to adopt a conclusion

Latvian translation: pieņemt atzinumu

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:to adopt a conclusion
Latvian translation:pieņemt atzinumu
Entered by: Austra Muizniece

14:43 Oct 24, 2005
English to Latvian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / EU
English term or phrase: to adopt a conclusion
The Council adopted the following conclusions:

Kaa tad iisti ir ar to "conclusion" - daudzi varianti ir TTC, vai buutu pareizi to saukt par sleedzienu?
Austra Muizniece
Latvia
pieņemt atzinumu
Explanation:
Visādos ES tekstos parādās vārds 'atzinums', ja iet runa par 'conclusion'. 'Lēmums' tomēr parasti tiek tulkots kā 'decision'.
Selected response from:

Jana Teteris
United Kingdom
Grading comment
Liels paldies! Taa jau likaas, ka leemums nebuutu riktiigi
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4pieņemt slēdzienu
VEIKMANE DAIGA
4pieņemt atzinumu
Jana Teteris
4pieņemt lēmumu
Inese Poga-Smith
4pienjemt sleedzienu jeb leemumu
Freimanis
4izdariit secinaajumu
Kudulina


Discussion entries: 4





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
izdariit secinaajumu


Explanation:
Izdariit secinaajumu vai arii sleedzienu, kaa nu tev labpatiik, manupraat. Nezinu, kaads konteksts, bet biezhaak lietota vaardkopa ir pienjeema leemumus taadus un shitaadus, kas gan nebuutu burtisks tulkojums.

Kudulina
Specializes in field
Native speaker of: Native in LatvianLatvian
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: lieta ir taada,ka man jaataisa korektuura. Tulkojumaa ir variants "pienjeema leemumu" - man liktos,ka nebuus burtisks tulkojums,turklat lemuma pienjemshanas juridiskas sekas vareetu buut lielaakas. Vai kaads juridisko tekstu tulkotaajs nevareetu so Ilzes variantu apstiprinaat?


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pienjemt sleedzienu jeb leemumu


Explanation:
Sounds very much like European speak.Es teiktu concluded as follows. But EU likes fancy language - pienjeema sekojoshu sleedzienu jeb leemumu. Protams, adopt ir juridiska noziime - accept formally and put into effect. Arii conclusion ir liidzigs gadiijumus - judgement or opinion inferred from relevant relevant facts (Merriam Websters dictionary of law). Latviski es neredzu milziigu atshkjiriibu starp sleedzienu un leemumu. Bet, ja TTC ir izdomaajis, ka tas ir sleedziens, lai taa buutu - ir uz ko atsaukties.

Freimanis
Specializes in field
Native speaker of: Latvian
PRO pts in category: 225
Notes to answerer
Asker: Sajos jautaajumos neesmu eksperte, bet vai leemums nav saistiits ar kaadu riiciibu peec taa pienjemshanas? Man tiiri asociatiivi skiet,ka sleedziens nekaadu darbiibu neprasa.


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pieņemt lēmumu


Explanation:
kad Padome pieņem lēmumu pieprasīt šādu priekšlikuma ...
kad Parlaments pieņem
lēmumu Par to, vai apstiprināt Komisijas budžeta pārvaldi ...
Ja Padome
pieņem lēmumu palielināt pamatalgu, tā vienlaicīgi pieņem lēmumu par ...

europa.eu.int/eur-lex/lex/LexUriServ/ LexUriServ.do?uri=CELEX:31977R2290:LV:NOT


    www.europarl.eu.int/meetdocs/ 2004_2009/documents/ad/568/568227/568227lv.pdf
    europa.eu.int%00/institutions/ court-auditors/index_lv.htm
Inese Poga-Smith
Canada
Works in field
Native speaker of: Latvian
PRO pts in category: 76
Notes to answerer
Asker: Paldies par papildu informaaciju - shajaa gadiijumaa tieshaam nav runa par kaut ko juridiski saistoshu - driizaak dokuments, kuram ir rekomendeejoshs raksturs. Ja jums ir kaadi materiaali par sho teemu, ljoti labpraat apskatiitu,lai buutu pilniiga paarlieciiba,adrese ir austra.muizniece@latviantranslations.com


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pieņemt atzinumu


Explanation:
Visādos ES tekstos parādās vārds 'atzinums', ja iet runa par 'conclusion'. 'Lēmums' tomēr parasti tiek tulkots kā 'decision'.


    Reference: http://europa.eu.int/eur-lex/lex/LexUriServ/LexUriServ.do?ur...
Jana Teteris
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in LatvianLatvian
PRO pts in category: 32
Grading comment
Liels paldies! Taa jau likaas, ka leemums nebuutu riktiigi

1819 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pieņemt slēdzienu


Explanation:
Tiesu praksē juridiskajos tekstos izmanto 4 jēdzienus ar dažādām nozīmēm:
slēdziens,
nolēmums,
spriedums
lēmums

Example sentence(s):
  • lietā netiks vērtēti, jo tie nevar ietekmēt tiesas nolēmumu pēc būtības. [11] Pārbaudot Lēmuma atbilstību procesuālajiem un formālajiem

    Reference: http://c4.vds.deac.lv/files/AL/2010/05_2010/05_05_2010/AL_05...
VEIKMANE DAIGA
Latvia
Specializes in field
Native speaker of: Native in LatvianLatvian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search