu labākas, ērtākas skata līnijas nekā līdz šim.

    Reference: http://www.askoxford.com/concise_oed/sightline?view=uk
    Reference: http://www.m-w.com/cgi-bin/dictionary?book=Dictionary&va=lin...
Valters Feists
Latvia
Native speaker of: Latvian
PRO pts in category: 23
Grading comment
Paldies!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search