web sessions

Hungarian translation: webes munkamenetek

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:web sessions
Hungarian translation:webes munkamenetek
Entered by: magyarvandor81

10:29 Jun 5, 2011
English to Hungarian translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals
English term or phrase: web sessions
"The purpose of this worksheet is to guide you through your first ClinPhone® IWR web session which will set up
your user account to access this study by activating your envelope."

"I understand that the purpose of these web sessions is to set up a confidential User account so I can use
the ClinPhone IWR system for this study."

"I understand that the Personal Identification Number (PIN), in combination with my username and
password I use as my authentication, will be associated with all web sessions that I make to ClinPhone."
magyarvandor81
webes munkamenetek
Explanation:
http://www.tnkcs.inf.elte.hu/konyvtar/ik-szakdolgozat.htm

2005 Szendrey Beáta Webes munkamenet kezelés biztonsági megoldásainak megvalósítása egy Internetes nyilvántartó rendszer bemutatásán keresztül

http://www.microsoft.com/hun/biztonsag/ms04-038.mspx

A Secure Sockets Layer (SSL) a nagyobb biztonság érdekében a webes munkamenetek titkosítását lehetővé tevő protokoll.

http://www.microsoft.com/downloads/hu-hu/resultsForProduct.a...

Windows 2000 IIS 5 biztonsági javítás: Munkamenet-azonosító cookie-k megjelölése – adatvédelmi rés
A Microsoft kiadott egy javítást, amely a Microsoft® Internet Information Server egy adatvédelmi rését szünteti meg. A rés kihasználásával ártó szándékú felhasználók – számos tényező együttes jelenlétekor – „eltéríthetik” egy másik felhasználó biztonságos webes munkamenetét.
Selected response from:

Katalin Szilárd
Hungary
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2webes munkamenetek
Katalin Szilárd
5internetes rendszerkapcsolat(ok)
JANOS SAMU
4 -1web-előadás / webinarium
Dora Miklody
3 -1web(es )kapcsolat(i alkalom) / web session / web(es )kapcsolódás(i alkalom)
József Lázár


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
web(es )kapcsolat(i alkalom) / web session / web(es )kapcsolódás(i alkalom)


Explanation:


József Lázár
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 22

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  JANOS SAMU: Itt nem alkalomról van szó, hanem egy előidézett folyamatról. A web session pedig angolul van.
6 hrs

14 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
webes munkamenetek


Explanation:
http://www.tnkcs.inf.elte.hu/konyvtar/ik-szakdolgozat.htm

2005 Szendrey Beáta Webes munkamenet kezelés biztonsági megoldásainak megvalósítása egy Internetes nyilvántartó rendszer bemutatásán keresztül

http://www.microsoft.com/hun/biztonsag/ms04-038.mspx

A Secure Sockets Layer (SSL) a nagyobb biztonság érdekében a webes munkamenetek titkosítását lehetővé tevő protokoll.

http://www.microsoft.com/downloads/hu-hu/resultsForProduct.a...

Windows 2000 IIS 5 biztonsági javítás: Munkamenet-azonosító cookie-k megjelölése – adatvédelmi rés
A Microsoft kiadott egy javítást, amely a Microsoft® Internet Information Server egy adatvédelmi rését szünteti meg. A rés kihasználásával ártó szándékú felhasználók – számos tényező együttes jelenlétekor – „eltéríthetik” egy másik felhasználó biztonságos webes munkamenetét.

Katalin Szilárd
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 224
Grading comment
Köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Beata Kovacs Teslery
1 hr
  -> Köszönöm!

agree  János Untener
2 hrs
  -> Köszönöm!

disagree  JANOS SAMU: Noha használják a javasolt kifejezést a szakirodalomban, és vannak olyan esetek, amikor ez a legjobb, viszont a szövegkörnyezet harmadik példájánál nagyon suta mondatot eredményezne, ezért nem tartom alkalmasnak. Nincs más neve? Akkor csinálni kell.
6 hrs
  -> Ez nem alkalmas vagy nem alkalmas kérdése. Ennek ez a neve. Nekem sem tetszett az a szó, hogy munkamenet, amikor először hallottam, de el kellett, hogy fogadjam, mert ez egy IT-s kifejezés, amit az IT-sek így használnak. Nincs más neve.

agree  Judith Kiraly
7 hrs
  -> Köszönöm!

27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
web-előadás / webinarium


Explanation:
magam is számos ilyenen vettem/veszek részt.
Sokan egyidőben felmennek egy honlapra, ahol a megfelelő azonosító megadása után különféle jogosultsággal egy oktató/tájékoztató jellegű előadáson vesznek részt. A jogosultság arra irányul, hogy valaki csak passzív hallgató, vagy kommunikálni is tud a többiekkel/az előadókkal.

Dora Miklody
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  JANOS SAMU: Az adott szövegkörnyezetben ez csak egy kis része. Vonatkozik a rendes internetes munkafolyamatokra is.
11 mins

36 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
internetes rendszerkapcsolat(ok)


Explanation:
Ez vonatkozik mind a betanításra, mind a szeméyi azonosításra, mind pedig az interenetes válaszadó rendszeren keresztül történő munkakapcsolatokra.

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2011-06-05 17:23:07 GMT)
--------------------------------------------------

Az internet is idegen szó, de az egy rendszer neve, tehát elfogadható, hogy használjuk. A web jelentése viszont háló. Ezért én nem használom a webes kifejezést. Azért mert valaki már használta valahol, az nem jelenti azt, hogy annál alkalmasabbat nem lehet használni. Ennek próbája az, ha a javasolt kifejezést beleépítjük a szövegkörnyezetként adott három mondatba. Melyik hangzik mind három esetben legjobban és hogy egyértelmű-e.

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2011-06-05 21:28:39 GMT)
--------------------------------------------------

Ildikó megjegyzésében adott Wikpedia idézet az országban beszélt hivatalos nyelvre vonatkozik. Belenyugodtam, hogy Magyarországon ez a magyar. Viszont itt egy kifejezés hivatalos vagy nem hivatalos voltáról van szó, nem a nemzet nyelvéről.

JANOS SAMU
United States
Works in field
PRO pts in category: 92

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Katalin Szilárd: IT témában a session munkamenetet jelent. Ez a hivatalos neve: http://www.google.com/#sclient=psy&hl=en&source=hp&q=session...
10 mins
  -> Mi az, hogy hivatalos? Melyik hivatal tette kötelezővé? Milyen magyar szó az hogy webes? Van olyan helyzet, amikor a munkamenet elfogadható, de itt sántít. Ha valaki kitalál egy változatot, akkor az nem jelenti, hogy annál jobbat nem lehet találni.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search