wiggle factor

Hungarian translation: kanyargóssági tényező

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:wiggle factor
Hungarian translation:kanyargóssági tényező
Entered by: Balázs Sudár

09:29 Mar 2, 2009
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Transport / Transportation / Shipping
English term or phrase: wiggle factor
A jelentése világos, csak "szép" szót keresek hozzá.

Wiggle factor – in the calculations of routes off-map wiggle factor is used to increase the length of off-map links (routes) to account for bends in the road. A wiggle factor of 1.2, for example, would increase the length of these links by 20%

Köszönöm!
Balázs Sudár
Hungary
a kanyargósság mértékét kifejező tényező/konstans
Explanation:
Ennél rövidebbet nem találtam.
Pl.:
"a 0 nyílástávolságú osztókörzőre számított hossz, ld a d osztásközzel mért vonalhossz, ß a vonal kanyargósságának mértékét kifejező konstans."
Itt: http://lazarus.elte.hu/hun/dolgozo/zentail/kartomet/4221.htm

--------------------------------------------------
Note added at 4 óra (2009-03-02 13:32:30 GMT)
--------------------------------------------------

Esetleg: kanyargóssági tényező
Selected response from:

Sandor HEGYI
Hungary
Grading comment
Köszönöm (a példát is)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2a kanyargósság mértékét kifejező tényező/konstans
Sandor HEGYI
4úthossztényező
Peter Boskovitz


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
a kanyargósság mértékét kifejező tényező/konstans


Explanation:
Ennél rövidebbet nem találtam.
Pl.:
"a 0 nyílástávolságú osztókörzőre számított hossz, ld a d osztásközzel mért vonalhossz, ß a vonal kanyargósságának mértékét kifejező konstans."
Itt: http://lazarus.elte.hu/hun/dolgozo/zentail/kartomet/4221.htm

--------------------------------------------------
Note added at 4 óra (2009-03-02 13:32:30 GMT)
--------------------------------------------------

Esetleg: kanyargóssági tényező

Sandor HEGYI
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Köszönöm (a példát is)
Notes to answerer
Asker: Kanyargóssági tényezővel én is kacérkodtam, csak elég vadul hangzik. A körülírás viszont hosszú, úgyhogy lehet, hogy ennél maradok. Köszönöm!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  hollowman (X): kanyargóssági tényező (szinuoszitási tényező -> sinuosity factor)
1 hr
  -> Köszönöm.

agree  twelverainbow: én is a kanyargóssági tényezőnél maradnék - nekem kicsit furának tűnik, de legalább rövid
2 hrs
  -> Köszönöm.

3 days 10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
úthossztényező


Explanation:
Jobban hangzik szerintem, és meg lehet érteni azért.

Peter Boskovitz
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
Notes to answerer
Asker: Valójában nem az út, hanem a megtételéhez szükséges idő hosszát befolyásolja. A fordítást elküldtem már, kíváncsi vagyok, van-e rá jobb ötletük.





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search