Throwing a new light on

Hungarian translation: új megvilágításba helyezi

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Throwing a new light on
Hungarian translation:új megvilágításba helyezi
Entered by: SZM

15:24 Nov 17, 2009
English to Hungarian translations [PRO]
Other / EU
English term or phrase: Throwing a new light on
Throwing a new light on climate change
Everyone can help save the planet — and save money at the same time.

Ezután következik a CO2 kibocsátás csökkentése és az energiatakarékos izzók.

Arra gondoltam, hogy új megvilágításba helyezésnek értelmezem, de mégsem jó, mert semmi új nincs benne, csak a régi témák.
Helyesebb volna úgy, hogy pl. ismét reflektorfényben az éghajlatváltozás?
SZM
új megvilágításba helyezi
Explanation:
Miklós, jól gondoltad, erről van szó, megtaláltad a legjobb megoldást, nem kell megkérdőjelezni magadat.
Ez a szójátéknak is megfelel - az angol eredeti itt is szójátékot használ, mint a villanykapcsolós kérdésednél, csak itt az a szerencse, hogy van 1:1 magyar megfelelője.


--------------------------------------------------
Note added at 52 mins (2009-11-17 16:16:47 GMT)
--------------------------------------------------

Ja, még annyit, hogy azt mondod, ez nem jó, mert semmi új nincs benne - az új megvilágításba helyezés is azt jelenti, hogy van valami, amit eddig így néztünk, de most másképp nézzük, látjuk. De különben van új dolog, az előző kérdésed pont arra vonatkozott (mármint, hogy betiltják a hagyományos izzókat), nem?
Selected response from:

Katalin Horváth McClure
United States
Grading comment
Akkor az eredeti elképzelésem megerősítve, szójáték is átvihető.
Köszönöm mindannyiotoknak.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3új megvilágításba helyezi
Katalin Horváth McClure
5teljesen új perspektívákat nyit
hollowman2
4A klímaváltozás új oldala
anyone
4esetleg felhívja a figyelmet?
hexakuemion (X)
3más fényben
Kata Koncz
3Gondolkodjunk másként a klímavátozásról
Gábor Szabó


Discussion entries: 13





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
throwing a new light on
esetleg felhívja a figyelmet?


Explanation:
Így ahogy a további szöveget olvasom, úgy tűnik ennek van értelme.

hexakuemion (X)
Romania
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian

15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
throwing a new light on
Gondolkodjunk másként a klímavátozásról


Explanation:
Szövegkörnyezettől függ, akár azt is jelentheti de a kár szemléletváltásra is utalhat - mindenki tehet érte

Gábor Szabó
Hungary
Native speaker of: Hungarian

24 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
throwing a new light on
más fényben


Explanation:
Ez csak egy opció, ha nem akarod a saját eredeti ötletedet használni. "Éghajlatváltozás - más fényben" vagy a "más fényben látni" kifejezés bármilyen verziója is használható. Szerintem itt tényleg fontos belevinni, hogy az izzókról (is) van szó.

--------------------------------------------------
Note added at 26 mins (2009-11-17 15:51:19 GMT)
--------------------------------------------------

Ja, természetesen "más megvilágításban" is lehet, a lényeg, hogy lejöjjön az újabb fajta technológia használatának fontossága.

Kata Koncz
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12

49 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
throwing a new light on
új megvilágításba helyezi


Explanation:
Miklós, jól gondoltad, erről van szó, megtaláltad a legjobb megoldást, nem kell megkérdőjelezni magadat.
Ez a szójátéknak is megfelel - az angol eredeti itt is szójátékot használ, mint a villanykapcsolós kérdésednél, csak itt az a szerencse, hogy van 1:1 magyar megfelelője.


--------------------------------------------------
Note added at 52 mins (2009-11-17 16:16:47 GMT)
--------------------------------------------------

Ja, még annyit, hogy azt mondod, ez nem jó, mert semmi új nincs benne - az új megvilágításba helyezés is azt jelenti, hogy van valami, amit eddig így néztünk, de most másképp nézzük, látjuk. De különben van új dolog, az előző kérdésed pont arra vonatkozott (mármint, hogy betiltják a hagyományos izzókat), nem?

Katalin Horváth McClure
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 132
Grading comment
Akkor az eredeti elképzelésem megerősítve, szójáték is átvihető.
Köszönöm mindannyiotoknak.
Notes to answerer
Asker: Kati, a kezdeti berzenkedésemnek az oka: úgy gondoltam, hogy akkor helyezek valakit/valamit új megvilágításba, ha újat tudok meg róla, vagy más szempontok alapján értékelem ugyanazt, és olyankor akár meg is változhat a véleményem. Ezért értelmezhető az "átértékelés" szinonimájaként. Erről pedig szó nincs az éghajlatváltozással kapcsolatosan ebben a szövegben. Ezért akartam elkerülni, hogy félreérthető vagy félremagyarázható legyen. De így, mivel szójátékot is tartalmaz, legfeljebb csak annak lesz többértelmű, aki nem olvassa el a cím alatti mondatokat.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ildiko Santana: Pontosan.
1 hr

agree  hollowman2: teljesen új megvilágításba helyezi
3 hrs

neutral  anyone: Alapvetően jónak tartom, de a kérdéses szövegrész nekem a címnek tűnik - mi lenne ott az alany?
3 hrs
  -> Ha cím kell, akkor pl. lehet: "Éghajlatváltozás új megvilágításban"

agree  Steve Butila
15 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
throwing a new light on
A klímaváltozás új oldala


Explanation:
Ha ez cím - márpedig annak tűnik - akkor ezt javaslom.
Esetleg: A klímaváltozás másik oldala.

Itt sem ragaszkodnék az eredeti kép megőrzéséhez.

anyone
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
throwing a new light on
teljesen új perspektívákat nyit


Explanation:
Arra az esetre, ha már az összes többi lehetőséget elvetetted.

--------------------------------------------------
Note added at 4 óra (2009-11-17 20:05:15 GMT)
--------------------------------------------------

Most látom csak, hogy nem is vagyok olyan egyedül ezzel az ötlettel.
Annamaria is felvetette a vitafórumon.

hollowman2
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 14




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search