Glossolalia

Latvian translation: runāšana mēlēs

09:23 Oct 13, 2006
English to Latvian translations [PRO]
Linguistics
English term or phrase: Glossolalia
Glossolalia is commonly called "speaking in tongues". Vai tā būtu "buldurēšana" vai tomēr tam ir kāds oficiāls nosaukums latviski?
biankonera
Latvia
Latvian translation:runāšana mēlēs
Explanation:
Buldurēšanai ir ļoti negatīva pieskaņa. "Runāšana mēlēs (valodās)" - cilvēks spēj runāt citās valodās, kaut gan nekad tās nav mācījies.

Runāšana mēlēs , pēc Bībeles ir tas , ka cilvēks anglu vai vācu valodā visu saprot bez mācīšanās . Taa ir cita daavana - meelju tulkoshana , ka saprot bez ...
www.janabaznica.lv/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=221... - 54k

Sv.Gara dāvanas – runāšana mēlēs, pravietošana, dziedināšana, skolotāja spējas uc, tiek uztvertas kā līdzeklis cilvēku tuvināšanai Dievam, bet ne kā mērķis ...
www.heb.lv/kanon.htm - 123k

Uz otru pusi: “Arī fanātisms, lieks uzbudinājums, nesaprotama runāšana mēlēs un dažāda trokšņošana kādreiz tiek uzskatīta par draudzei piešķirto dāvanu, ...
www.adventistu.baznica.lv/_literature/sabbath-school/lv/97-...

"Un visi tika piepildīti ar Svēto Garu un sāka runāt citās mēlēs, ... Viena zīme bija uguns mēles, otra – apustuļu runāšana svešās valodās. ...
www.baznica.lv/open.php?id=893&tab=texti - 18k
Selected response from:

Austra Muizniece
Latvia
Grading comment
Paldies!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2runāšana mēlēs
Austra Muizniece
5glosolālija
Janis Veveris (Mr.)


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
glossolalia
runāšana mēlēs


Explanation:
Buldurēšanai ir ļoti negatīva pieskaņa. "Runāšana mēlēs (valodās)" - cilvēks spēj runāt citās valodās, kaut gan nekad tās nav mācījies.

Runāšana mēlēs , pēc Bībeles ir tas , ka cilvēks anglu vai vācu valodā visu saprot bez mācīšanās . Taa ir cita daavana - meelju tulkoshana , ka saprot bez ...
www.janabaznica.lv/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=221... - 54k

Sv.Gara dāvanas – runāšana mēlēs, pravietošana, dziedināšana, skolotāja spējas uc, tiek uztvertas kā līdzeklis cilvēku tuvināšanai Dievam, bet ne kā mērķis ...
www.heb.lv/kanon.htm - 123k

Uz otru pusi: “Arī fanātisms, lieks uzbudinājums, nesaprotama runāšana mēlēs un dažāda trokšņošana kādreiz tiek uzskatīta par draudzei piešķirto dāvanu, ...
www.adventistu.baznica.lv/_literature/sabbath-school/lv/97-...

"Un visi tika piepildīti ar Svēto Garu un sāka runāt citās mēlēs, ... Viena zīme bija uguns mēles, otra – apustuļu runāšana svešās valodās. ...
www.baznica.lv/open.php?id=893&tab=texti - 18k

Austra Muizniece
Latvia
Native speaker of: Native in LatvianLatvian
PRO pts in category: 16
Grading comment
Paldies!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ines Burrell
4 mins

agree  Uldis Liepkalns
2 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
glossolalia
glosolālija


Explanation:
Viss ir tā, kā teic Austra, taču LV terminoloģiskais ekvivalents ir šāds.

Sk., piem., LLPP 3. sēj. 548. lpp.

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2006-10-13 15:03:17 GMT)
--------------------------------------------------

Oops, LPE, protams.

Janis Veveris (Mr.)
Works in field
Native speaker of: Native in LatvianLatvian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Manā gadījumā glosālija, lai arī terminoloģiski pareiza, tomēr ir bišku par "stīvu".

Asker: Sorry, pārrakstījos - glosolālija, protams.





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search