animal derivatives

Hungarian translation: állati származékok

12:39 Feb 9, 2006
English to Hungarian translations [PRO]
Nutrition
English term or phrase: animal derivatives
állateledelben felsorolás

NEM magyarázatot kérek és NEM egyenes fordítást,
hanem ötleteket egy jó kifejezésre, amit rá lehet írni
egy állateledel címkéjére az összetételek részletezésénél.

Előre is köszönöm.
juvera
Hungarian translation:állati származékok
Explanation:
Ezt használják is, és egyben EU-konform.
Selected response from:

Attila Hajdu
Grading comment
Mindenkinek köszönöm a hozzászólását, végül ennél maradtam, mert úgy látom, ez bevett, főnév kellett, és itt nem termékről van szó, hanem összetevőről.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6állati származékok
Attila Hajdu
3 +2állati eredetű
HalmoforBT
4állati eredetű összetevők
Dora Miklody


Discussion entries: 4





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
állati származékok


Explanation:
Ezt használják is, és egyben EU-konform.

Attila Hajdu
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Mindenkinek köszönöm a hozzászólását, végül ennél maradtam, mert úgy látom, ez bevett, főnév kellett, és itt nem termékről van szó, hanem összetevőről.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Eva Ballentine (X)
10 mins
  -> Köszi!

agree  András Veszelka
19 mins
  -> Köszi!

agree  Zsanett Rozendaal-Pandur
48 mins
  -> Köszi!

agree  Katalin Horváth McClure: Lásd például: http://www.arukereso.hu/xCategory~3596_kutyaeledel
1 hr
  -> Köszi!

agree  ilaszlo: Esetleg hússzármazékok.
2 hrs
  -> Köszi! Bár félek, hogy mások is tudják a titkot: az állatoknak nemcsak húsa van. Másfelől a "nem állatoknak" :) is van húsuk.

agree  Ildiko Santana
9 hrs
  -> Köszi!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
állati eredetű


Explanation:
Én így látatlanban megesküdnék arra, hogy így szoktam csak találkozni vele ételek csomagolásán, de nekem is messze van a bolt (kertes negyedben lakom).

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2006-02-09 14:53:46 GMT)
--------------------------------------------------

Azért a 10000-nél több link (keresés: állati eredetű táplálék) közül itt egy:
George Orwell: TŰNŐDÉS GANDHIRÓL
... maradást válassza a bűn árán; mégis, ha csupán rajta múlik, megtiltotta volna az állati eredetű táplálék fogyasztását, nem törődvén a kockázattal. ...


HalmoforBT
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dr. Janos Annus: Szerintem opedig EZ a mindennapi életben használt kifejezés.
3 hrs
  -> Köszönöm, én is biztos voltam benne, de mások másképp látják.

agree  Meturgan: A hatósági állatorvos feladatai: …… ellenőrzi az állat-egészségügyi szabályok megtartását az ÁLLATI EREDETŰ termékek forgalmazásában, http://www.sztaki.hu/providers/torvenytar/jog_06/jog_0629.ht...
7 hrs
  -> köszönöm

neutral  Ildiko Santana: Mivel főnév a kérdés, az "állati eredetű termék" lenne a helyes válasz. De nekem Hajdu Attila válasza tűnik a legpontosabbnak.
7 hrs
  -> Ha tovább olvasod a szövegem, ott van még a *táplálék* szó is, amely emberi és állati "étel" is lehet.

neutral  Attila Hajdu: Hogy lehet ezt befejezni, hogy névszói legyen? Állati eredetű micsoda? Én erre nem tudok megoldást. Hogy néz az ki pl., hogy Összetevők: ...állati eredetű összetevő
9 hrs
  -> Lásd ildiko.

22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
állati eredetű összetevők


Explanation:
pl. a fehérje lehet állati eredetű (husi), vagy növényi eredetű (ált. szója)

Dora Miklody
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search