EEA

Latvian translation: EEZ

18:20 Jan 5, 2006
English to Latvian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / EU legislation
English term or phrase: EEA
Vai kāds man var paskaidrot, ar ko atšķiras Eiropas ekonomiskā zona no telpas? Kapēc vienam jēdzienam ir divi tulkojumi un vai kāds no tiem ir galvenāks par otru (varbūt es lietoju mazāk populāro)? Gūgls saka, ka starpība nav, jo viens ir minēts 24 900 lapās, otrs 24 800 lapās.
Atvainojiet par tik aprobežotu jautājumu, bet es vairs patulkot nevaru - ziņkārība māc, Internetā atbildi atrast nevaru.
Ines Burrell
United Kingdom
Latvian translation:EEZ
Explanation:
Es diemžēl nevaru paskaidrot starpību, starp EEZ un EET. Vienīgi tas, ka visos latviešu tekstos (kurus esmu tulkojusi uz angļu valodu) vienmēr esmu sastapusies ar jēdzienu Eiropas Ekonomiskā Zona (un ne ar telpu). Tādēļ, manuprāt, EEZ ir vispārpieņemtais tulkojums EEA.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 52 mins (2006-01-05 20:13:13 GMT)
--------------------------------------------------

Mazs piemērs. Decembrī tulkoju MK noteikumu projektu par mēslošanas līdzekļiem, ko izstrādāja Lauksaimniecības ministrija. Noteikumu projekta paziņojumā kas tiek nosūtīts pārējām ES dalībvalstīm, parādās šāds teikums:

Projekts paredz vienādus nosacījumus Eiropas Savienības dalībvalstu, Turcijas, Eiropas Ekonomiskās zonas valstu vai NVS valstu uzņēmējiem.
Selected response from:

Jana Teteris
United Kingdom
Grading comment
Tad jau viss kārtībā, paldies visiem, nomierinājāt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4EEZ
Jana Teteris
5EEZ
ksingadora
3eet
Balttext


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
eea
eet


Explanation:
Jā, jautājums labs. Paskatījos abus variantus, kur tie sastopami. Izskatās, ka ES lapās dominē zona, toties mūsu ministriju un citu iestāžu lapās - telpa. Pie šāda salikuma es tomēr laikam dotu priekšroku "vietējam" lietojumam, lai gan pats līdz šim to tulkoju kā zonu.

Balttext
Latvia
Specializes in field
Native speaker of: Native in LatvianLatvian
PRO pts in category: 72

10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
eea
EEZ


Explanation:
Es diemžēl nevaru paskaidrot starpību, starp EEZ un EET. Vienīgi tas, ka visos latviešu tekstos (kurus esmu tulkojusi uz angļu valodu) vienmēr esmu sastapusies ar jēdzienu Eiropas Ekonomiskā Zona (un ne ar telpu). Tādēļ, manuprāt, EEZ ir vispārpieņemtais tulkojums EEA.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 52 mins (2006-01-05 20:13:13 GMT)
--------------------------------------------------

Mazs piemērs. Decembrī tulkoju MK noteikumu projektu par mēslošanas līdzekļiem, ko izstrādāja Lauksaimniecības ministrija. Noteikumu projekta paziņojumā kas tiek nosūtīts pārējām ES dalībvalstīm, parādās šāds teikums:

Projekts paredz vienādus nosacījumus Eiropas Savienības dalībvalstu, Turcijas, Eiropas Ekonomiskās zonas valstu vai NVS valstu uzņēmējiem.

Jana Teteris
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in LatvianLatvian
PRO pts in category: 32
Grading comment
Tad jau viss kārtībā, paldies visiem, nomierinājāt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kristine Sprula (Lielause): TTC vārdnīcā ir dots tikai viens variants - EEZ, pie tam, Eiropas ekonomikas, nevis ekonomiskā zona
20 mins

agree  tinageta: Tikai un vieniigi EEZ. Arii ES tiesiibu aktu virsrakstos vienmeer ir "(Dokuments attiecas uz EEZ)".
2 hrs

agree  ksingadora: Sk manu atbildi
3 hrs

agree  VEIKMANE DAIGA
1782 days

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
eea
EEZ


Explanation:
1. TTC datu bāzē un IATE ir Eiropas Ekonomikas zona.
2. Ja gūglē EET, tad jau pirmajās trīs lapās redzams, ka EET ir arī 02:40:35 PM EET, EET-Rīga Ltd. u.c. Savukārt gūglētajā EEZ pirmajās trīs lapās ir tikai Eiropas Ekonomikas zona. Tas vien liecina, ka EEZ ir biežāk lietojams tulkojums.

ksingadora
Native speaker of: Latvian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search