merit pool

Hungarian translation: jutalomalap

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:merit pool
Hungarian translation:jutalomalap
Entered by: Balázs Sudár

09:25 Nov 24, 2014
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Other / HR/compensation
English term or phrase: merit pool
Negatív vezetői teljesítmény felsorolásában szerepel

-No accountability for managers to give their associates’ appraisals on-time
-No real accountability for associates
-No financial rigor (merit pool adherence)

Köszönöm az ötleteket!
Balázs Sudár
Hungary
jutalomalap
Explanation:
Erre tudok gondolni, de nem 100%.

A Futász-féle üzleti nagyszótár is ezt erősíti meg.

Feltehetőleg a kiosztott jutalmak részére a költségvetésben fenntartott összeget jelenti.
Selected response from:

Tamas Elek
Hungary
Grading comment
Köszönöm mindenkinek a segítséget és a hozzászólásokat, nekem is ez tűnt a legvalószínűbb megoldásnak.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6jutalomalap
Tamas Elek
5 -2kiváló dolgozók/vezetők csoportja
JANOS SAMU


Discussion entries: 7





  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
jutalomalap


Explanation:
Erre tudok gondolni, de nem 100%.

A Futász-féle üzleti nagyszótár is ezt erősíti meg.

Feltehetőleg a kiosztott jutalmak részére a költségvetésben fenntartott összeget jelenti.

Tamas Elek
Hungary
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Köszönöm mindenkinek a segítséget és a hozzászólásokat, nekem is ez tűnt a legvalószínűbb megoldásnak.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  András Veszelka: Én is ilyemsire jutottam, ezen a linken a "merit" szóra rákeresve elég jól látható a kifejezés kontextusban: http://acadine.physics.jmu.edu/main/policies_procedures/meri...
2 mins
  -> Köszönöm szépen!

agree  Istvan Nagy
8 hrs
  -> Köszönöm szépen!

agree  Peter Simon
10 hrs
  -> Köszönöm szépen!

agree  Andras Mohay (X): http://www.ucalgary.ca/hr/merit-understanding-the-merit-pool...
1 day 26 mins
  -> Köszönöm szépen!

agree  Iosif JUHASZ
1 day 1 hr
  -> Köszönöm szépen!

agree  Katalin Horváth McClure: Erről van szó. A pénzügyi következetességhez hozzátartozik, hogy a közös alapból megfelelően ossza ki a megérdemelt jutalmakat. Ha nem így tesz a vezető, az probléma. Kulcsszó az "adherence" is, azt jelenti, hogy tartja magát valamihez (elv, szabály).
1 day 7 hrs
  -> Köszönöm szépen!

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -2
kiváló dolgozók/vezetők csoportja


Explanation:
Itt arról van szó, hogy meghatározták, mi a kiválósági szint és akik azt elérik, azok alkotják a kiváló dolgozó vagy vezetők csoportját. A jutalomalap bizonyos esetben megfelelő lehet, de a merit nem minden esetben jelent jutalmat. Néha egy elismerő oklevél vagy a csoporttagok fényképe az üzletben egy hónapig kirakva. Tehát a merit itt inkább elismerést jelent kiváló teljesítményért.


    Reference: http://www.umassd.edu/media/umassdartmouth/humanresources/es...
JANOS SAMU
United States
Works in field
PRO pts in category: 110

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Tamas Elek: A szövegkörnyezet alapján anyagi juttatásról van szó. -No financial rigor (merit pool adherence)
7 mins
  -> Nem arról van szó, hanem arról hogy a vezetőnek hiányzik az alapossága a pénzügyekben és zárójelben (ami követelmény, hogy valaki a kiváló vezetők csoportjába tartozzon)

disagree  Peter Simon: Ld. a discussion entry-met ...
4 hrs

disagree  Katalin Horváth McClure: Arról van szó, hogy a jutalmakat (és igenis pénzügyi jutalomról van szó) az érdemek szerint osztják-e ki. A merit pool alapötlete az, hogy a jutalomalapot egy összegben állapítják meg az egész csoportra, és aztán a tagok érdemei szerint osztják ki.
1 day 1 hr
  -> A szövegkörnyezet egyáltalán nem utal arra, hogy "igenis pénzügyi jutalomról van szó". Ugyanakkor az adherence arra utal, hogy nem pénzbeli jutalomról van szó, mert az inkább egy szabályhoz (pl. a kiváló csoport kritériumaihoz) való ragaszkodást jelzi.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search