thumb

Latvian translation: piespiedējs

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:thumb
Latvian translation:piespiedējs
Entered by: Austra Muizniece

14:24 Sep 15, 2006
English to Latvian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / ekskavatori
English term or phrase: thumb
Fixed thumb un hydraulic thumb, dzīvē izskatās šādi:

http://66.102.9.104/search?q=cache:ocGAYPmu8OcJ:item.express...

http://www.attattachments.com/

http://72.14.205.104/search?q=cache:oZnUCmBUW0MJ:www.excavat...
Austra Muizniece
Latvia
piespiedējs
Explanation:
Funkcionāli tas ir fiksēts/hidraulisks piespiedējs (varētu būt arī kādi savulaik no RU atvasināti man nezināmi sinonīmi).

Sk., piem., http://www.balttehnika.lv/Iekraveji.html: "Frontālais iekrāvējs T-229 paredzēts lauksaimniecības kravu (lopbarības rituļu, graudu u.c.) pacelšanai, pārvietošanai, iekraušanai un tml. Iekrāvēju var agregatēt ar dažādām uzkarināmām ierīcēm: rituļu satvērēju, kausu (ar platumu 1,2; 1,5; 1,8, 2; 2,2 m), skābsiena satvērēju ar *piespiedēju*, salmu un organisko mēslu dakšām, ierīcēm paletes iekraušanai."

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-09-15 15:34:05 GMT)
--------------------------------------------------

Domāju, citētajā tekstā šķīrums parādās gana skaidri ("satvērējs *ar* piespiedēju"). Tā tas ir arī no semantikas un mehānikas viedokļa. :)

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2006-09-15 23:18:24 GMT)
--------------------------------------------------

Pēdējā ilustrētā piebilde īpaši Freimanim par to, ko tad īsti nozarē saprot ar EN 'thumb': http://www.rocklandmfg.com/excavator/mini.htm

Papūlēsimies būt korekti tiklab atbildēs uz jautājumiem, kā savos komentāros un atbilžu vērtējumos. Paldies.



--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs (2006-09-15 23:28:47 GMT)
--------------------------------------------------

P.S. Tas pats latviski: http://www.google.com/search?hl=en&lr=&q=kausi ar piespiedēj...
Selected response from:

Janis Veveris (Mr.)
Grading comment
Paldies!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5piespiedējs
Janis Veveris (Mr.)
4 +1satvērējs (saspiedējs)
Imants Plume


  

Answers


49 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
satvērējs (saspiedējs)


Explanation:
Vienkāršākais vards latviski, kas izsaka šī darba rīka funkciju (atsevišķos gadījumos var pielikt papildus vārdu, kas precizē satvērēja pielietojumu, piem, industriālais satvērējs, kausa satvērējs, rituļu saspiedējs, utt).


    Reference: http://www.kono.lv/?object_id=216
Imants Plume
Latvia
Specializes in field
Native speaker of: Latvian
PRO pts in category: 31
Notes to answerer
Asker: Paldies par atbildi, nelaime tāda, ka "satvērējs" parādās kā atsevišķs termins


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Freimanis: arī forkliftiem ir līdzīgi papildštrunti (laikam sauc par clamps), doma tā pati
6 hrs

57 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
piespiedējs


Explanation:
Funkcionāli tas ir fiksēts/hidraulisks piespiedējs (varētu būt arī kādi savulaik no RU atvasināti man nezināmi sinonīmi).

Sk., piem., http://www.balttehnika.lv/Iekraveji.html: "Frontālais iekrāvējs T-229 paredzēts lauksaimniecības kravu (lopbarības rituļu, graudu u.c.) pacelšanai, pārvietošanai, iekraušanai un tml. Iekrāvēju var agregatēt ar dažādām uzkarināmām ierīcēm: rituļu satvērēju, kausu (ar platumu 1,2; 1,5; 1,8, 2; 2,2 m), skābsiena satvērēju ar *piespiedēju*, salmu un organisko mēslu dakšām, ierīcēm paletes iekraušanai."

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-09-15 15:34:05 GMT)
--------------------------------------------------

Domāju, citētajā tekstā šķīrums parādās gana skaidri ("satvērējs *ar* piespiedēju"). Tā tas ir arī no semantikas un mehānikas viedokļa. :)

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2006-09-15 23:18:24 GMT)
--------------------------------------------------

Pēdējā ilustrētā piebilde īpaši Freimanim par to, ko tad īsti nozarē saprot ar EN 'thumb': http://www.rocklandmfg.com/excavator/mini.htm

Papūlēsimies būt korekti tiklab atbildēs uz jautājumiem, kā savos komentāros un atbilžu vērtējumos. Paldies.



--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs (2006-09-15 23:28:47 GMT)
--------------------------------------------------

P.S. Tas pats latviski: http://www.google.com/search?hl=en&lr=&q=kausi ar piespiedēj...

Janis Veveris (Mr.)
Specializes in field
Native speaker of: Native in LatvianLatvian
PRO pts in category: 19
Grading comment
Paldies!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search