domestic sphere

Hungarian translation: háztáji

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:domestic sphere
Hungarian translation:háztáji
Entered by: SZM

15:16 Nov 16, 2009
English to Hungarian translations [PRO]
Other / EU
English term or phrase: domestic sphere
Téma: kíméletesen bánni az állatokkal.

Even in the more domestic sphere of food production, the EU has acted in 2009 to improve welfare, with new rules on improving conditions for animals at the time of slaughter and ensuring that this is carried out humanely.

Úgy értelmezem, a lényeg, hogy nem csak a nagyüzemekre, hanem a kisebb élelmiszertermelő egységekre is vonatkozik. (Mondhatjuk, hogy a házi disznóvágásokra is).
Egyetértetek az értelmezésemmel?
SZM
háztáji
Explanation:
Ha jól emlékszem...

--------------------------------------------------
Note added at 22 mins (2009-11-16 15:38:54 GMT)
--------------------------------------------------

Legyen háztáji jellegű, abba belefér a "more" is.
Selected response from:

Balázs Sudár
Hungary
Grading comment
A háztáji és kistermelő között vacilláltam. Az EU viszont még Lajos bácsinak is előírja, hogy humánus módon vágja le a disznót, aki csak saját fogyasztásra készíti az élelmiszert, nem kistermelő.
Köszönöm mindannyiotoknak.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6háztáji
Balázs Sudár
4kistermelői (élelmiszer-termelés)
anyone
4Háztáji állattenyésztés
Gábor Szabó


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Háztáji állattenyésztés


Explanation:
Nem mernék rá megesküdni, de szerintem ez áll a legközelebb, esetleg egy agronómus majd kijavít.

Gábor Szabó
Hungary
Native speaker of: Hungarian

6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
háztáji


Explanation:
Ha jól emlékszem...

--------------------------------------------------
Note added at 22 mins (2009-11-16 15:38:54 GMT)
--------------------------------------------------

Legyen háztáji jellegű, abba belefér a "more" is.

Balázs Sudár
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 107
Grading comment
A háztáji és kistermelő között vacilláltam. Az EU viszont még Lajos bácsinak is előírja, hogy humánus módon vágja le a disznót, aki csak saját fogyasztásra készíti az élelmiszert, nem kistermelő.
Köszönöm mindannyiotoknak.
Notes to answerer
Asker: Logikusnak hangzik, csak akkor mit keres itt a "more"? Persze lehet a szerző nyelvtani hibája is.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Miklós Monostory
2 mins

agree  Gábor Szabó: Most látom hogy megelőztél...
4 mins

agree  Ildiko Santana: Még a háztáji jellegűbb élelmiszertermelőknél is....
37 mins

agree  Renata Forgacs
41 mins

agree  Iosif JUHASZ
15 hrs

agree  Steve Butila
1 day 1 hr

59 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kistermelői (élelmiszer-termelés)


Explanation:
azért javasolom ezt, mert az első felében nem konkrétan az állattartás / -tenyésztés van, hanem élelmiszer-termelés:

Even in the more domestic sphere of >>food production

anyone
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search